וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור שהתחיל בפופקורן תקוע בשיניים ונגמר בניתוח לב פתוח

אם יש משהו שהחיים מלמדים אותנו זה שאף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה לנו בזמן הקרוב. הוכחה לזה היא סיפורו של גבר שהלך עם אשתו בקולנוע, והבילוי התמים הזה התפתח לזיהום מסכן חיים שפגע בלב שלו

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידאו: פוטנציאל הזיהום במברשות השיניים שלכם

בחודש ספטמבר האחרון, כשאדם והלן מרטין מקורנוול אנגליה יצאו לערב זוגי בקולנוע, הם בהחלט לא העלו על דעתם לאן יוביל אותם הבילוי התמים. לאחר שבני הזוג חזרו לביתם הבין אדם שמתישהו במהלך הסרט נתקעה חתיכת פופקורן בחלק האחורי של אחת משיניו. מאותו רגע ובמשך שלושת הימים הבאים הוא עשה הכל כדי לחלץ את אותה חתיכה - החל ממברשת השיניים, דרך מכסה של עט, קיסם שיניים, חתיכת חוט, ועד למסמר מתכת. כל הניסיונות נכשלו והחתיכה הסרבנית לא השתחררה. מה שכן קרה בעקבות הניסיונות זה פגיעה באזור החניכיים הסמוך לשן; פגיעה שאדם לא היה מודע אליה.

שבוע חלף ואדם החל לסבול מהזעות לילה, עייפות וכאבי ראש. כולם חשבו שמדובר בסימנים של שפעת, אך בדיעבד הסתבר שאלה היו סימנים של דלקת פנים הלב (אנדוקרדיטיס), או זיהום במשטחים הפנימיים של חדרי הלב שמתרחש כאשר חיידקים פורצים את מחסומי ההגנה של הגוף ונכנסים למחזור הדם דרך העור, רירית הפה, פצעים, מערכת השתן, מערכת העיכול או מערכת הנשימה.

עוד בוואלה!

מחקר מצא קשר מטריד בין זיהומים המצריכים טיפול אנטיביוטי ומחלות נפש

לכתבה המלאה

מה זה דלקת פנים הלב?

הלב שלנו הוא ברובו שריר שמוקף משני צדיו במעטפות. המעטפת הפנימית, כלומר החלק הנמצא בכיוון חללי הלב, היא רקמה של תאים שמכונה אנדוקרד (Endocard). ברוב המקרים, אנדוקרדיטיס מחיידקים - הדלקת של האנדוקרד, מתפתח אצל חולים בעלי פגם מבני באחד המסתמים בחלל הלב, שגורם לכך שזרימת הדם על פני המסתם אינה סדירה, ואז נוצרות מערבולות קטנות שגורמות לחיידקים בזרם הדם לשהות על פני המסתם יותר מהרגיל, "להתיישב" עליו ולהתחיל את התהליך הדלקתי. התופעה הזו עלולה להתרחש גם אצל אנשים בריאים לאחר הליכים רפואיים שבמהלכם מוחדרים החיידקים לזרם הדם, כמו טיפולי שיניים, קולונוסקופיה וטיפולים גינקולוגיים, וגם לאנשים שחיידקים חדרו לזרם הדם שלהם - כמו במקרה של אדם מרטין.

הימים חלפו והסימפטומים של אדם לא עברו. באוקטובר הוא הלך לרופא המשפחה שלו, וזה אבחן אוושה קלה בלב שלו ושלח אותו הביתה. אדם המשיך להרגיש רע ופנה לבסוף לבית החולים רויאל קורנוול. "הייתה לי תחושה שמשהו ממש לא בסדר אתי. ישנתי הרבה והרגשתי נורא, "הוא סיפר ל- foxnews. "היו לי כאבים רציניים ברגליים ופשוט הרגשתי לא טוב. בשלב שבו אושפזתי בבית חולים לבדיקות דאגתי מאוד".

"הזיהום אכל לי את השסתומים"

סריקות החזה של אדם בן ה-41, כבאי במקצועו ואב לשלושה, הראו שלבו נפגע בגלל הזיהום בחניכיים. בהמשך הוא הועבר לבית חולים אחר, ועל פי הדיווחים שם הוא עבר ניתוח לב פתוח שנמשך שבע שעות לתיקון שסתום הלב והחלפת שסתום אבי העורקים שלו. "הלב שלי כבר לא עבד כמו שצריך. למעשה הוא היה הרוס, הזיהום אכל את השסתומים", טען אדם. "כל זה לא היה קורה אם הייתי הולך לרופא השיניים מלכתחילה. זה היה נגמר ברגע. זו הייתה החוויה הגרועה ביותר בחיי, "הוא סיכם, "לא הייתי רחוק ממוות ואני בהחלט בר מזל. הפופקורן שנתקע בשיניים שלי הוא הגורם היחיד שאפשר לחשוב עליו כגורם לזה, זה מטורף שכל זה קרה בגלל משהו כל כך טריוויאלי. אני בטח לא אוכל שוב פופקורן".

אשתו של אדם, הלן בת ה-38, סיפרה לסוכנויות הידיעות שניתן היה לטפל בקלות בזיהום של בעלה באנטיביוטיקה אם רק היה מאובחן מוקדם יותר, ויעצה: "כל סימן שיש לכם לכאב שיניים, חניכיים מדממות, מורסה - תבדקו. החניכיים שלכם הן כמו כביש מהיר של חיידקים ישר אל הלב שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully