5 טיפים שיעזרו לכם לא להשמין בחורף

כל שנה זה מגיע - הטמרפטרות יורדות והמשקל עולה בהתאם. כדי לנסות ולהמנע מכך בחורף הנוכחי, ביקשנו מהדיאטנית טלי נחום שתיתן לנו כמה טיפים שיוכלו לעזור לנו לשמור על המידה במכנסיים, גם בעונה הקרה. הנה הם

  • דיאטה
  • השמנה
טלי נחום, מאמר אורח
צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

בווידיאו: ככה נראה המפעל של קרמבו

דצמבר כבר כאן וגם הקרמבו, הימים מתקצרים והטמפרטורות יורדות ולפעמים כל מה שמתחשק זה להתכרבל מתחת לפוך עם כוס שוקו חם. אבל כשהמספרים מדברים על עלייה ממוצעת במשקל בעונת החורף שנעה בין 0.5 ק"ג ל-4 ק"ג, זה נראה כמו משהו לא מאוד אחראי לעשות. אז איך בכל זאת שומרים על תזונה ואורח חיים בריא גם בחורף? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור:

עוד בוואלה! NEWS

זה מה שהשמנה עושה לכל חלק בגוף שלכם

לכתבה המלאה

1. הקפידו על צריכה של נוזלים:
מהניסיון שלי בקליניקה אני יכולה לספר שהרבה אנשים לא שותים מספיק בקיץ, על אחת כמה וכמה בחורף. כשהטמפרטורות צונחות אנחנו שוכחים לשתות, או שאולי פשוט לא כל כך מתחשק לנו.

ההמלצה שלי: כמו בקיץ, הקפידו שיהיה לידכם בקבוק מים. אולי תעדיפו אותו בטמפרטורת החדר. בנוסף, אני ממליצה להצטייד גם בחליטות תה מעניינות, כולל תה ירוק (עם רכיב ה-EGCG). תוכלו לגדל צמחים לתה באדנית ולהכין חליטת צמחים. צורה נוספת להגברה של צריכת הנוזלים שלכם היא מרקים.

עוזר להגביר את צריכת הנזולים. תה (צילום: Giphy)

2. המשיכו להיות בתנועה:
אמנם ישראל לא מדינה גשומה במיוחד, אבל עדיין - רצף של כמה ימים גשומים יכול למנוע מאיתנו לצאת להליכה. החליטו מראש על סוגי ספורט שתוכלו לעשות במקום סגור, למשל חדר כושר או סטודיו חוגים, או אפילו בבית: באופן עצמאי, עם אפליקציה בטלפון שתדריך אתכם, או סרטוני הדרכה. אין גשם אבל פשוט קר? אל תתנו לקור לעצור אתכם. התלבשו בצורה חמה וטובה, וצאו להתאמן. זכרו שהפעילות מגבירה את פליטת החום של הגוף, ואחריה תהנו מתחושה חמימה יותר.

3. הקפידו להישקל.
מחקרים שבדקו מה מאפיין אנשים שירדו במשקל ושמרו על הירידה לאורך זמן, מצאו כי אחד הדברים שהם עשו היה שקילה שבועית. חשוב לי לסייג ולומר שזה לא מתאים לכל אחד, וגם לומר שמשקל הוא רק מדד אחד בתוך תמונה שלמה. אם אתם יודעים ששקילה תהיה לכם לעזר, תוכלו להשתמש בכלי הזה. מומלץ להישקל בשעה קבועה (עדיף בבוקר, לפני שאוכלים) ולנהל רישום.

4. שלבו ירקות בארוחות: הקור בחוץ גורם לנו להעדיף אוכל חם, ויש פחות חשק לסלט קר. זה לא אומר שצריך להפסיק לאכול ירקות. אפשר לאכול אותם גם בצורות חמות, למשל בתור ירקות מבושלים, מאודים או מוקפצים, כחלק ממרק, או אנטיפסטי בתנור. כדי להמשיך לצרוך ירקות גם בצורתם הטרייה, מומלץ להוציא מראש ירקות מהמקרר לשיש, כדי שיהיו בטמפרטורת החדר.

לאכול אותם בצורתם החמה. אנטיפסטי (צילום: דרור עינב)

5. שלבו קטניות בתזונה: קטניות הן סופר פוד שלא מדברים עליו מספיק. הן מהוות שילוב של פחמימה מורכבת וחלבון, עשירות בסיבים מסיסים (המסייעים למשל בהורדת הכולסטרול), ויש בהן הרבה מינרלים, כמו אבץ, מגנזיום וברזל. אני ממליצה לשלב אותן בכל השנה, ובחורף זה הרבה יותר קל שכן הן יכולות להשתלב בכל תבשיל או מרק.

ולסיום, אומנם זה לא טיפ, אבל חשוב להגיד - זה ממש בסדר ללכת לפעמים עם החשקים שלכם. אני מאמינה שעבור רוב האנשים, קיום של אורח חיים בריא אינו אומר היצמדות נוקשה לתזונה אידאלית. במקום זאת כדאי להיות במצב בו רוב התזונה מזינה, והאכילה היא בהתאם לצרכי הגוף ובהקשבה לאותות שלו. במצב זה, אפשר מידי פעם לשלב כוס שוקו ופרוסת עוגה חמה. בחרו בכך כשאתם באמת רוצים זאת, והתענגו מכל ביס ולגימה.

טלי נחום היא דיאטנית קלינית ומרצה לאורח חיים בריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully