פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מאיפה מגיע הסוכר לתפריט של הילדים שלכם וממה צריך להיזהר?

      למרות שמומלץ שתינוקות קטנים לא יצרכו סוכר (מלבד זה שבחלב האם ובתחליפי החלב), המספרים מראים אחרת. אז איפה מסתתר הסוכר ולמה מיצי פירות וחטיפים לתינוקות הם האשמים העיקריים?

      מאיפה מגיע הסוכר לתפריט של הילדים שלכם וממה צריך להיזהר?

      בווידיאו: זו כמות הסוכר במשקאות הפופולרים

      מחקר חדש שפורסם השבוע בארה"ב שופך מעט אור על אחת הבעיות התזונתיות שניצבות כיום מול מבוגרים וילדים כאחד. המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition and Dietetics מצא כי 98 אחוזים מהפעוטות ושליש מהתינוקות צורכים סוכר מוסף בצורה כלשהי מדי יום. זה בעייתי במיוחד מכיוון שאיגוד הלב האמריקני ממליץ כי ילדים בגילאי שנתיים עד 18 יאכלו עד 6 כפיות של סוכר ליום. לתינוקות מתחת לגיל שנתיים מומלץ לא לצרוך סוכר מוסף כלל.

      החוקרת הראשית של המחקר ומנהלת התוכנית במחלקה למחקר סרטן במכון הלאומי לסרטן, קירסטן הריק, אמרה כי ההורים צריכים לשלוט בצריכת הסוכר של ילדיהם. "צריכת סוכרים גבוהה בקרב ילדים נקשרה במצבים בריאותיים שליליים כמו חורים בשיניים, אסתמה, השמנת יתר, לחץ דם גבוה ואפילו שינוי פרופילי השומנים בדם", אמרה. "מטרת המחקר הייתה להתמקד בהיבט אחד של התזונה - הוספה של סוכרים וצריכה בקרב תינוקות ופעוטות אמריקאים - שיכולה להשפיע על הנחיות התזונה".

      כדי לאסוף את הנתונים, החוקרים ניתחו דגימות של ילדים בגילאי 0 עד 11 חודשים וגילאי 12 עד 23 חודשים משנת 2011 עד 2016 באמצעות סקר הבריאות והתזונה הלאומי. הם גילו שתינוקות קטנים בגילאי 6 עד 11 חודשים צרכו ברובם תוספת סוכר על ידי לעיסת חטיפים לתינוקות, דברי מאפה ויוגורט בטעמים (סוכרים שנמצאו בחלב אם או בפורמולה לתינוקות הוחרגו במחקר). האשמים הגדולים בקרב פעוטות בגילאי 12-23 חודשים היו משקאות פירות, ממתקים ומתוקים, ומוצרי מאפה מסוכרים.

      ילד אוכל יוגורט (ShutterStock)
      התזונה שלהם כפעוטות משפיעה על התזונה שלהם כמבוגרים. ילד אוכל יוגורט (צילום: shutterstock)

      למרות ההמלצה שילדים מתחת לגיל 2 לא יצרכו סוכרים מוספים כלל, החוקרים גילו כי בממוצע, תינוקות צרכו כפית סוכר ביום, בעוד שילדים בגילאי 12-23 חודשים אכלו כשש כפיות מדי יום. החוקרים גם מצאו כי בחמש השנים האחרונות צריכת הסוכר אומנם פחתה בקרב תינוקות ופעוטות, אך הזהירו כי מתן סוכר בשלב מוקדם של החיים עלול להשפיע לטווח הארוך על התזונה של הילדים ככל שהם מתבגרים.

      המזונות שצריך להגביל

      חוששים מצריכת הסוכר הנוספת של ילדכם? המרכז לבקרת מחלות בארה"ב ממליץ להגביל את פריטי המזון הבאים של ילדכם:

      משקאות מוגזים וממותקים כגון סודה ומשקאות ספורט / אנרגיה
      משקאות עשויים פירות (כולל מיץ פירות טבעי לגמרי)
      ממתקים על בסיס דגנים כמו עוגות, חטיפים ועוגיות
      קינוחים על בסיס חלב, כמו פודינג
      ממתקים כמו שוקולד וסוכריות