וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 מאכלים שיכולים להחמיר לכם את העצירות

אם אתם כבר בעצירות של יומיים והבטן עומדת להתפקע יש כמה מאכלים שלא כדאי שתוסיפו לתפריט שלכם, ואלה לאו דווקא המזונות שהייתם חושבים

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בווידאו: כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים

אף שלא מעט אנשים סובלים ממנה, עצירות היא לא מחלה, אלא תסמין שמבטא שינוי בהרגלי היציאות: צואה קשה, יציאות מועטות, קשיים בהתרוקנות, ירידה בתדירות היציאות, ולעתים אף תחושת מלאות גם אחרי פעולת מעיים. מדובר על תלונה שכיחה מאוד ואף שהיא יכולה להופיע בכל גיל, שכיחותה רק עולה עם השנים.

גורמים רבים נקשרו בבעיית העצירות, ואחד המרכזיים בהם הוא הרגלי אכילה לא נכונים. כך למשל, תזונה עתירה בשומן מן החי (בשר, מוצרי חלב, ביצים) סוכר לבן, ובמזונות דלים בסיבים תזונתיים נחשבת גורם שכיח לעצירות.

הנה כמה מאכלים שלא מומלץ לצרוך כשאתם סובלים מעצירות כבר כמה ימים:

לחם לבן
לחם לבן הוא דגן מעובד המכיל פחות סיבים תזונתיים מדגנים מלאים. בשונה מלחם העשוי מקמחים מלאים המכיל את רוב חלקי הגרעין השלם, הנבט והקליפה - החלקים העשירים ברכיבי תזונה חשובים - לחם לבן נטחן מהחלק העמילני של גרגר החיטה. ישנם מחקרים שקושרים את הסיבים הנמצאים בדגנים מלאים לסיכון נמוך יותר לעצירות.

עוד בוואלה!

לא רק שזיפים: בדקנו מה אתם עושים כשהקקי לא יוצא

לכתבה המלאה

מאכלים מטוגנים
כל דבר שמנוני כמו צ'יפס לוקח זמן רב יותר לעיכול. אם אתם סובלים מעצירות במשך יומיים ומעלה, כדאי שתכניסו לגוף שלכם תזונה בריאה יותר כמו חלבונים, פירות וירקות, ולא מזונות מעובדים ושמנים.

צ'יפס אמסטרדם. אלון מסיקה, מערכת Sheee
בגדול מומלץ לא לאכול הרבה צ'יפס, בין אם אתם בעצירות ובין אם לא. צ'יפס/מערכת Sheee, אלון מסיקה

חטיפים מלוחים
חטיפים מלוחים לא מכילים רק קלוריות רבות אלא גם כמות גבוהה של שומן ונתרן. המלח, שנמצא בחטיפים אלו משמש כחומר משמר וכמשפר ומחדד טעמים, אך צריכה גבוהה שלו גם עלולה לגרום לבעיות בריאותיות כמו לחץ דם גבוה, היווצרות אבנים בכליות, מחלות לב, וכן, הוא גם עלול להחמיר עצירות, שכן הוא מייבש.

מוצרי חלב שמנים
לא מה שחשבתם, אבל מוצרי חלב עתירי שומן הכוללים שמנת וגבינות שמנות אינם מכילים סיבים ולעתים קרובות הם יכולים להחמיר את העצירות. הגבלת צריכת חלב והוספת דגנים מלאים, ירקות ופירות לתזונה עשויה לעזור להקל על עצירות. בנוסף, נפיחות וגזים יכולים לעיתים קרובות ללוות עצירות ויכולים להיות תסמינים של אי סבילות ללקטוז.

המלחת בשר. ShutterStock
קשה לגוף לעכל אותו. בשר אדום/ShutterStock

בשר אדום
בחירת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים ובתכולת שומן נמוכה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על שגרת יציאות קבועה. אף אחד מסוגי הבשרים לא מכיל סיבים תזונתיים, אך בשר אדום הוא השמן ביותר מכולם, מה שהופך אותו לקשה ביותר לעיכול.

אלכוהול
אומנם הוא נוזל, אבל אלכוהול יכול דווקא לגרום להתייבשות ואם אתם שותים משקה או שניים בלילה בלילה, כדאי לאזן אותו עם כמות מספקת של מים כדי לשמור שהגוף לא יתייבש. תזונאים רבים ממליצים לשתות שמונה כוסות מים בכל יום, אם כי זה יכול להשתנות בהתאם למשקל, גובה ורמת הפעילות הגופנית שלכם.

בננות לא בשלות
בננות ידועות כפרי שכדאי להימנע ממנו כשיש עצירות. אבל, זה עניין של תזמון: בננות לא בשלות עלולות לגרום לעצירות, בננות בשלות יכולות לעזור דווקא להקל על עצירות.

בננות ירוקות שאינן בשלות לגמרי עלולות לגרום לעצירות מכיוון שעדיין יש בהן הרבה עמילן עמיד שקשה לגוף לעכל. בננות ירוקות מכילות גם פקטין - סיבים הסופגים את עודפי המים מהמעיים וממצקים את הצואה, כך שאם מישהו כבר מיובש, הדבר עלול להחמיר את העצירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully