וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 המזונות שהכי טוב לאכול כשאתם חולים

אין לכם ממש תיאבון וזה לא ממש משנה כי גם חוש הטעם שלכם הלך, אבל דווקא עכשיו חשוב שתאכלו נכון ומזין. הנה רשימה של כמה מהמזונות שיחזקו את הגוף שלכם כשאתם חולים

גיף איש מתעטש. Giphy
לבריאות. איש מתעטש/Giphy

גם אתם חשבתם שהחורף והמחלות שהוא מביא עמו יגיעו רק בסוף השנה. ובכן טעיתם, עונת הגשמים התחילה ואיתה גם השפעת ושאר מרעין. אם בקיץ אכלתם אוכל יותר קל והרבה סלטים, עכשיו זה הזמן לשנות מעט את התפריט ולחזק את הגוף בעזרת כמה מזונות בריאים שישמרו על הגוף שלכם בזמן מחלה, אבל לא רק.

גרעיני חמניה

גרעיני חמניות. ShutterStock
מלא בסלניום שמחזק את המערכת החיסונית. גרעיני חמניה/ShutterStock

גרעיני חמניה מכילים רכיבי תזונה רבים, ביניהם סלניום - מינרל החיוני לתפקודים שונים של מערכת החיסון כגון ייצור נוגדנים. סלניום מתפקד כזרז של תגובות כימיות (הנקרא גם קופקטור) בחלבונים שונים במערכת החיסון. הוספת סלניום לתפריט מסייעת לתפקוד מערכת החיסון בהתמודדות עם נגיפים מסוגים שונים. רבע כוס גרעיני חמניה מכילה כ-19מיקרוגרם של סלניום, המהווים כשליש מהדרישה היומית.

עוד בוואלה!

השפעת השנה צפויה להיות קשה במיוחד. זה מה שאתם חייבים לדעת

לכתבה המלאה

תה ירוק

תה ירוק. ShutterStock
פותח את דרכי הנשימה. תה חם/ShutterStock

דרך לשמור על מאזן הנוזלים בגוף ולמנוע התייבשות בעת מחלה היא לשתות תה חם. שפעת בדרך כלל כרוכה בסימפטומים בדרכי הנשימה העליונות, ושתיית נוזלים חמים יכולה לעזור לפתוח אותן. גם שתיית מים פושרים יכולה לעזור במקרה הזה. תה ירוק, שהוא המשקה החם העשיר ביותר בנוגדי חמצון, הוא המומלץ ביותר והוספת דבש או לימון אליו יכולה להקל על כאבי גרון ושיעול.

מרק עוף

מרק עוף של סנדר. דרור עינב
לא תרופת סבתא. מרק עוף/דרור עינב

מרק עוף הוא לא רק תרופת סבתא, מחקרים הוכיחו כי הוא בעל השפעה אמיתית על מערכות הגוף במהלך צינון. מרק העוף משפיע על תנועת הנאוטרופילים - תאי הדם הלבנים המשוחררים בכמויות גדולות בזמן דלקות ויראליות וגורמים לליחה ולאף סתום. מרכיבים מסוימים במרק פועלים באופן דומה לחלק מתרופות הצינון, ועוצרים את שחרור התאים הללו. בנוסף, חומצות אמינו שמופרשות מהעוף בזמן הבישול דומות מבחינת ההרכב הכימי שלהן לחלק מתרופות המרשם לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה.

שום

שום. AlessandroZocc, ShutterStock
תרופה טבעית. שום/ShutterStock, AlessandroZocc

במחקר שפורסם בכתב העת The Cochrane Library נמצא שמבוגרים שנטלו תוסף שום יומי חלו פי 3 פחות בממוצע, ממבוגרים שנטלו תוסף פלסבו. נוטלי תוסף הדמה סבלו ממחלות ארוכות פי שלושה ונאלצו לקחת פי שלושה יותר ימי מחלה בממוצע, ביחס לקבוצת אוכלי השום. החוקרים העריכו כי סגולותיו הרפואיות של השום נובעות מרכיב בשם אליצין, שחוסם אנזימים המעורבים בזיהומים חיידקיים ונגיפיים כאחד.

פירות הדר

תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
נוגדי חמצון עוצמתיים. תפוז/ShutterStock

אולי זו בחירה ברורה - אך עדיין כדאית - לאכול פרי הדר כמו לימונים ותפוזים שעשירים בוויטמין C, ונוגדי חמצון עוצמתיים שמחזקים את הגוף. סקירת מחקרים העלתה כי ויטמין C לא באמת מונע הצטננות, אך הוא הפחית את מספר הימים שאנשים חוו תסמיני שפעת ב 8 עד 9 אחוזים. ובינינו, זה המון.

דבש

דבש. ShutterStock
פוגע בטווח רחב של חיידקים. דבש/ShutterStock

הנוזל הזהוב והמתוק מורכב מתערובת של פחמימות, חומצות אמיניות, ויטמינים ופלבנואידים. הדבש מכיל גם נוגדי חימצון רבים ונמצא כי הוא אנטי בקטריאלי ונוגד דלקת. מחקרי עבר מצאו כי לדבש יש יכולת לפגוע בטווח רחב של חיידקים, ביניהם סטרפטוקוקוס, והוא בעיקר מוכר ככלי יעיל נגד שיעול. והחלק הכי טוב - מדובר בטיפול טבעי ונטול תופעות לוואי.

קטניות

קטניות. ShutterStock
מזינות ומשביעות. קטניות/ShutterStock

מעבר להיותן עשירות בסיבים תזונתיים - וכתוצאה מכך משביעות, הקטניות עמוסות במינרל האבץ שממלא תפקיד חשוב בתפקודה של המערכת החיסונית ואף יכול לעזור בהקלה על תסמיני הצטננות ושפעת.

קינמון

קינמון. ShutterStock
מחמם את הגוף. קינמון/ShutterStock

ברפואה העממית עשו ועושים שימוש נרחב בתבלין הארומטי והוא נחשב לכזה שיכול לשפר את זרימת הדם ולחמם את הגוף, לכן כדאי להשתמש בו בזמן הצטננות וכשמרגישים תחושת קור. בנוסף, הקינמון יעיל גם להקלה על שיעול וקשיי נשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully