פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      שינה של 10 שעות ומעלה מגבירה את הסיכון להתקף לב

      אם חשבתם שרק שינה מועטה מזיקה לכם לבריאות, יש לנו חדשות בשבילכם - גם לשינה מרובה יכול להיות מחיר כבד על הגוף שלכם. אז כמה שעות שינה אתם צריכים בדיוק?

      שינה של 10 שעות ומעלה מגבירה את הסיכון להתקף לב

      בווידיאו: למה נשים צריכות לישון יותר מגברים?

      אנחנו רגילים לקרוא מחקרים שמראים כי שינה מועטה יכולה לפגוע בבריאות שלנו, אבל מחקר חדש של אוניברסיטת קולורדו מצא שדווקא שינה מרובה יכולה לגרום לכם להתקף לב. המחקר החדש שפורסם ביום שני האחרון בכתב העת של הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה שארך שבע שנים וכלל כמעט חצי מיליון אנשים מצא כי כמות השינה הבריאה ביותר עומדת על בין 6-9 שעות.

      לצורך המחקר, צוות חוקרים משלוש אוניברסיטאות, ניתח את המידע הגנטי, הרגלי שינה מדווחים ורשומות רפואיות של 461 אלף בריטים. כולם היו משתתפי פרויקט ביובנק שהיו בין הגילאים 40-69 ומעולם לא עברו התקף לב.

      על פי המחקר, המשתתפים שישנו פחות משש שעות היו בעלי סיכון גבוה ב-20 אחוזים להתקף לב. אלה שישנו יותר מתשע שעות, לעומת זאת, היו בסבירות גבוהה יותר של 34 אחוזים ללקות בהתקף לב. ככל שיותר אנשים יצאו ממסגרת הזמן של 6 עד 9 שעות שינה, כך הם היו בסיכון גבוה יותר להתקף לב. כאשר החוקרים בדקו את משתתפים שהיו בעלי נטייה גנטית למחלות לב, הם גילו כי אלה שישנו בין שש לתשע שעות דווקא הורידו את הסיכון ללקות בהתקף לב ב-18 אחוזים. "התוצאות של המחקר מוכיחות שאורך השינה הוא גורם חשוב כשזה נוגע לבריאות הלב", אמרו החוקרים.

      זוג עם גרביים במיטה (ShutterStock)
      חשובה לגוף כמו תזונה. רגליים של זוג ישן במיטה (צילום: shutterstock)

      כבר שנים שמחקרים מצביעים על קשר כלשהו בין שינה לבריאות הלב, אולם עם אינספור גורמים אחרים בתמונה, החוקרים לא הצליחו להצביע אם שינה גרועה גורמת לבעיות לב או להפך. במחקר הנוכחי שילבו החוקרים מחקר תצפיתי וגנטי ושילבו 30 גורמים אחרים - כולל מבנה הגוף וכמות הפעילות הגופנית שעשו הנחקרים. לאחר המניפולציה הזו במחקר הם מצאו שמשך השינה השפיע על סיכון להתקף לב ללא תלות בגורמים האחרים.

      "ללא קשר לסיכון התורשתי להתקף לב, כמות בריאה של שינה עשויה להוריד את הסיכון למחלות לב, בדיוק כמו תזונה בריאה, הימנעות מעישון וגישות אחרות של אורח חיים בריא", אמרו החוקרים.