פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 טיפים שיעזרו לכם לרדת את המשקל שעליתם החג

      אחרי שבוע של סופגניות ולביבות עתירות שמן, בצק וסוכרים, מרביתנו חשים קצת יותר נפוחים. וכנראה שלא בכדי. בחורף אמנם קל יותר להסתיר קילוגרמים עודפים אבל אתם ממש לא חייבים להשאיר אותם אצלכם. הנה כמה שיטות קלות מאוד שיפחיתו את צריכת הקלוריות היומית שלכם

      5 טיפים שיעזרו לכם לרדת את המשקל שעליתם החג

      בוידאו: האם סופגניות מעלות את רמות הסוכר בדם?

      חנוכה הוא אחד החגים המשמינים שקיימים בלוח השנה העברי. סופגניות ולביבות הן אומנם האוכל שהיינו רוצים לאכול כל השנה, אבל הג'ינס שלנו כנראה היה מביע התנגדות, ובצדק. אם נעשה את החשבון שבכל סופגניה יש בין 450 קלוריות לפשוטה ביותר ועד 800 למפונפנת, ובלביבה 120-150 קלוריות, ונניח שאכלנו כמה וכמה מהן, יוצא שהוספנו לתפריט היומי המון קלוריות. והמון קלוריות שוות ערך לעלייה במשקל.

      אבל הנה, זה תיכף מאחורינו ועכשיו הגיע הזמן לשנס את המותניים שהתעבו ולחזור לתלם. איך? ממש ככה - בקלות.

      1. הגבילו את צריכת הפחמימות

      אחרי חג עשיר כל כך בבצקים וסוכרים, וכן, אנחנו מסתכלות עליך סופגנייה, הגיע הזמן לתזונה שפויה יותר שמכילה פחות פחמימות.

      פחמימות מקשות עלינו בתהליך הירידה במשקל בשל השפעתן על רמת האינסולין בדם, הורמון שמעכב תהליכי פירוק רקמת שומן. זה לא אומר שאסור לכם להכניס פרוסת לחם לפה, אלא שכדאי שתשקיעו בבחירות תזונתיות חכמות יותר ובחרו למשל בדגנים מלאים. באופן כללי נסו לבחור ביותר מזונות שמכילים חלבון, שומנים צמחיים וירקות על פני פחמימות.

      2. תאכלו בבית

      אחרי חופש של שבוע עם הילדים ואכילת ארוחות עתירות קלוריות בחוץ, הגיע הזמן להתחיל להכין ארוחות בבית. מה גם שמזג האוויר החורפי מתאים.

      כשאנחנו אוכלים במסעדות אי אפשר לדעת בדיוק מה מכניסים לנו למנות. הרוטב של הסלט הוא לא רק שמן זית ולימון כמו בבית, הפירה למשל עתיר בחמאה ומלח ואפילו משהו תמים למראה כמו סלט כרוב יכול להכיל סוכר. בבית לעומת זאת אתם קובעים מה נכנס לאוכל שלכם ושל הילדים, וזה יתרון עצום לבריאות בכלל ולמאזן הקלורי בפרט.

      פלפל ממולא של אורלי פלאי (נמרוד סונדרס)
      רק אתם מחליטים מה נכנס פנימה כשאתם מבשלים בבית. פלפל ממולא (צילום: נמרוד סונדרס)

      3. תנהלו יומן אכילה

      אחד הדברים שעוזרים לשמור על משטר תזונה בריא ולהשאר בכושר הוא רישום של המזון שנכנס לפה מדי יום. זה ממש לא הרגל שצריך לכל החיים, אבל אם אתם מנסים להוריד כמה קילוגרמים זה יכול ממש להיות מועיל, שכן הוא עוזר לעקוב אחרי כמויות המזון שאתם צורכים ובעיקר מאפשר להקדיש תשומת לב רבה יותר למה שנכנס לגוף ומקל לעשות בחירות תזונתיות טובות יותר.

      4. תוסיפו פירות וירקות לתפריט

      פירות וירקות הם קבוצות המזון שמכילות הכי פחות קלוריות מכל קבוצה אחרת, ובנוסף לכך הם מפוצצים במינרלים וויטמינים שרק עושים לגוף שלכם טוב. אם תוסיפו סלט בכל ארוחה או תקנחו בפרי, ישר תרגישו הרבה יותר מלאים ותצרכו פחות קלוריות.

      פירות הדר כמו תפוזים, אשכוליות ופומלות הן אופציה מצוינת לחורף, רק מומלץ לצרוך אותם כפרי - כולל הסיבים, ולא כמיץ. גם מרקי ירקות הם ארוחה מזינה, בריאה ודלה בקלוריות שאפילו קל להכין.

      מרק עדשים (ShutterStock)
      גם נוזלים וגם ירקות. מרק עעדשים וירקות (צילום: shutterstock)

      5. שתו הרבה מים

      אומנם חורף בחוץ וכולנו ככל הנראה קצת פחות בעניין של שתיית מים קרים, אבל חשוב גם בעונה הקרה להקפיד ולשתות.

      מחקרים גילו ששתיית מים מגבירה את תחושת השובע ולכן גורמת לאנשים לאכול פחות. מחקר שנערך במבוגרים הראה ששתיית חצי ליטר מים חצי שעה לפני הארוחה מפחיתה את עוצמת הרעב ואת צריכת הקלוריות בארוחה.

      אם קשה לכם עם מים קרים, אפשר פשוט לשתות אותם פושרים או להכין תה, מינוס הסוכר.