וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת המאכלים שמכילים הכי הרבה חלבון

חלבון הוא מרכיב מאוד חשוב בתזונה שלנו והוא מסייע לא רק בבניית התאים בגוף והעלאת האנרגיה, אלא גם תורם לירדה במשקל. הנה 5 מאכלים שמרביתכם בוודאי אוכלים ושמכילים כמות גבוה מאוד של חלבון

ביצים קשות. ShutterStock
ביצים קשות/ShutterStock

בשנים האחרונות יותר ויותר דיאטנים ואנשי מקצוע ממליצים להוריד את צריכת החלבון מן החי ולעבור לצריכת מזונות מן הצומח. רבים אומנם כבר עשו ועושים את זה, אך יש כאלה שעדיין לא הפנימו את הצורך בשינוי וממשיכים לצרוך את החלבון שלהם מהחי. הכתבה הזו בשבילם.

אבל בואו ונתחיל מהתחלה. לכמה חלבון אנו זקוקים באמת? כאשר מדובר באוכלוסייה בוגרת (18+) ובריאה, הכמות הדרושה היא 0.8-1 גרם לכל ק"ג משקל גוף ליום. לדוגמה, עבור אישה ששוקלת 70 ק"ג דרישת החלבון היא כ-65 גרם ליום. אז באיזה מאכלים תמצאו את מה שאתם מחפשים?

ביצים

נכון שעד לא מזמן הדרנו ביצים מהצלחת, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מראים שאנחנו דווקא צריכים אותן. ככה עובדת החלוקה: החלק הלבן של הביצה מכיל את רוב כמות החלבון הקיימת בביצה, כ-4 גרם, והוא גם דל בשומן ובקלוריות (17 קלוריות בממוצע לחלבון). הצהוב של הביצה לעומת זאת, מכיל כ-55 קלוריות, 4.5 גרם שומן, כ-180 מ"ג כולסטרול וכ-2.7 גרם חלבון.בנוסף, בחלמון של הביצה יש פיגמנטים שתורמים לראייה, ויטמינים מסיסים וויטמיני B.

טונה

אומנם היא ככיכבה לאחרונה בנסיבות לא מחמיאות, אבל לא ממש משנה איך תאכלו אותה, טונה, על כל סוגיה, היא אחד מהמאכלים שמכילים הכי הרבה חלבון. בקופסת טונה תוכלו למצוא כ-20 גרם חלבון, וב-100 גרם של דג טרי יש כבר כ-25 גרם חלבון, והכל במחיר של כ-150 קלוריות. חשוב לזכור ולדעת שבשל היתכנות של כמויות כספית גבוהות בטונה, יש לאכול ממנה במתינות.

פסטרמה הודו. ShutterStock
מכיל חלבון מלא. הודו/ShutterStock

בשר הודו

חלקי ההודו השונים מכילים בין 26-28 גרם חלבון ל-100 גרם בשר ורק מאה קלוריות. חלבון ההודו הוא חלבון מלא, המכיל את כל חומצות האמינו להן הגוף זקוק. חומצות אמינו מהוות את אבני הבניין של הגוף, הן חיוניות לבניית שרירים, עור, מרכיבי הדם ומערכת החיסונית ועוד.

שרימפס

שרימפס מכיל יחסית מעט קלוריות והרבה חלבון, כמו גם ויטמיני B, E ומינרלים כמו סלניום, אבץ וכולין. בשרימפס טרי מבושל יש כ-24 גרם חלבון ל-100 גרם. בנוסף הוא מכיל נוגדי חמצון כמו אסטקסנטין, שמפחית דלקות.

חזה עוף

מדובר אולי באחד המאכלים הכי פופולרים בקרב הישראלים. ב-100 גרם חזה עוף צלוי, ללא העור, יש כ-165 קלוריות ו-31 גרם חלבון שנחשב חלבון איכותי מאחר והוא מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לגוף. בנוסף להם חזה העוף, שנחשב לחלק הרזה ביותר ומכיל 84 מ"ג כולסטרול, הוא מקור טוב לניאצין, ויטמין B6, סלניום וזרחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully