וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים שיולדות אחרי גיל 30 צפויות לחיות יותר שנים

2.8.2017 / 7:30

השעון הביולוגי שלכן מתקתק? תלחצו על כפתור ה-snooze. שני מחקרים שפורסמו לאחרונה מצאו קשר בין אמהות בגיל מבוגר יחסית ובין תוחלת חיים גבוהה יותר. הם רק לא סגורים עדיין על הסיבה

ShutterStock

בווידאו: עוד יתרון מפתיע של אמהות מאוחרת

כולנו כבר מודעים היטב לסיכון המחושב שנוטלות נשים שדוחות את פרק האמהות שלהן לשלב מאוחר יותר בחייהן. עם הגיל הפוריות יורדת והצלילה המשמעותית ביותר בשיעור הפוריות הנשית מגיעה החל מגיל 35. למרות זאת, בגלל שיקולים וגורמים שונים, הגיל הממוצע שבו נשים מביאות לעולם ילד ראשון עולה בהתמדה בשנים האחרונות בעולם המערבי. ולא מעט נשים הופכות לאמהות לראשונה בחייהן לאחר גיל 30. מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת קומיברה בפורטוגל גילה שיש לתופעה הזאת גם יתרון לא מבוטל.

החוקרים השוו את תוחלת חייהן המשוערת של נשים בנות 65 ממדינות אירופאיות שונות, והצליב את הנתון הזה עם הגיל שבו ילדו לראשונה. החוקרים גילו שלנשים שילדו בגיל מאוחר יותר היה סיכוי טוב יותר לחיות יותר שנים מאלה שילדו בשנות ה-20 או העשרה לחייהן. ממצאיהם פורסמו בכתב העת Journal of Public Health.

עוד בנושא:
מחקר: ילדים שנולדים לאימהות מבוגרות הם טובים יותר
מה הסכנה בכניסה להריון בגיל מאוחר?
שכחתי במקפיא: רוב הנשים שמקפיאות ביציות לא משתמשות בהן בסוף

שרית חדד. ניר פקין
אמא לראשונה בגיל 38 - סגולה לחיים ארוכים. שרית חדד/ניר פקין

"התוצאה הרלוונטית ביותר מראה שנשים נוטות לחיות יותר זמן ככל שהן היו מבוגרות יותר בעת שהרו (עם ילדן הראשון)" – כתבו החוקרים. לגבי הגורמים השונים המשפיעים על תוחלת החיים של נשים, כתבו: "הגורם המפתיע ביותר הוא גילן של הנשים בעת ההריון, אשר עשוי להוות תימוכין לעידוד ילודה בשנות ה-30 המוקדמות".

מחקר אחר, שפורסם בכתב העת Menopause, גילה אף הוא כי לנשים שילדו לראשונה בגיל 33 ומעלה היו סיכויים גבוהים פי שלושה או יותר להיות בעלות סמנים ספציפיים בדנ"א שמהווים אינדיקציה לאריכות ימים, בהשוואה לנשים שילדו בגיל צעיר יותר.

יותר מבוגרות, יותר משכילות, יותר אמידות

אולם, אף אחד מהמחקרים הללו לא סיפק הסבר להבדלים בתוחלת החיים לטובת האמהות המבוגרות יותר. הסבר אפשרי לכך עשוי להיות שעל פי רוב, נשים שיולדות בגיל מאוחר יותר נוטות להיות אמידות ומשכילות יותר. ולנשים אלה צפויה תוחלת חיים ארוכה יותר ממילא, משום שהן יכולות להרשות לעצמן לממן אורח חיים בריא יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully