וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילונות מחיצה בבתי החולים מלאים בחיידקים מסוכנים

חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה - מה שקרוי חיידקי על - הם ככל הנראה אחת הסכנות הגדולות איתן מתמודד עולם הרפואה בזמנים אלה. מחקר אמריקאי מצא שהחיידקים המסוכנים האלה נמצאים בבית החולים, דווקא במקומות שאמורים להגן עליכם

מהם הפריטים הכי מזוהמים בהם אנחנו משתמשים מדי יום?/מערכת "סיפור בדקה"

בווידיאו: אלה חמשת הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם

את העובדה שבתי החולים מלאי חיידקים אתם בוודאי כבר מכירים, אבל מסתבר שיש מקומות בהם הם נמצאים בכמויות מדאיגות. מחקר חדש שלקח דוגמיות מ-1,500 וילונות מחיצה ב-625 בתי חולים שונים במישיגן שבארה"ב מצא כי הם אולי מעניקים לחולים פרטיות, אבל הם גם מלאים בחיידקים מסוכנים.

עוד בנושא:
האם מיטות של שימפנזים מלוכלכות יותר משל בני אדם? התשובה מפתיעה
במקום אנטיביוטיקה: חוקרים מצאו דרך חדשה לחסל חיידקים
5 הפריטים הכי מזוהמים שאתם נוגעים בהם מדי יום

הממצאים שנאספו כל חודש למשך שישה חודשים הראו כי 22 אחוזים מהווילונות שנבדקו, 1 מ-5, הכילו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. מתוך דגימות אלה, כמעט 14 אחוזים מהווילונות היו מזוהמים בחיידקיי Vancomycin Resistant Enterococci (VRE) שהחל מאמצע שנות ה-80, מספר זנים שלהם פיתחו עמידות גבוהה לאנטיביוטיקה, 6 אחוזים מהווילונות היו מזוהמים בחיידקי גראם שליליים, וכ-5 אחוזים היו מזוהמים עם סטפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין (MRSA) - זן של חיידק עמיד לאנטיביוטיקה שיכול לגרום לדלקת ריאות, זיהומים במערכת הדם ולזיהומים בצנתרים תוך-ורידיים בבתי-חולים.

מחלקות פנימית בית חולם ברזילי אשקלון. ראובן קסטרו
אולי עדיף לשכב במסדרון. חדר מיון בבית חולים/ראובן קסטרו

"הופתענו לראות כי אורגניזמים עמידים בפני ריבוי מחלות, בעיקר VRE, נמצאים באופן שגרתי על הווילונות בבתי החולים ושורדים שם עם פוטנציאל להעברה למשטחים ולמטופלים אחרים", כתבו עורכי המחקר מאוניברסיטת מישיגן. למעשה, החוקרים מצאו כי אותם החיידקים העמידים התגלו בחולים ובווילונות הופיעו אצל 16 אחוזים מהמבקרים.

"וילונות הפרדה משמשים בבתי חולים ברחבי העולם, ומדובר בבעיה גלובלית", הסבירו החוקרים. "מחקרים נוספים נחוצים כדי לקבוע באופן בלעדי אם וילונות מזוהמים הם מקור של הדבקת חולים בחיידקים עמידים מסוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully