5 סוגים של תה שכדאי לכם להוסיף לתפריט

אומנם בריא לשתות תה כל השנה, אבל בחורף הצריכה שלו עולה ככל שהטמרפטורות יורדות. אספנו עבורכם 5 סוגי תה שונים שיכולים לעזור לכם להילחם בצינון ובכאבי הגרון

  • תה
מערכת וואלה! בריאות
מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: באנגליה מכריזים על מלחמה בקומקומי התה

אחת מעצות הסבתא הכי פופולריות בחורף היא לשתות תה חם, אפילו כשרק מתחילים להרגיש את הצינון מתקרב, ואכן יש לא מעט אמת בעצה הזו. תה נחשב לאחד המשקאות הכי נפוצים בעולם, והוא מכיל כמה וכמה יתרונות תזונתיים ובריאותיים לגוף האדם.

כאשר אנחנו חולים ומרגישים קצת חלשים, הפתרון הטוב ביותר הוא אומנם מנוחה, אבל גם מומלץ להקפיד על צריכה מוגברת של מים, מרקי ירקות וחליטות של צמחי מרפא שיכולים לעזור לנו להילחם במחלות ויראליות. הנה כמה מהם:

עוד בוואלה! NEWS

מאכלים (ומשקאות) שמומלץ לכם לאכול בזמן שפעת

לכתבה המלאה

תה עם ג'ינג'ר

שורש זנגביל נחשב במשך זמן רב כפתרון יעיל למגוון בעיות ומחלות, ואכן כשאתם חשים שהצינון מתקרב כדאי להקדים תרופה למכה ולהתחיל בצריכה מונעת של השורש המופלא הזה.

מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Ethnopharmacology מצא שג'ינג'ר טרי עשוי להיות יעיל נגד נגיף שכיח בדרכי הנשימה (RSV) ואילו מחקרים אחרים מצאו שהוא פועל כמחמם, מרגיע, מייזע, מפחית ליחה, מפיג גזים, משפר זרימת דם היקפית, נוגד בחילה, נוגד דלקת, נוגד הקאה ועוד.

טוב למניעה. תה ג'ינג'ר (צילום: shutterstock)

תרופת סבתא ידועה למצבים של שפעת היא חליטת ג'ינג'ר עם שום, לימון ודבש. המחקר המודרני הוכיח כי ג'ינג'ר יעיל בטיפול בבחילות והקאות וכן נמצאה השפעה מיטיבה גם בטיפול במצבים דלקתיים של השלד.

תה עם לימון

גם מים חמים יעבדו במקרה הזה מצויין שכן ללימון יש תכונות אנטי-דלקתיות שמסייעות לגוף להילחם בזיהומים במערכת הנשימה, כמו: גרון כואב או דלקת בשקדים.

בנוסף, ויטמין C שמצוי בשפע בלימון מכיל אנטי אוקסידנטים שמסייעים להגן על התאים בגוף מפני נזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים וכשלים של המערכת החיסונית.

תה רוזמרין

רוזמרין הוא שיח ירוק עד, שאפשר למצוא כמעט בכל פינה וגינה בישראל. לרוב משתמשים בו במטבח בתיבול של עוף ודגים, אבל ניתן גם להכין ממנו חליטות תה בעלות ריח נעים ולשלבן עם חליטות צמחים אחרות.

לצמח הריחני מגוון רחב של שימושים רפואיים. רכיביו העיקריים הם חומצה קפאינית וחומצה רוזמרינית - שתיהן יעילות כנוגדות חמצון ואנטי-דלקתיות. הן מסייעות בתופעות דלקתיות הקשורות באסתמה ומשפרות את פעולת הכבד והלב. הרוזמרין עשיר גם בוויטמין E שגם הוא ידוע כנוגד חמצון עוצמתי וכחיוני לבריאות הלב.

תה מליסה

יש לה טעם לימוני עדין, היא מרגיעה, משפרת מצב רוח ועוזרת לעיכול תקין, אבל יש עוד כמה סיבות למה כדאי לכם להוסיף אותה לאדנית.

נלחמת בווירוסים וחיידיקם. מליסה (צילום: shutterstock)

המליסה נחשבת לצמח אנטי דכאוני, מרגיע ומשפר את מצב הרוח, והיא ידועה כצמח שמפחית את רמות המתח והחרדה ולכן מומלצת במצבים של חוסר שקט. בנוסף, היא מכילה שני חומרים בעלי יכולות אנטי ויראליות - חומצה קפאית וחומצה רוזמרינית. חומרים אלה הם בעלי יכולות חזקות נגד וירוסים וגם נגד חלק מהחיידקים.

תה ירוק

כאמור, יש לא מעט סוגים של תה, אך זה שנחקר והוכח כבעל סגולות ריפוי מובהקות בהקשר לשפעת, הוא התה הירוק. מאמר סקירה ספרותית שהתפרסם במגזין המדעי BioMed research international בשנת 2018 בחן לעומק את המחקרים שהתפרסמו על הקשר בין תה ירוק למניעה וטיפול במחלות זיהומיות.

אחת הסיבות להתמקדות המחקר בתה הירוק היא הצטיינותו בתכולה גבוהה של חומרים נוגדי חמצון ממשפחת הקטצ'ינים (GTCs), שהם תרכובות פוליפנולים בעלות תכונות חזקות מאוד.

המחקרים הראו גם כי לחומר הפעיל EGCG בתה הירוק יש יעילות גבוהה במיוחד של פעולה על ספקטרום רחב של וירוסים ממשפחות ויראליות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully