וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בת 74 ילדה תאומות. איך היא עשתה את זה?

האישה ההודית נכנסה להריון לראשונה בחייה, אחרי שעברה אינספור טיפולים. התאומות שנולדו לה הן תוצאה של תרומת ביצית שהופרתה יחד עם הזרע של בעלה בן ה-82. אז למה יש מתנגדים להריונות כאלה?

את המושג הריון גריאטרי שמענו השנה ואפילו כתבנו על זה כתבה, אבל אנחנו מוכרחים להודות שהאישה הזאת לקחה את המושג הזה לקצה. מנגאיימה יאראמטי מהודו, בת ה-74, ילדה בשבוע שעבר זוג תאומות בריאות באמצעות ניתוח קיסרי.

יראמטי ובעלה בן ה-82, סיטארמה ראג'רו, סיפרו לאתר ה-BBC שבמשך שנים הם רצו ילדים ולא הצליחו - מה שגרם לסטיגמות בתוך הקהילה בה הם חיים. "ניסנו להביא ילדים לעולם אינספור פעמים וראינו אינספור רופאים", אמרה יאראמטי, "זה הזמן השמח ביותר בחיי".

הרופאה שטיפלה בבני זוג, אמרה לוושינגטון פוסט שעל אף הגיל המבוגר של יאראמטי, ההריון עבר בצורה חלקה, מלבד בעיות נשימה קלות של האם. התאומות של השניים נוצרו באמצעות הפרייה חוץ גופית, זאת כמובן בשל העובדה שהאם מבוגרת. הזוג קיבלו תרומת ביצית שהופרתה יחד עם הזרע של הבעל והוחדרה לרחמה של יאראמטי.

דאלינג'ר קאור היולדת המבוגרת ביותר בעולם בת 70. דיילי מייל, צילום מסך
המחזיקה הקודמת בשיא היולדת המבוגרת בעולם. דאלג'ינדר קאור, בעלה והילד/צילום מסך, דיילי מייל

הרופאים של האישה אומרים כי בגיל 74 יאראמטי היא האישה המבוגרת בעולם שילדה. לפני שלוש שנים ילדה הודית אחרת, דאלג'ינדר קאור, בתחילת שנות ה-70 לחייה. קאור הרתה לאחר שנתיים של טיפולי IVF במרפאת פוריות בצפון הודו. התינוק שנולד בריא אך במשקל של 2 קילוגרמים בלבד, נוצר מביצית וזרע של בני הזוג, ולא מתרומה, כך דווח אז על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

בעיות אתיות

כמה אתיקנים העלו חששות מההריון של קאור בשנת 2016, וטענו אז כי הלידה בגיל כה מאוחר אינה אחראית. אחרים, כולל הרופא של קאור, השיבו כי לידה היא "זכות יסודית" שאסור לשלול מאנשים בשל גילם.

במסמך משנת 2016, ועדת האתיקה של האגודה האמריקאית לרפואת הרבייה ביקשה להתריע רופאים "מלספק ביציות מתורמות או עוברים לנשים מעל גיל 55, גם כאשר אין להן בעיות רפואיות בסיסיות". הוועדה ציינה אז את חששותיה סביב בטיחות האם והעובר, אורך החיים ו"הצורך בתמיכה פסיכולוגית נאותה לגידול ילד לבגרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully