פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זו הדרך הכי בריאה להכין פופקורן

      נדמה שבזמן האחרון מלא אנשים חזרו להכין פופקורן בסיר ונטשו את השקיות להכנה מהירה במיקרוגל - האם זה יותר בריא? וכמה קלוריות יש בכוס פופקורן שמכינים בבית לעומת מנת פופקורן בקולנוע?

      זו הדרך הכי בריאה להכין פופקורן
      HopeEternity17

      בווידאו: אולי לא הכי בריאה, אבל דרך מאוד מקורית להכין פופקורן

      אולי גם לכם יצא להבחין בזמן האחרון בריבוי סרטונים של גרעיני תירס מתפוצצים בסטוריז באינסטגרם (ואולי זה רק אנחנו?), אבל נדמה שבזמן האחרון יש מגמה של חזרה למקורות בכל מה שקשור בפופקורן. אחרי שבשנות התשעים נדמה היה שחיינו השתנו לבלי היכר עם כניסתן לשוק של שקיות הפופקורן למיקרוגל ושלעולם לא נוכל עוד לחזור אחורה - דווקא עכשיו אנחנו זונחים את הקדמה וחוזרים אל הסיר, השמן והגרגרים. למה בעצם? האם זה יותר בריא?

      הדרך הבריאה ביותר לצרוך פופקורן היא בצורתו הטהורה ביותר - קרי, ללא שמן. אם רוצים להכין פופקורן ללא שמן, יש לקלות אותו במכשיר ייעודי שאליו מכניסים גרעיני תירס מיובשים שעוברים חימום בעזרת אוויר חם שגורם להם להתפוצץ ולהפוך לפופקורן. כוס של פופקורן כזה, ללא תוספים (שמן, חמאה, מלח וכו') מכילה 31 קלוריות, 1 גרם חלבון, 6 גרם פחמימות ו-1.2 גרם סיבים. בנוסף, בתצורה זו הפופקורן הינו נטול שומן, נתרן וכולסטרול.

      עוד בנושא:
      זוהי השעה: 10 הצעות לנשנושים בריאים במשרד
      תפסיקו עם הקלוריות: זה מה שאתם באמת צריכים לספור
      בקטנה: 6 המלצות לנשנושים בריאים

      פופקורן בסיר (ShutterStock)
      יותר בריא מפופקורן במיקרו? גרעיני תירס בסיר (אילוסטרציה: shutterstock)

      למרבה הצער, לא ניתן לקבוע שאותם ערכים מתקיימים גם בפופקורן למיקרוגל. לאחרונה עלו מספר חששות בריאותיים בהקשר של הפופקורן המיועד להכנה מהירה במיקרוגל. כך למשל, הריח החזק שנפוץ בבית כשפותחים את אחת מהשקיות הללו מגיע ממספר כימיקלים שמצויים בשקית. מומחים מזהירים לא לשאוף את הריח הזה משום שאם תעשו זאת לעתים קרובות, זה עלול לגרום לכם למצב רפואי נדיר אך מסוכן, שמכונה "ריאות פופקורן". הסיבה היא שכשהשקית נפתחת נפלטים ממנה אדים חמים וכימיקל שהוא מעין תוצר לוואי של שמן צמחי. בנוסף, בחלק מהשקיות המיועדות למיקרוגל ישנו ציפוי שמכיל כימיקל שבמחקרים על בעלי חיים נמצא כמסרטן. עם זאת, נכון להיום לא נמצאו הוכחות מדעיות לכך שיש לכימיקל הזה השפעה זהה על בני אדם.

      כמה מומלץ לאכול?

      אם אתם פוקדים את הקולנוע בתכיפות, כדאי שתדעו שפופקורן ללא חמאה שנמכר בבתי הקולנוע מכיל בין 200 לאלף קלוריות - תלוי בגודל המנה.

      פופקורן מתוק (ShutterStock)
      אוהבים פופקורן בטעמים? תכינו לבד (אילוסטרציה: shutterstock)

      אם אתם מנשנשים בבית והלכתם על הגרסה הבריאה של פופקורן ללא שמן שהוכן באוויר חם, מנה של 3 כוסות נחשבת לנשנוש אידיאלי שמכיל גרם אחד של שומן, 3.5 גרם סיבים, 2 מיליגרם נתרן ובנוסף לכל אלה היא מכילה קצת פחות ממאה קלוריות. לא רע. אם אתם מנשנשים גרסה אחרת של פופקורן - שהוכנה בסיר עם שמן או חמאה, או שהוכנה במיקרוגל ומכילה תוספים כמו מלח או חומרי טעם אחרים, קחו בחשבון שהמספרים האלה עולים משמעותית.

      מה עוד צריך לדעת על פופקורן?

      תוספי טעם שמטרתם להוסיף לפופקורן טעם של חמאה נמצאו כמכילים שומן טראנס, שעלול להעלות את רמת הכולסטרול בדם. גם את הגרסאות המתוקות של פופקורן יש לצרוך במתינות. לסוכר יש נטיה להישרף במיקרוגל, לכן פופקורן מתוק שמיועד להכנה במיקרוגל מכיל בדרך כלל ממתיקים מלאכותיים, שלא נשרפים. בכל מקרה, קחו בחשבון שפופקורן בטעמים בדרך כלל מיוצר בעזרת תוספי טעם לא טבעיים ולא בריאים במיוחד. לכן, הבחירה המומלצת היא לתבל את הפופקורן בעצמכם ובמתינות.