וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מצא: גברים טבעוניים טובים יותר במיטה

2.12.2019 / 0:01

ניסוי בדק ומצא שמספיק להחליף מנה בשרית אחת ביום לטובת מנה טבעונית כדי לשפר את כישוריכם במיטה. מומחים טוענים שיש לבצע מחקרים נוספים כדי לבסס את הטענות

The Game Changers - Official Trailer/NETFLIX - The Game Changers

הסרט התיעודי הצמחוני/טבעוני של נטפליקס, The Game Changers ("משני המשחק") יוצא נגד ההנחה הרווחת לפיה "גברים אמיתיים אוכלים בשר". בסרט מוצג בין היתר ניסוי שבוצע בהובלתו של האורולוג האמריקאי ד"ר אהרון ספיץ שמצא שגברים טבעוניים ככל הנראה טובים יותר בביצועיהם במיטה מאשר חבריהם אוכלי הבשר. תוצאות הניסוי מראות כי מספיק להחליף ארוחה מן החי אחת ביום בארוחה טבעונית כדי לשפר את הביצועים במיטה.

הניסוי מדד את כוח הגברא של שלושה ספורטאים אחרי ארוחות שונות. בערב אחד קיבלו הגברים מנת בוריטו במילוי בקר אוכל עשב, עוף אורגני או חזיר אורגני ובערב למחרת קיבלו בוריטו על בסיס צמחי המכיל חלבון סויה ואפונה. הניסוי לא בדק את רמת הביצועים של הגברים במיטה, אלא את פעילותם בזמן שישנו. לאחר ארוחה נטולת בשר, העוררות המינית של הגברים במהלך שנתם נמשכה פי 3 או 4 יותר זמן לאורך הלילה. ד"ר ספיץ הסביר: "זה אמנם לא מחקר שקיבל תוקף מדעי, אך התוצאות שאנחנו רואים מאוד מרגשות. אני חושב שזה הולך להעיר הרבה מאוד אנשים מתרדמתם".

טריילר לדוקומנטרי The Game Changers. NETFLIX, אתר רשמי
האם טבעונות מסייעת לתפקוד המיני של גברים? פוסטר הסרט "משני המשחק"/אתר רשמי, NETFLIX

"ככל שתאכלו יותר בשר, כך תאבדו מהגבריות שלכם" - האמנם?

הסרט, אותו מגיש אמן הלחימה ג'יימס וילקס, טוען כי אפילו ארוחה אחת ביום עשויה להשפיע על זרימת הדם בגוף כולו. בניסוי התבקשו שלושה ספורטאים סטודנטים לתעד את "מצבם האינטימי" בשנתם. הספורטאים - שחקן כדורסל, שחקן בייסבול ורץ משוכות - ענדו מכשיר ניטור שמדד את רמת העוררות המינית שלהם במהלך הלילה וכמה דקות במהלכו הם העבירו ב"מצב המעורר".

לאחר שעברו מארוחה בשרית לצמחית, העוררות המינית הלילית נמשכה בין 3 ל-4.77 פעמים יותר. "כשאני חושב על גבר 'גברי', אני חושב על מישהו שיש לו כוח, סיבולת, יכולת מינית ופוריות. למעשה, מה שהמחקרים המדעיים מראים הוא שככל שגברים אוכלים יותר בשר, כך הם מאבדים יותר מהגבריות שלהם".

אולם, ד"ר ראג' מת'ור, יועץ גניקולוג מאוניברסיטת מנצ'סטר, מסייג את תוצאות המחקר: "אנחנו לא יכולים באמת להפיק לקחים מהניסוי הזה, לצערי. אני לא באמת חושב שאנחנו יכולים לייעץ לגברים להפסיק לאכול בשר על בסיס הנתונים הללו. גברים שחווים בעיות בעוררות המינית צריכים כמובן לבחון את אורח חייהם - משקל, עישון, פעילות גופנית, מחלות ולחץ - כולם חשובים באותה מידה".

מומחי תזונה רבים מאמינים שעודף בשר בתזונה היומית עשוי לפגוע בזמן העוררות המינית של גברים בחדר השינה, מכיוון שהדבר מאט את זרימת הדם לאיבר מינם ומגביל את התרחבות העורקים שלהם. מאכלים על בסיס צמחי עשויים להיות יעילים לכך מאחר שהם נוטים להעלות את רמות תחמוצת החנקן בגוף, המגבירה את זרימת הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully