וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא עשיר, אבא עני: צעצועי ילדים מסביב לעולם

4.9.2016 / 7:00

פרוייקט חברתי חדש ומסקרן מנסה לתת נקודת התייחסות אחידה לאנשים מסביב לעולם באמצעות התמקדות בחפצים האישיים שלהם. סדרת צילומים של צעצועי ילדים ממדינות ורמות הכנסה שונות, בהחלט מעוררת מחשבה

ילדה אפריקאית מחזיקה בובה שבורה. business insider, צילום מסך
"מדהים לראות עד כמה החיים מסביב לעולם יכולים להיות דומים"/צילום מסך, business insider

ברחבי העולם אנשים מנהלים חיים מאוד שונים זה מזה. זה כמובן נגזר בין השאר גם מרמת ההכנסה הממוצעת בכל אחד מאזורי העולם. אחת הדרכים הטובות לנסות להבין כיצד אנשים חיים מסביב לעולם, היא לבחון את החפצים היומיומיים שבהם הם משתמשים. זאת בגדול, המטרה של פרוייקט Dollar Street – ארגון ללא מטרות רווח שהוא חלק מקרן Gapminder Foundation. נציגים מהפרוייקט נכנסו לבתיהם של אלפי אנשים ממדינות שונות ובעלי רמות הכנסה שונות וצילמו את החפצים האישיים שלהם.

הפרוייקט מהווה הצצה אישית ומספק למתבונן נקודת השוואה והתייחסות. אחת מסדרות הצילומים היותר מרתקות במסגרת הפרוייקט היא זו שתיעדה את הצעצועים האהובים על ילדים ממדינות ורקעים כלכליים שונים. "זה מדהים לראות עד כמה החיים של אנשים מסביב לעולם יכולים להיות דומים", אומרת הצלמת אנה רוסלינג רונלונד, אחת ממייסדות קרן גאפמיינדר, בראיון לאתר Business Insider. "כשרואים שרוב האנשים מתמודדים עם אותם עניינים יומיומיים רוב הזמן, הם נראים פחות אקזוטיים ומפחידים וזה גורם גם לעולם להראות פחות מפחיד".

פרוייקט Dollar Street יושק בקרוב, ולקראת ההשקה, התפרסמו התמונות המקסימות האלה – של ילדים מכל העולם ומכל רמות ההכנסה והצעצוע האהוב עליהם:

  • עוד באותו נושא:
  • צעצועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully