וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה המעולה ללמד את הילדים לאסוף אחריהם את הצעצועים

אמא אחת באנגליה כנראה אספה צעצוע אחד יותר מדי, ונשברה. היא החליטה ללמד את הילדים שלה לקח חינוכי, סגרה ב"כלא צעצועים" את כל מה שהם לא אספו והציבה תנאים לשחרור כל פריט. הורים ברשת עפו על הפתרון שלה

איכס! זה מה שמסתתר בצעצועי האמבטיה של הילדים שלכם/צילום: ליאור נאור, עריכה: ניתאי דגן ותומר ספירשטיין

בסרטון: תראו כמה עובש יש בצעצועי האמבטיה שלכם

כל הורה לילדים צעירים מכיר את הרגע הזה בסופו של יום ארוך, כשהקטנים סוף סוף במיטות אבל עדיין אי אפשר לנוח כי הבית נראה כמו אחרי רעידת אדמה: שאריות מארוחת הערב מכסות את השולחן והרצפה, לצדן בגדים שהושלכו בדרך למקלחת, ובחדר הילדים ובסלון שדה מוקשים של ממש בצורת צעצועים מפוזרים מכל הסוגים. וכל הורה לילדים בגיל הרך מכיר היטב את המוקש הגדול מכולם - חתיכת לגו, מתחת לכף רגל יחפה, בחושך. אאוץ'.

לאמא אחת באנגליה נמאס לסדר אחרי הילדים שלה. כפי שדווח באתר the Sun, אותה אישה (ששמה לא פורסם) החליטה ללמד את ילדיה לאסוף אחריהם, גם אם זה לא יבוא מטעמי אחריות אישית או נחמדות. היא יצרה "כלא לצעצועים" מארגז אחסון ריק שהיה לה, ובכל פעם שמצאה חפץ זרוק שרק חיכה לה שתחזיר אותו למקום, היא הכניסה אותו לארגז עד שמישהו יבוא "לשחרר" אותו. איך משחררים צעצוע מהכלא? פשוט מאוד, מבצעים מטלה מסוימת תמורתו. גאוני, לא?

עוד בוואלה!

קר שם בחוץ: משחקי בית פשוטים שמעשירים את השפה של ילדים

לכתבה המלאה

כדי להפוך את העניין לפחות נוקשה, אותה אם ניסחה את הכללים על התיבה בחריזה. בתרגום חופשי לעברית זה יוצא משהו כמו:

"לא החזרת את זה למקום, אז אני הרמתי. שוב.
אין לך מזל, כי החלטתי שללמד אותך לקח זה חשוב.
רוצה את זה בחזרה? אין בעיה בכלל,
לשם כך יש לבצע מטלה קטנה. קלללל!
אוהבת, אימוש"

כלא לצעצועים: פתרון של אמא מאנגליה לצעצועים שהילדים לא אוספים. התמונה מתוך קבוצת הפייסבוק innov8myhome. אתר רשמי
רוצים את הצעצוע בחזרה? בתנאי שתבצעו מטלה קטנה. הניסוח המחורז המקורי/אתר רשמי

צילום של היצירה המקורית שותף בקבוצת הפייסבוק Innov8 My Home, שם התפעלו הורים רבים מרעיון הכלא לצעצועים, ולא הסתפקו רק בלייקים ובשיתופים אלא אף הצהירו שהם מתכוונים לאמץ את העניין בעצמם. הורה אחד העיד שמה ששבר אותו זה איסוף של חול קינטי שהשאיר בנו הצעיר על הרצפה; אחרת הציעה לקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה ולהכין כלא גם לטלפונים ולטאבלטים של הילדים.

ואולי בכלל עדיף לזרוק את הצעצועים?

אם גם אתם מחליטים אחת לכמה זמן שהגיע הזמן לעשות סדר במשחקים של הילדים, למיין אותם לפח, לחברים או לתרומה ולהשאיר בבית רק את מה שבאמת נחוץ - דעו שיש לכך גם הצדקה מדעית.

במאמר שהתפרסם לפני כשנה ב- ScienceDirect גילו מומחים להתפתחות הילד ששפע של צעצועים פוגע באיכות המשחק של ילדים בגיל הרך, ושסביבה שבה יש כמות מוגבלת של צעצועים מקדמת משחק איכותי יותר בקרב פעוטות. על פי המחקר, כאשר היו פחות צעצועים בסביבתם, פעוטות נטו לשחק בהם למשך פרקי זמן ארוכים יותר ויותר וכתוצאה מכך אופן המשחק שלהם היה יצירתי יותר והם השתמשו בצעצועים שעמדו לרשותם במגוון רחב יותר של אופנים. מסקנתם של החוקרים הייתה כי "כאשר מספקים לפעוטות סביבה דלה יותר בצעצועים, הם נוטים לשחק זמן ארוך יותר עם כל צעצוע, מה שמאפשר להם להיות ממוקדים יותר במשחק ולחקור דרכי משחק יצירתיות יותר".

ואם זה עדיין לא מקל עליכם לזרוק לפח את הצעצועים אז לא חייבים, גם אחסון סגור שלהם יעשה את העבודה. וזה ממש לא חייב להיות בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully