וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשפעה המפתיעה שיש לצמח החילבה על נשים

מחקרים מצאו שהצמח, שזוכה להערכה משחר ההיסטוריה בזכות סגולות הריפוי הרבות שלו, יעיל גם לחיזוק הליבידו הנשי. הוא מגביר את זרימת הדם ואת רמות הטסטוסטרון בגוף האישה, וכתוצאה מכך עולה החשק המיני ואיתו רמת הסיפוק

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: ההוכחה שהגברת החשק המיני תהפוך אתכם למאושרים יותר

אתם בטח מכירים אותו מהמטבח התימני, או לפחות מזהים את הריח הייחודי שלו, אבל כמה אתם יודעים על תכונותיו הבריאותיות המרשימות של החילבה? מדובר בצמח חד שנתי נפוץ בהודו, שגדל גם במזרח התיכון ובאפריקה. יש לו עלים ירוקים, פרחים לבנים קטנים ותרמילים המכילים זרעים קטנים בצבע זהוב-חום, ובעברית הוא נקרא "גרגרנית יוונית" או "גרגרנית החילבה". רובנו מכירים אותו בזכות שימושיו הקולינריים - התימנים אוהבים אותו במרק, ההודים משלבים אותו באבקת קארי והפרסים אוכלים את העלים שלו. למעשה, החילבה מכיל רכיבים מזינים וחיוניים שהופכים אותו לנוגד חמצון חזק, וידוע עוד מימי קדם כבעל סגולות בריאותיות רבות: מסייע להורדת חום, שומר על לחץ דם תקין, ממתן התפתחות מחלות קשות ומאזן רמות שומנים וסוכר בדם, מטפל במצבים של פגיעה בפוריות הגבר, בבעיות עור במחלות ריאה, הכשות וריפוי מרעלים.

החילבה ידוע גם בזכות סגולותיו הטובות לנשים. הוא מקל על תסמיני וסת קשים בזכות האיזופלבון והדיוסגנין שהוא מכיל, הדומים לאסטרוגן. בזכות אותם רכיבים הוא מסייע גם לנשים הסובלות מתסמיני גיל המעבר. עכשיו, מחקר חדש מצא שהחילבה מעלה את החשק המיני של נשים.

עוד בוואלה!

8 צמחים מרחבי העולם שעושים טוב לבריאות

לכתבה המלאה

במסגרת המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי BMC Women's Health, נטלו 29 נשים בגיל העמידה במשך חודשיים גלולות צמחיות בשם Libicare המכילות את צמח החילבה. בסוף התקופה הראו התוצאות שיפור ברמת התשוקה המינית של הנשים, ברמות העוררות שלהן, מידת הלחות בנרתיק, באורגזמות ובסיפוק שלהן מסקס. לדברי המדענים שביצעו את המחקר, החילבה הגביר את זרימת הדם לאיברי המין של הנשים והעלה את רמות הטסטוסטרון, וכתוצאה מכך עלה החשק המיני. וכאשר היבט אחד בחיי המין של האישה השתפר, היבטים נוספים השתפרו ונוצר "אפקט דומינו".

זוג מקיים יחסי מין. ShutterStock
כאשר החשק עולה נוצר "אפקט דומינו" שמשפר את כל החוויה. זוג במיטה/ShutterStock

גם החוקרים במכון לבריאות האישה פאלאסיוס בספרד בדקו את השפעתם של תוספי החילבה, הפעם על נשים בגילאי 45-65, כלומר לפני ואחרי גיל המעבר. חלק מההשפעות המוכרות של הצניחה ההורמונלית בגיל המעבר הנשי זה יובש בנרתיק ואיבוד החשק המיני. התשוקה והתפקוד המיני של הנשים שהשתתפו במחקר נבדקו באמצעות מדד שמבוסס על שאלון שאת התשובות לו ניתן לדרג בין 0-36. נשים שצוברות בשאלון פחות מ-26 נקודות במצטבר נחשבות כבעלות סיכון גבוה לתפקוד מיני לקוי. בתחילת המחקר הציון ממוצע של אותן נשים היה 20, אך לאחר חודשיים של נטילת תוסף החילבה הניקוד שלהן קפץ לממוצע של 25.

החוקרים, בראשותו של ד"ר סנטיאגו פאלאסיוס, כתבו: "מתן מוצר זה קשור לעלייה משמעותית לא רק בתשוקה ובעוררות המינית, אלא גם בחומר הסיכה של הנרתיק ובאורגזמה. כפי שהוסבר בעבר, זה מתרחש כחלק מאפקט דומינו הגורם לשיפור של תחומים מיניים אחרים בעקבות שיפור באחד מהם, וגם כהשפעה כפולה של מוצר זה על העלאת הטסטוסטרון והרחבת כל הדם המקומיים ועל ידי כך הגברת זרימת הדם".

ויש גם מתכון

ואם המחקרים האלה עושים לכן (ולכם) חשק להשיג חילבה, זכרו שיש אנשים שעלולים להיות רגישים לצמח הזה, ולחולים הסובלים מאנמיה, לנוטלי אלתרוקסין על רקע חוסר איזון בבלוטת התריס ולנשים בהריון מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש בו.

כך תשתמשו בו: כותשים את הצמח, מוסיפים מים ותבלינים כמו פלפל שחור, שום, לימון ומערבבים עד להקצפה. ניתן להשתמש כרוטב למאכלים.

אפשרות נוספת היא להנביט את הצמח בגינה ולאכול את הנבטים (רק קחו בחשבון שצריכת חילבה עלולה לגרום לנפיחות ושלשול).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully