פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מה לא כדאי לתת לילדים לאכול בארוחת בוקר

      כולנו יודעים שארוחת בוקר זה חשוב, בעיקר לילדים, אבל המטרה שלה לא יכולה להיות רק "לא לצאת מהבית בבטן ריקה". הארוחה הזו נותנת לילדים שלנו את הדלק להמשך היום, ולכן חשוב לבחור את המאכלים הנכונים, ולדעת ממה להימנע

      ילד אוכל שוקולד (ShutterStock)
      לא הבחירה האידיאלית. ילד אוכל שוקולד (צילום: shutterstock)

      כאשר מדברים על תזונה בריאה, השיח על חשיבות ארוחת הבוקר הוא בלתי נמנע. אם הדיבור הוא על ילדים, הדבר מקבל משמעות גדולה אף יותר, מכיוון שבמסגרות אליהן הם הולכים מדי בוקר, הם נדרשים לערנות, סבלנות וריכוז. נרצה אם כך שארוחת הבוקר של הילדים שלנו תכיל מזונות שיסייעו להם להתמודד בקלות עם היום, ושיהיו בעלי יתרונות תזונתיים החשובים להתפתחותם וגדילתם. מנגד, כמובן שנרצה להימנע מאלו שעשויים להזיק להם. אז מה לא כדאי לתת? הרשימה לפניכם:

      1. מזונות עתירי סוכר פשוט

      לסוכר כידוע אפקט ממכר והוא קשור בהשמנה ובנזקים לשיניים ולמערכות שונות בגוף. על כן, מומלץ בארוחת הבוקר (ובכלל), להמעיט בצריכה של שתיה מתוקה, חטיפים מתוקים, ממתקים וממרחים עתירי סוכר. כאן המקום להזכיר את חשיבותה של קריאה מעמיקה של אריזות מזון, כאשר מיקום הסוכר ברשימה יסייע לכם להבין האם המוצר עתיר סוכר או לא.

      2. מזונות המכילים צבעי מאכל סינטטים

      למרבה הצער, את צבעי המאכל הסינטטיים ניתן למצוא ביותר מדי מאכלים, גם כאלו האהובים על ילדים לצריכה בארוחת הבוקר, כמו דגני בוקר. במחקרים מדעיים נמצא קשר בין צבעי מאכל מסוימים להתפתחות מחלות וכן להפרעות קשב וריכוז בילדים. אפשר להסביר לילדים כבר מגיל צעיר את הבעייתיות שבצריכת צבעי מאכל, ולהעדיף תמיד לקנות מוצרים שמכילים צבעי מאכל טבעיים ( משל מסלק, מכורכום וכדומה).

      פעוטה אוכלת יוגורט (ShutterStock)
      זו דווקא בחירה מצוינת. ילדה אוכלת יוגורט (צילום: shutterstock)

      3. מזונות דלים בסיבים

      תזונה עם כמות סיבים מספקת קשורה ביתרונות רבים עוד בילדות: מניעת השמנה, מניעת תחלואה כרונית בגיל המבוגר ומניעת עצירות ואי סדירויות שונות במערכת העיכול. נוכל לסייע לילדים להגדיל את צריכת הסיבים על ידי מתן פירות וירקות בקליפתם והגברת צריכה של דגנים מלאים (העדפה של לחם מקמח מלא על פני לחם מקמח לבן, למשל). חשוב להדגיש כי על צריכת סיבים להיות מלווה בשתיית מים מספקת, וכי בילדים שאינם רגילים לצרוך סיבים, יש להעלות את הכמות בהדרגה.

      4. מאכלים שלא נותנים להם כלום

      אמרנו כבר שארוחת הבוקר חשובה. יחד עם זאת, חשוב מאוד להימנע מפשוט לסמן עליה וי. מעבר לווידוא כי הילד יצא עם " משהו בבטן", נרצה כמובן לעשות מעבר, ועל הדרך לסייע לגדילה ולהתפתחות הילדים. נוכל לעשות זאת למשל על ידי מתן מאכלים המכילים חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה כמו: פרוסת לחם עם גבינה לבנה או קוטג', ביצה קשה, יוגורט, כוס חלב, טונה ועוד. דוגמה נוספת להעשרת ארוחת הבוקר היא מתן מאכלים המכילים סידן הדרוש בין השאר לגדילת עצמות תקינה. נוכל למצוא אותו במוצרי החלב, טחינה, ממרח בוטנים או שקדים טבעי ועוד.