וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 יתרונות בריאותיים של גוג'י ברי

פרי היער הקטן נחשב בשנים האחרונות לאחד מהכוכבים הגדולים של חנויות הטבע השונות. אז מה יש בגוג'י ברי שהופך אותו לחביב הבריאותנים ואפילו סיפק לו בעבר את התואר "מזון על"?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על סיבים תזונתיים

אם לפני כמה שנים לא יכולתם להתחמק מהמושג סופר פוד, או מזון על, נדמה שבשנה החולפת הוא קצת חלף מהעולם, וטוב שכך. הסיבה לכך היא שמדובר בתואר שיווקי בלבד שאין לו קריטריונים ייחודיים שאין למאכלים בריאים אחרים שאתם אוכלים בצורה יומיומית. ובכל זאת, יש כמה מאכלים שקיבלו את התואר מזון על שכדאי להכיר קצת יותר לעומק, אחד מהם הוא הגוג'י ברי.

על אף שהגוג'י ברי קיבל גם הוא את התואר בשנים שעברו, לא מדובר במזון חדש שהתגלה, אלא בפרי יער ממשפחת הסולנום שהוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית במשך למעלה מ-2,000 שנה. ניתן להוסיף אותם לדייסות הבוקר שלכם, לשייקים, מאפים ואפילו לתה. הנה כמה יתרונות בריאותיים חשובים של פרי היער הקטן.

עשירים בסיבים תזונתיים
הגוג'י ברי עשירים בסיבים תזונתיים, חומר מזין וחשוב לבריאות שמרביתנו לא אוכלים מספיק ממנו, והמלצת הצריכה היומית שלהם עומדת על כ-30 גרם. הסיבים התזונתיים עוזרים למערכת העיכול, מונעים מחלות כרוניות, מאריכים את תחושת השובע וכמובן, טובים לדיאטה שלכם. ב-100 גרם של גוג'י ברי יש כ-10 גרם של סיבים תזונתיים

עוד בוואלה!

צבע אדום: אילו פירות יעזרו לכם לרדת במשקל?

לכתבה המלאה

מכילים נוגדי חמצון רבים
אחד היתרונות העיקריים של גוג'י ברי הוא שהם עשויים לסייע במאבק במחלות ודלקתיות בגוף מכיוון שהם עשירים בנוגדי חמצון המיוצרים באופן טבעי בגופנו וניתן למצוא אותם גם במגוון רחב של מזונות כמו פירות, ירקות, דגנים ואגוזים.

נוגדי החמצון הרבים עשויים לעזור בהאטת תהליכי הזדקנות מכיוון שהם שומרים על בריאות התאים, מסייעים בשמירה על משקל גוף תקין, בריאות עיניים טובה יותר, וסיכון מופחת לחלות בסרטן ואלצהיימר.

טובים לבריאות העיניים
כולנו יודעים שגזר מסייע לבריאות העיניים, אבל כך גם הגוג'י ברי. הגרגירים עשירים בבטא-קרוטן, הם חומרי מוצא לוויטמין A, כמו גם הקרטנואיד נאוקסנטין. זה הופך אותם לדרך פוטנציאלית לעזור בהגנה מפני ניוון מקולרי שהוא הסיבה המובילה לליקויי ראייה ואובדן ראייה בעולם המערבי.

גוג'י ברי. ShutterStock
תוספת מעולה לארוחת הבוקר. יוגורט עם גרנולה וגוג'י ברי/ShutterStock

מקור טוב לברזל
הוספת גוג'י ברי לתזונה יכולה להיות דרך טובה להגביר את נוכחותו של המינרל החיוני הזה ושלוש כפות ממנו יספקו כ-15 אחוזים מהערך היומי המומלץ של ברזל.

לברזל תפקידים רבים במערכות הגוף. הוא מהווה מרכיב חשוב בחלבון ובאנזימים המשתתפים בתהליך הפקת האנרגיה בגוף, ולכן מחסור בו יוביל לעייפות, חולשה ותשישות. הברזל מחזק את מערכת החיסון, כך שריכוז נמוך ממנו בגופנו עלול לחשוף אותנו לזיהומים ולמחלות.

מכילים חלבון
שלא כמו מרבית הפירות, דווקא הגוג'י ברי מהווים מקור לחלבון איכותי בעל ספיגה טובה. בנוסף, פרי היער הקטן מכיל 19 חומצות אמינו כשבהן גם 8 חומצות אמינו חיוניות שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו. תוספת של גוג'י ברי לדגני הבוקר, לדייסה או לשייק, יוסיפו לכם חלבון לתפריט היומי בדרך קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully