וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שאתם עושים כל בוקר עם הילדים שלכם

סיוון פלג בשיתוף מועצת החלב, בשיתוף מועצת החלב

7.10.2019 / 7:05

אנחנו נעשה הכל בשביל הבריאות והאושר של הילדים שלנו, אבל לפעמים בלי לשים לב אנחנו מתנהגים בדרך שסותרת את כל האג'נדה החינוכית שלנו. הנה טעות אחת כזה שקל (וכיף) מאוד לתקן

אבא וילדה אוכלים ארוחת בוקר. ShutterStock
הארוחה הזו תעשה לכם את היום. אבא ובת אוכלים יחד ארוחת בוקר/ShutterStock

הבריאות של הילדים שלנו חשובה לנו, ואני משקיעים בה לא מעט זמן ומחשבה. יחד עם זאת, אורח החיים העמוס מדי של רובנו, מונע מאיתנו לבצע פעולה אחת פשוטה שביכולתה לסייע לילדים שלנו במגוון רב של תחומים. ואנחנו מדברים כאן על ארוחת בוקר. אבל לא ארוחת בוקר בה הילדים אוכלים משהו קטן ואתם שותים קפה מעל הראש שלהם, אלא ארוחת בוקר אמיתית, משותפת.

כולנו כבר יודעים כי לארוחת הבוקר יש חשיבות גדולה בהחזרת אנרגיה זמינה לגוף למשך היום, הגברת הריכוז, שמירה על משקל תקין ועוד. אנו מקפידים מאוד שהילדים שלנו יאכלו אותה, ואף מפצירים בהם לעשות כן. זאת בעוד שאנחנו מתזזים בין המון מטלות אחרות ולא מכניסים כלום לפה (חוץ מקפה כמובן). אז אם התרומה של ארוחת הבוקר ידועה לנו, למה שלא נצטרף אליהם?

את התרומה של ארוחות משפחתיות ניתן למצוא כמובן גם במחקרים מדעיים. במאמר סקירה מ-2012 מכתב העת PEDIATRICS התגלה כי במשפחות בהן הייתה תדירות של לפחות שלוש ארוחות משפחתיות בשבוע, היה סיכוי גבוה יותר לכך שהילדים יהיו במשקל תקין ובעלי דפוסי אכילה בריאים יותר. בנוסף, נראה כי ארוחה משפחתית משפיעה גם על היכולת ליהנות מהאוכל ועל רמת הנינוחות בעת הארוחה, כפי שתוכלו לראות במחקר הזה.

סיבה נוספת להקפיד לאכול עם הילדים היא דוגמה אישית. הילדים שלנו בוחנים אותנו כל הזמן, ואם נרצה לעזור להם לשפר את הבריאות שלהם, אנחנו חייבים לשמש להם דוגמה, להתנהג כמו שאנחנו רוצים שהם יתנהגו. אז אם אתם רוצים שהילדים שלכם יאכלו ארוחת בוקר בריאה - אתם חייבים לעשות זאת בעצמכם.

ארוחת בוקר. ShutterStock
אם אתם רוצים שהילדים יאכלו בבוקר - אתם חייבים לעשות זאת בעצמכם. ארוחת בוקר/ShutterStock

אז איך מצליחים למצוא זמן לארוחת בוקר משפחתית?

הסוד הוא לפנות זמן כדי לאכול יחד, אבל לחסוך זמן בתהליך ההכנה של האוכל. הנה כמה דרכים לעשות את זה:

1. ערכו את השולחן מראש: בבוקר כל דקה חשובה. לכן, כדי להימנע מלקום מוקדם יותר, ערכו את השולחן לארוחת בוקר כבר מערב לפני (כן, כמו בבתי המלון), כך תימנעו מבזבוז זמן מיותר.

2. נצלו את ה" זמן המת": לדוגמה, עד שהמים לקפה רותחים, מירחו גבינה על פרוסת הלחם או חיתכו את התפוח למוזלי וכדומה.

3. שתפו את הילדים בתהליך ההכנה: תנו להם לחתוך ירקות, לערבב מרכיבים וכדומה. זה יחסוך זמן ויחזק את הרצון שלהם לאכול יחד איתכם.

4. תכננו מראש: שתפו את הילדים גם בהחלטה מה אוכלים למחרת, או הכינו טבלה לכל השבוע. זה יחסוך ויכוחים מיותרים בבוקר, שגם הם כידוע, גונבים זמן.

5. ירקות: בחרו בכאלה שאפשר רק לשטוף ולדלג על חיתוך והתעסקות איתם (אלא אם מדובר בילדים קטנים, כמובן) כמו - עגבניות שרי, מיני מלפפונים, מיני גזרים, מיני פלפלים.

מאפינס גבינות של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
מהיר וטעים. מאפינס/נמרוד סונדרס

6. דאגו מבעוד מועד לארוחת בוקר בריאה וזריזה. למשל, מאפינס קוטג', בולגרית ותירס, מקמח כוסמין אותם אפשר להכין יום לפני, או אפילו מספר ימים. בבוקר, יחד עם הרתחת המים לקפה, פשוט להכניס לתנור או למיקרוגל לחימום קל. ארוחה כזו נחשבת מאוזנת ואתם יכולים להשיג בה מספר מטרות בבת אחת: המאפין המורכב מקמח כוסמין, מספק פחמימה מורכבת ובריאה. הגבינות הקיימות בו מכילות ויטמינים, מינרלים וחלבון איכותי המסייעים לגדילה תקינה. הירקות מספקים גם הם ויטמינים שונים ומגוונים את הטעמים בארוחה. כך תכינו את זה:

מצרכים:

3 ביצים
1/2 כוס שמן זית
100 גרם גבינה בולגרית מעודנת
1/3 כוס חלב או מים
1 כוס גרעיני תירס
1.5 כוסות קמח כוסמין
1/2 שקית אבקת אפייה
מעט שומשום לפיזור לפני האפייה.

הכנה:
1. לחמם תנור ל-180 מעלות ולשמן את תבנית השקעים. ניתן להשתמש במברשת טבולה בשמן זית או בתרסיס.

2. לטרוף את הביצים, להוסיף את שאר המרכיבים כאשר הקמח מוסף אחרון. לערבב עד לקבלת בלילה אחידה ומעט גושית.

3. לשפוך לשקעים עד ל-2/3 גובה ולאפות עד להשחמה קלה. יש לחכות שהמאפינס מתקררים לפני החילוץ מהתבנית.

סיוון פלג בשיתוף מועצת החלב, בשיתוף מועצת החלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully