וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות הוא יותר: למה אתם חייבים להפטר מרוב הצעצועים של הילדים שלכם

9.1.2018 / 6:59

לילדים שלכם יש עשרות, אם לא מאות צעצועים, אבל במקום לשחק בהם הם מתלוננים שמשעמם להם? לכו נגד האינסטינקט שלכם, ובמקום לקנות להם משחק חדש היפטרו מחלק מהישנים. יש לזה הסבר מדעי

חדר משחקים עמוס בצעצעים צבעוניים. ShutterStock
לא רק לכם, גם לילדים עדיף עם פחות. חדר משחקים עמוס בצעצועים/ShutterStock

בכל בית שבו גרים ילדים, הצעצועים שלהם הם אחד ממקורות הבלאגן וחוסר הסדר הבולטים ביותר. בבתים שבהם יש "חדר משחקים" זה בולט במיוחד ומהר מאוד הוא הופך ל"חדר בלאגן – כזה שהדבר שהכי בא לכם לעשות בסוף היום הוא פשוט לסגור את הדלת שלו, כדי לא לראות את הכאוס שבו. אחת לכמה זמן, אתם חושבים אולי לעשות שם סדר, למיין את המשחקים, לזרוק את מה ששבור, להעביר הלאה לחברים או לתרומה את המשחקים שהפכו "קטנים" על הילדים שלכם ולהשאר עם קולקציה מהודקת אך רלוונטית יותר לילדיכם.

אלא שאז לרוב נכנסים לפעולה רגשות האשם על ההיפטרות מחפציהם של הילדים – מה, באמת נזרקו את הדובי שאהבו כל כך או את הטרקטור עם הכף הגדולה (והשבורה)? לטובת המצפון המתייסר של הורים באשר הם, נחלצו לעזרה אנשי המדע שבדקו והגיעו למסקנה שיש סיבה מדעית טובה להפטר לפחות מחלק מהצעצועים של הילדים.

עוד בנושא:
חדר משלי: האם אחים צריכים לחלוק חדר, או שעדיף להפריד?
5 משחקים שיתרמו להתפתחות של הילדים שלכם
שיגעון הסליים: המשחק שיכול לגרום לילדים שלכם לכוויות קשות

ילד משחק בצעצועי עץ. ShutterStock
לעודד דרכי משחק יצירתיות יותר. ילד משחק בצעצועי עץ/ShutterStock

במאמר שצפוי להתפרסם בחודש הבא בכתב העת Infant Behavior and Development, גילו מומחים להתפתחות הילד ששפע של צעצועים פוגע באיכות המשחק של ילדים בגיל הרך. החוקרים ביקשו לבדוק את ההנחה שסביבה שבה יש כמות מוגבלת של צעצועים מקדמת משחק איכותי יותר בקרב פעוטות. אז הם אכן בדקו, וגילו שההנחה שלהם נכונה.

עוד באותו נושא

אבא עשיר, אבא עני: צעצועי ילדים מסביב לעולם

לכתבה המלאה

משחק ארוך, ממוקד ויצירתי יותר

כאשר היו פחות צעצועים בסביבתם, פעוטות נטו לשחק בהם למשך פרקי זמן ארוכים יותר ויותר מכך – אופן המשחק שלהם היה יצירתי יותר והם השתמשו בצעצועים שעמדו לרשותם במגוון רחב יותר של אופנים. בתום המחקר הסיקו החוקרים כי "כאשר מספקים לפעוטות סביבה דלה יותר בצעצועים, הם נוטים לשחק זמן ארוך יותר עם כל צעצוע, מה שמאפשר להם להיות ממוקדים יותר במשחק ולחקור דרכי משחק יצירתיות יותר".

אז אם הייתם זקוקים לדחיפה נוספת כדי לעשות סוף סוף סדר בצעצועים של הילדים שלכם, הנה היא שחור על גבי לבן של כתב עת מדעי. אגב, אתם לא חייבים לזרוק לפח את הצעצועים, אם אתם לא רוצים. גם אחסון סגור שלהם יעשה את העבודה. ואם את רוצים לקרוא עוד על שיטות מומלצות לסידור חדר המשחקים באופן שיעודד משחק עצמאי, תוכלו למצוא עוד מידע בכתבה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully