וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות מהוואגינה: הטיפולים האסתטיים החדשים

ד"ר פאני בר לוי, מאמר אורח

24.12.2019 / 13:18

תחום טיפולי האסתטיקה הוואגינלית נמצא במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות ויותר ויותר נשים מוכנות לדבר על איבר המין שלהן בפתיחות. מומחית בגניקולוגיה מסבירה למי הטיפולים מתאימים וכיצד הם מספקים פתרונות לבעיות כמו הזדקנות העור ויובש ואגינלי

סריקה

בווידאו: זו העצה (הגרועה) של גווינת' פאלטרו בקשר לוואגינה שלכן

* המאמר הבא כתוב בלשון נקבה ומוכוון לכל מי שברשותה ואגינה, נרתיק, פות, איבר מין נקבי עם דגדגן - בין אם מלידה ובין אם עברה שינוי מין ונותחה בהתאם.

מתי נתקלתן בשיחת סלון, או בבית קפה עם חברות או בנות משפחה על איבר המין הנשי? כנראה שלא בזמן האחרון. מסתבר שלצד נושאים כמו מודרניזציה, פמיניזם, קריירה נשית ועצמאות כלכלית - עומד לו מנגד נושא פמיניסטי לא פחות, שעדיין ממעטים לדבר עליו - הוואגינה הנשית. לאחרונה, הטיפולים הרפואיים המוצעים באזור זה קצת עודדו את השיח והעלו את איבר המין הנשי לסדר היום.

טיפולים רפואיים באזור הנרתיק התיימרו מאז קיומם להבטיח פתרון אידיאלי או מקסימלי לשלל בעיות נשיים והם עדיין התשובה הכמעט יחידה שיש לעולם הרפואה להציע. לצדם, תחום טיפולי האסתטיקה הוואגינלית נמצא במגמת עלייה מתמדת, ולפי נתוני האיגוד האמריקאי, הוא זינק בשש השנים האחרונות ב-262 אחוזים - העלייה הגדולה ביותר מבין כל תחומי האסתטיקה.

הטיפולים שקיימים כיום בשוק מציעים פתרונות לבעיות רפואיות פיזיולוגיות כגון יובש נרתיקי, בריחת שתן ורצפת אגן רפויה. מעבר לכך, מטרתם של הטיפולים האסתטיים הם להגביר תשוקה, להאדיר ולהעצים את היופי הפנימי של נשים בעיני עצמן, מול המראה או בחדר המיטות, ואפילו בחיי השגרה היומיומית שלהן.

עוד בוואלה!

כל מה שכדאי לדעת על החיידקים שחיים בוואגינה שלכן

לכתבה המלאה

כיום, באמצעות הידוק הנרתיק, עיצוב השפתיים, טיפולי לחות למניעת יובש נרתיקי או טיפולי פיגמנטציה ומילוי נפח באמצעות הזרקות ואגינאליות - שהפכו לעניין פופולארי בעולם ובישראל בפרט - יותר ויותר נשים בוחרות בפתרונות האלה. אחד היתרונות הבולטים לצד הגברת ההנאה של נשים מחיי המין הוא כאמור חיזוק הדימוי העצמי.

יובש וגינלי והזדקנות

המטופלת האידיאלית יכולה להיות בכל גיל בשלות, מגיל 25 ומעלה ובפרט אחרי לידה, ואפשר שגם לא. אולם, הגיוני וסביר שיובש בנרתיק - תופעה שכיחה בה רירית הנרתיק הופכת דקה יותר, שבירה ופחות גמישה, תהיה מנת חלקה. המצב הזה מונע מנשים יחסי מין תקינים ובוודאי גם הנאה מהם. אולם, לצד בעיות רפואיות פונקציונליות כגון יובש נרתיקי יש לטיפול גם צד אסתטי.

אישה בתחתונים. ShutterStock
יש לטיפולים צד בריאותי ואסתטי. אישה בתחתונים/ShutterStock

ההיבטים האסתטיים בנראות החיצונית שלנו, ובמקרה הזה גם בנראות הפנימית באזורנו המוצנעים, הפכו מרצייה חברתית וסיפוק האחר - לתובנה האישית שלנו ולרצון המתגבר לרצות בעיקר את עצמנו, למעננו.

בעיות כמו פיגמנטציה וסימני הזדקנות הן אומנם מנת חלקן של נשים רבות, אבל החלק המעודד הוא שניתן בקלות להעלים את התופעות הללו על מנת לקבל מראה ואגינה צעיר ואחיד יותר. הטיפול האולטימטיבי לכך הוא לייזר. השבת הנפח לשפתי הנרתיק, להגברת המגע ובעיקר למראה צעיר יותר הוא צורך המגיע לרוב לאחר לידות קשות או מרובות, אסימטריה, הזדקנות או גיל המעבר.

מה האפשרויות שמציעה הרפואה בתחום זה?

מגוון הפתרונות המוצעים כיום מטפלים בהיבטים הרפואיים והאסתטיים כאחד.

ניתוח להצרת הנרתיק: הליך מסורתי יותר הוא ניתוח שייעודו שחזור השרירים והרקמות שהתרופפו עם השנים. את ההליך הזה היו מציעים כפתרון יחיד בעבר, אך כיום ישנם מגוון שיטות נוחות ונעימות יותר.

הזרקות חומרי מילוי: הטיפול ביובש נרתיקי הוא באמצעות החדרת לחות לאזור והשבת נפח לנרתיק על ידי הזרקת חומצה היאלרונית ייעודית שפותחה למטרה זו. לרוב, טיפול מהסוג הזה פותר את הבעיה ומביא לשיפור באנטי אייגי'נג של הנרתיק, ממש כמו באזור הפנים.

אילוסטרציה פות. ShutterStock
אפשר לטפל בהזדקנות הוואגינה/ShutterStock

טיפולים הנעשים באמצעות מכשור לייזר: טיפול שמטרתו העלמת יובש נרתיקי, מיצוק והצרת הנרתיק המשלב לייזר וחום, אינו פולשני ולא כואב כלל.

מכשיר כמו ה-CO2 למשל משחרר אורכי גל של לייזר המטפלים בסימני פיגמנטציה, סימני הזדקנות ואף הצרת הנרתיק באמצעות אותה אנרגיית לייזר, היוצרת חימום וכיווץ ומביאה לתוצאה מידית וארוכת טווח בסוף הטיפול ברוב המקרים. נדרשים שניים עד שלושה טיפולים לקבלת תוצאה אופטימלית.

טיפול PRP: בטיפול זה משתמשים בפלסמה של דם המטופלת ובעזרתו משפרים ומגבירים את רגישות הרקמה באזור הנרתיק והדגדגן. בטיפול שואבים את דם המטופלת ומעבירים אותו למכשיר המפריד בין הדם לבין החלבונים הנמצאים בדם (הפלסמה), אותם מחזירים לחלק החיצוני של הנרתיק ולאזורים הידועים כארוגניים (כמו הדגדגן) בפרט. הם ישפיעו על זרימת הדם המהירה לרקמה ובכך משפרים את איכות הרקמה ומחזקים את עוצמת הרגישות. התוצאה היא הנאה מתגברת בכל הקשור למגע וגירוי.


ד"ר פאני בר לוי היא מומחית בגניקולוגיה ובין הרופאות החלוצות בתחום אסתטיקה של הנרתיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully