פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      המאכלים האלה יעזרו לילדים שלכם להיות מרוכזים יותר

      מחפשים דרכים טבעיות להבטיח שהילדים שלכם יהיו ממוקדים ורגועים יותר בבית הספר? שיפור התזונה זו דרך מצוינת לעשות את זה. כך תבנו את התפריט שיעזור לילדיכם להישאר מרוכזים לאורך כל שעות היום

      כריך עם גבינה צהובה וירקות (ShutterStock)
      לסוג האוכל השפעה על היכולת של הילדים לחזור לשגרת הלימודים (צילום: ShutterStock)

      אחרי שבילו חודשיים שלמים בבטלה מוחלטת, ילדים רבים מתקשים להתרגל מחדש לישיבה ממושכת בכיתה סגורה. אתם כהורים ודאי רוצים לעשות הכול כדי להקל על המעבר הזה בשבילם - ואחת העצות הטובות ביותר שנוכל לתת לכם בהקשר הזה היא פשוט לוודא שהם אוכלים כמו שצריך. אז בואו נבין מה בדיוק הם צריכים לאכול כדי להקל ככל האפשר על החזרה שלהם ללימודים.

      לפני הכול - תבינו ממה להימנע ומה מומלץ

      יש לא מעט מאכלים שיכולים לסייע לשפר את הריכוז של ילדיכם - אך יש גם כאלה שיעשו בדיוק את ההיפך. לדוגמה, חוקרים מאוניברסיטת ייל מצאו עוד בשנת 1995 כי דיאטה עתירת סוכרים מגבירה חוסר ריכוז בקרב ילדים. מחקר נוסף שפורסם בכתב העת הנחשב The Lancet קבע כי גם צבעי מאכל מלאכותיים וחומרים משמרים יכולים להגביר היפראקטיביות וקשיי ריכוז.

      במקום הרכיבים הידועים לשמצה האלו, נסו להכניס לתפריט של ילדיכם בכל יום לפחות כמה מהמאכלים הבאים שבהחלט עשויים להשפיע לטובה על יכולות הקשב והריכוז שלהם:

      1. סלמון

      אומגה 3 היא חומצת שומן חשובה שנמצאה בשורה של מחקרים כגורם שמסייע להילחם בהפרעות קשב וריכוז. דגי מים מלוחים כמו סלמון עשירים באומגה 3, חומצת שומן שתורמת לייצור מוגבר של תאים במוח, להאטת הידרדרות קוגניטיבית ולחיזוק הקשרים העצביים במוח שאחראיים בין היתר על הזיכרון והריכוז.

      2. חלב ומוצריו

      ב-2012 נערך מחקר שהתבסס על נתונים שנאספו על יותר מעשרת אלפים בני אדם בארצות הברית. מסקנות המחקר הראו בין היתר כי צעירים שצרכו חלב וגבינה השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחני ריכוז, מוטוריקה ומהירות תגובה, בהשוואה לקבוצת הביקורת. עוד נמצא באותו המחקר קשר בין צריכת חלב לבין שיפור הזיכרון לטווח ארוך.

      חלב, כמו גם גבינה, יוגורט ומוצרי חלב אחרים, מכילים ויטמין D שנמצא במחקרים כגורם שעשוי להקל על הפרעות קשב בילדים. בנוסף הם עשירים בוויטמין B12 ובחלבונים - מרכיבים שממלאים תפקידים חיוניים בשימור התפקוד התקין של המוח ומערכת העצבים.

      כריך עם גבינה צהובה וירקות (ShutterStock)
      צעירים שצרכו חלב וגבינה השיגו תוצאות גבוהות יותר. כריך גבינה צהובה (צילום: ShutterStock)

      3. מאכלים עשירים במגנזיום

      כמה מחקרים מצאו כי רמות נמוכות של מגנזיום עלולות להוביל לבעיות קשב וריכוז ולתוקפנות בקרב מתבגרים. המינרל החשוב הזה ממלא תפקיד חיוני בייצור מוליכים עצביים במוח אשר משפיעים על קשב וריכוז ומומחים מעריכים כי יש לו השפעה מרגיעה על המוח שגם מחדדת את התפקוד שלו.

      את המגנזיום ניתן כמובן לצרוך בתוסף, אך הוא גם מצוי במאכלים רבים שבהחלט אפשר לשלב בקלות בתפריט של ילדיכם, לרבות אבוקדו, אגוזים, בננות ועלים ירוקים.

      טוסט עם אבוקדו (ShutterStock)
      למגנזיום יש השפעה מרגיעה על המוח. אבוקדו (צילום: ShutterStock)

      4. ביצים

      לאבץ יש תפקיד משמעותי ביותר בשיפור יכולות הקשב והריכוז. מחקרים קבעו כי אבץ מסייע לווסת את רמות הדופמין במוח בצורה שעשויה להפחית היפראקטיביות ובעיות קשב בילדים. ביצים הן מקור מצוין לאבץ וכן לרכיבים חיוניים נוספים כמו אומגה 3, ויטמין B6, ויטמין B12, חומצה פולית וכולין.

      כולין הוא ויטמין חיוני נוסף שהגוף משתמש בו כדי לייצר אצטילכולין, מוליך עצבי שעוזר לשמר פעילות נוירולוגית תקינה ולהעצים את תפקוד המוח.