8 המזונות שהכי טוב לאכול כשאתם חולים

    אין לכם ממש תיאבון וזה לא ממש משנה כי גם חוש הטעם שלכם הלך, אבל דווקא עכשיו חשוב שתאכלו נכון ומזין. הנה רשימה של כמה מהמזונות שיחזקו את הגוף שלכם כשאתם חולים

    מערכת וואלה! בריאות
    לבריאות. איש מתעטש (צילום: Giphy)

    גם אתם חשבתם שהחורף והמחלות שהוא מביא עמו יגיעו רק בסוף השנה. ובכן טעיתם, עונת הגשמים התחילה ואיתה גם השפעת ושאר מרעין. אם בקיץ אכלתם אוכל יותר קל והרבה סלטים, עכשיו זה הזמן לשנות מעט את התפריט ולחזק את הגוף בעזרת כמה מזונות בריאים שישמרו על הגוף שלכם בזמן מחלה, אבל לא רק.

    עוד בוואלה!

    השפעת השנה צפויה להיות קשה במיוחד. זה מה שאתם חייבים לדעת

    לכתבה המלאה

    גרעיני חמניה

    מלא בסלניום שמחזק את המערכת החיסונית. גרעיני חמניה (צילום: ShutterStock)

    גרעיני חמניה מכילים רכיבי תזונה רבים, ביניהם סלניום - מינרל החיוני לתפקודים שונים של מערכת החיסון כגון ייצור נוגדנים. סלניום מתפקד כזרז של תגובות כימיות (הנקרא גם קופקטור) בחלבונים שונים במערכת החיסון. הוספת סלניום לתפריט מסייעת לתפקוד מערכת החיסון בהתמודדות עם נגיפים מסוגים שונים. רבע כוס גרעיני חמניה מכילה כ-19מיקרוגרם של סלניום, המהווים כשליש מהדרישה היומית.

    תה ירוק

    פותח את דרכי הנשימה. תה חם (צילום: ShutterStock)

    דרך לשמור על מאזן הנוזלים בגוף ולמנוע התייבשות בעת מחלה היא לשתות תה חם. שפעת בדרך כלל כרוכה בסימפטומים בדרכי הנשימה העליונות, ושתיית נוזלים חמים יכולה לעזור לפתוח אותן. גם שתיית מים פושרים יכולה לעזור במקרה הזה. תה ירוק, שהוא המשקה החם העשיר ביותר בנוגדי חמצון, הוא המומלץ ביותר והוספת דבש או לימון אליו יכולה להקל על כאבי גרון ושיעול.

    מרק עוף

    לא תרופת סבתא. מרק עוף (צילום: דרור עינב)

    מרק עוף הוא לא רק תרופת סבתא, מחקרים הוכיחו כי הוא בעל השפעה אמיתית על מערכות הגוף במהלך צינון. מרק העוף משפיע על תנועת הנאוטרופילים - תאי הדם הלבנים המשוחררים בכמויות גדולות בזמן דלקות ויראליות וגורמים לליחה ולאף סתום. מרכיבים מסוימים במרק פועלים באופן דומה לחלק מתרופות הצינון, ועוצרים את שחרור התאים הללו. בנוסף, חומצות אמינו שמופרשות מהעוף בזמן הבישול דומות מבחינת ההרכב הכימי שלהן לחלק מתרופות המרשם לטיפול בבעיות בדרכי הנשימה.

    שום

    תרופה טבעית. שום (צילום: ShutterStock, AlessandroZocc)

    במחקר שפורסם בכתב העת The Cochrane Library נמצא שמבוגרים שנטלו תוסף שום יומי חלו פי 3 פחות בממוצע, ממבוגרים שנטלו תוסף פלסבו. נוטלי תוסף הדמה סבלו ממחלות ארוכות פי שלושה ונאלצו לקחת פי שלושה יותר ימי מחלה בממוצע, ביחס לקבוצת אוכלי השום. החוקרים העריכו כי סגולותיו הרפואיות של השום נובעות מרכיב בשם אליצין, שחוסם אנזימים המעורבים בזיהומים חיידקיים ונגיפיים כאחד.

    פירות הדר

    נוגדי חמצון עוצמתיים. תפוז (צילום: ShutterStock)

    אולי זו בחירה ברורה - אך עדיין כדאית - לאכול פרי הדר כמו לימונים ותפוזים שעשירים בוויטמין C, ונוגדי חמצון עוצמתיים שמחזקים את הגוף. סקירת מחקרים העלתה כי ויטמין C לא באמת מונע הצטננות, אך הוא הפחית את מספר הימים שאנשים חוו תסמיני שפעת ב 8 עד 9 אחוזים. ובינינו, זה המון.

    דבש

    פוגע בטווח רחב של חיידקים. דבש (צילום: ShutterStock)

    הנוזל הזהוב והמתוק מורכב מתערובת של פחמימות, חומצות אמיניות, ויטמינים ופלבנואידים. הדבש מכיל גם נוגדי חימצון רבים ונמצא כי הוא אנטי בקטריאלי ונוגד דלקת. מחקרי עבר מצאו כי לדבש יש יכולת לפגוע בטווח רחב של חיידקים, ביניהם סטרפטוקוקוס, והוא בעיקר מוכר ככלי יעיל נגד שיעול. והחלק הכי טוב - מדובר בטיפול טבעי ונטול תופעות לוואי.

    קטניות

    מזינות ומשביעות. קטניות (צילום: ShutterStock)

    מעבר להיותן עשירות בסיבים תזונתיים - וכתוצאה מכך משביעות, הקטניות עמוסות במינרל האבץ שממלא תפקיד חשוב בתפקודה של המערכת החיסונית ואף יכול לעזור בהקלה על תסמיני הצטננות ושפעת.

    קינמון

    מחמם את הגוף. קינמון (צילום: ShutterStock)

    ברפואה העממית עשו ועושים שימוש נרחב בתבלין הארומטי והוא נחשב לכזה שיכול לשפר את זרימת הדם ולחמם את הגוף, לכן כדאי להשתמש בו בזמן הצטננות וכשמרגישים תחושת קור. בנוסף, הקינמון יעיל גם להקלה על שיעול וקשיי נשימה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

      התרעות פיקוד העורף

        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully