וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה התרופות שאתם חייבים לקחת אתכם לכל טיול

13.10.2019 / 7:43

סוכות הוא חג הטיולים הרשמי של ישראל, ולכן נערכנו מראש ואספנו את המידע שעשוי להציל לכם את הימים הקרובים. הנה כל התרופות שאתם חייבים לארוז כשאתם נוסעים לכמה ימים

טיול תרמילאים. ShutterStock
לכל יעד - התרופות שלו. מטיילים מביטים בנוף/ShutterStock

אין דבר מבאס יותר מאשר לחלות במהלך טיול, וזה לא משנה אם אתם בארבעה ימי קמפינג בעין חרוד או בשמונה ימים בקרואטיה. אז עשינו את המעשה האחראי וביקשנו מרופא הבית של וואלה! בריאות, ד"ר עידן גורן, לפרט לנו אילו תרופות צריכות להיות לנו בתיק בכל נסיעה.

לפני שנגיע לרשימה שלנו, חשוב לנו שתזכרו כלל מפתח חשוב אחד - התאימו את התרופה ליעד אליו אתם נוסעים. ההחלטה על סוגי התרופות שצריך לקחת איתנו לטיול תלויה בראש ובראשונה ביעד. ככל שמדובר ביעד אקזוטי יותר, מתפתח יותר או מרוחק מהציוויליזציה, רצוי להגיע ערוכים טוב יותר מהבית עם תרופות בסיסיות ליתר ביטחון. במקרים אלה כמובן רצוי גם להיוועץ עם מרפאת מטיילים על מנת להתאים טיפולים מניעתיים שונים לפי המחלות השכיחות באזור אליו אתם עתידים להגיע. כך למשל, טיול באזורים גבוהים במיוחד יצריך טיפול למחלת גבהים.

תרופות ללא מרשם שטוב שיהיו במזוודה

כאשר מדובר בתרופות, אין רשימה אחת שמתאימה לכולם, אולם ישנן מספר סוגי תרופות שרצוי להצטייד בהן:

1. תרופה נגד שלשול

שלשול מטיילים הוא בעיה שכיחה שפוגעת בשני שליש מהמטיילים, בעיקר באלה הנוסעים למדינות מתפתחות. הסיבה לכך אינה תמיד ברורה, אם כי הסברה היא ששלשול מטיילים נגרם בעיקר ממזון מזוהם בחיידקים, רעלני חיידקים או טפילים ממזון לא הגייני. ברוב המקרים הוא חולף לבד, אבל כדי להקל על שלשול קל ללא חום כדאי להצטייד בתרופה LOPERAMIDE שנמכרת תחת השמות אימודיום או סטופ-איט. בנוסף ניתן ליטול כדורי BISMUTH SUBSALICYLATE הנמכרים תחת השמות קלבטן, ביטני X, פינק ביסמוט. במקרים בהם החום מעל 38 מעלות מומלץ ליטול טיפול אנטיביוטי, עבורו יש לבקש מראש מרשם רופא או בהתאם לבדיקה בארץ היעד.

2. נוגדי אלרגיה

אם אתם נוטים לפתח אלרגיות, לא מומלץ לטוס למקום רחוק מהבית בלי להצטייד מראש באנטי- היסטמינים. שינויי עונות, אקלים וסביבה הם גורמי סיכון להופעת אלרגיה. אנטי-היסטמינים ללא מרשם כוללים בין היתר לורסטין, לורטדין, זילרג'י והיסטזין. לטיפול באלרגיה עורית מקומית (כמו לאחר עקיצה) ניתן להצטייד בפניסטיל ג'ל.

אנטיביוטיקה או פלסטר: מה כדאי לשאול את הרופא לפני המרשם?. Giphy
רק ליתר ביטחון. גיף תרופה/Giphy

3. תרופות למניעת מחלת ים

"מחלת ים" (motion sickness) עלולה להופיע במטוס, ברכבת, באוטובוס, או במהלך שייט. לא נעים להעביר טיול בתחושה של בחילות, הקאות וסחרחורות, ולכן כדאי לארוז תרופה למניעה וטיפול במחלת ים - אנטי-היסטמין מהדור הישן שקרוי Dimenhydrinate, ונמכר בישראל תחת השם טרבמין ללא צורך במרשם.

4. נוגדי כאבים והורדת חום

זה די נפוץ לחטוף כאב ראש במהלך טיול. לפעמים זה קורה בגלל חוסר שינה, חוסר בנוזלים או חום שמופיע פתאום בגלל וירוס. כדי להימנע מהצורך לחפש שמות מוכרים בבתי מרקחת בחו"ל, כדאי להצטייד בתרופה המועדפת עליכם נגד חום וכאבים. התרופות כוללות בין היתר פרצטמול (אקמול), אופטלגין או איבופרופן (נמכר תחת שמות כמו איבופן, אדוויל).

5. תרופות להקלה על גודש באף ובסינוסים
אף אחד לא אוהב לטייל עם אף דולף. בין אם בעקבות הצטננות או אלרגיות, תרופות ללא מרשם יכולות להקל על גודש באף, והן כוללות בין היתר תרסיסים מקומיים שמכילים מי מלח (כמו סטרימר או אוטרימר) או תרסיסים עם חומר פעיל כמו אוטריווין. ניתן להיעזר גם בתרופות דרך הפה כמו דקסמול סינוס, דקסמול קולד, קולדקס ועוד.

אישה עם כאב גרון. ShutterStock
אל תוותרו על טבליות מציצה. אישה עם כאב גרון/ShutterStock

6. כאבי גרון
למטרה זו ניתן לרכוש טבליות למציצה מסוג קלגרון, סטרפסילס או למוסין.

7. נוגד חומצה
הדבר האחרון שמישהו רוצה לעשות בחופשה הוא להסתובב עם כאב בטן או צרבת, במיוחד עם כל האוכל והשתייה החדשים שאולי תרצו לנסות. מי ששינוי בתפריט עלול לגרום לו לצרבות יכול להצטייד מראש בתכשירים ללא מרשם כדוגמת צרבת X, רני, טאמס או אומפרדקס.

8. טיפול בעצירות
שינויים תזונתיים ובעיקר הפחתה בצריכת סיבים תזונתיים וירידה בכמות השתייה עלולים לגרום במהלך טיולים לעצירות. כדי להקל על העצירות ניתן להיעזר באבקת נורמלקס שמגיעה גם באריזה קטנה לנשיאה (TO GO), פגלקס וקונסיל.

9. הרגעה
בין אם קשה לכם להירדם בטיסה או שטיסות מלחיצות אתכם באופן כללי, אפשר להיעזר בתכשירים ללא מרשם להרגעה והקלה על הפרעות שינה, כדוגמת טונייט, נרבן, סליפ אייד או תמצית ולריאן.

10. כאבי אוזניים
מדובר בבעיה שכיחה בעיקר בזמן נחיתות, שניתן להקל עליה באמצעות פיהוק, לעיסת מסטיק או הוצאת אוויר כנגד פה ואף סגורים. בנוסף, ניתן להיעזר בטיפות להקלה מקומית על כאבי אוזניים כדוגמת אוטידין או אנסתטיק.

אל תשכחו את תרופות המרשם שלכם

בכל טיול, חשוב מאוד להתאים את "ארגז התרופות" אליכם באופן אישי. אם אתם סובלים ממחלות כרוניות שדורשות טיפול תרופתי קבוע, חשוב להיערך בהתאם. במקרה כזה, רצוי לאחסן את התרופות בטיסות בתוך תיק היד ולא בבטן המטוס. יש להביא את התרופות בתוך אריזתן המקורית, ובמקרים בהם מדובר בתרופה שהיא קריטית לבריאותכם מומלץ להגיע עם מעט "רזרבות" שיספיקו לכם גם במקרה שהשהות תתארך באופן בלתי צפוי.

אישה אוחזת במזוודה. ShutterStock
את התרופות החשובות ביותר השאירו בתיק היד/ShutterStock

כדאי לזכור כי ביציאה עם תרופות בהזרקה (כמו אינסולין) יש להציג את התרופות בבדיקות הביטחוניות ולהגיע עם אישור רפואי מתאים.

אם אתם סובלים ממחלה כרונית או מבעיה רפואית אחרת, מומלץ להביא אתכם לטיסה רשימה של האבחנות הרפואיות שלכם ורשימת תרופות עדכנית, שישמשו בעיקר במקרה בו תזדקקו לטיפול רפואי במהלך השהות בחו"ל או במקרה חירום בו תאבדו את התרופות הקבועות ותצטרכו לפנות לגורם רפואי מקומי לשם קבלת מרשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully