וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מה גרם ל-17 תינוקות לפתח תסמינים של איש הזאב?

בצירוף מקרים יוצא דופן דווח בחודש יולי האחרון על למעלה מעשרה תינוקות שהתחחלו לסבול לפתע משיעור יתר. התופעה החלה אחרי שימוש במה שההורים חשבו כתרופה נגד ריפלוקס קיבתי שלמעשה הייתה תרופה לצמיחת שיער. איך זה קרה ומה עושים עכשיו?

תינוקות בבית חולים. ShutterStock
התינוקות שילמו את המחיר. תינוקות במחלקת יולדות בבית חולים/ShutterStock

דיווח שמגיע מהתקשורת הספרדית בימים האחרונים מספר על 17 מקרים של תינוקות שסבלו משיעור יתר, שנראה כמו תסמונת איש הזאב הנדירה. לאחר חקירה נמצא כי הסיבה לאירועים שדווחו במספר ערים שונות בספרד קשורה לתרופה שקיבלו כל התינוקות.

על פי משרד הבריאות בספרד, הילדים פיתחו את הסימפטומים לאחר שקיבלו תרופה שאמורה לסייע לריפלוקס בקיבה אצל ילדים, אך בפועל הכילה התרופה חומר המשמש לטיפול בהתקרחות. "המצח של בני, לחייו, זרועותיו, רגליו וידיו היו מכוסים בשיער ... זה היה מפחיד מאוד", אמרה אחת האמהות לאתר ה-BBC.

בעקבות חקירה של משרד הבריאות הספרדי, נמצא כי מקור המחלה הוא בתרופה שהונפקה להורים לטיפול בריפלוקס במערכת העיכול. החוקרים הסבירו כי התרופה שנחשבה לאומפרזול, תרופה מעכבת הפרשת חומצה במערכת העיכול, הייתה למעשה מינוקסידיל, תרופה שפותחה במקור לטיפול בלחץ דם גבוה אך משנות ה-80 מסייעת גם נגד התקרחות. בדו"ח שפורסם נמסר כי התרופה הופצה על ידי חברת תרופות באזור מלגה בספרד שקיבלה את אספקת האומפרזול שלה מהודו.

תינוק מקבל תרופה במזרק. ShutterStock
קיבלו תרופה לא נכונה. אילוסטרציה של תינוק מקבל תרופה במזרק/ShutterStock

משרד הבריאות בספרד אמר כי התרופה לטיפול בשיער תויגה בצורה לא נכונה כתרופה לטיפול בבעיות קיבה, זאת בגלל מה שהוגדר כ"טעות פנימית" בחברה. חברת התרופות הספרדית נסגרה ביום רביעי עם המשך החקירה ואיגוד רופאי העור הספרדי אמר כי השיער העודף של הילדים צפוי לנשור בתוך שלושה חודשים מרגע הפסקת השימוש בתרופה.

עוד בוואלה!

אנשי הזאב: התופעה הנדירה שמכסה את כל הגוף בשיער

לכתבה המלאה

"הילדה החלה לגדל שיער על פניה"

בשיחה עם העיתון הספרדי אל מונדו, אחת האמהות, שהזדהתה רק בשם אמאיה, אמרה שהיא נבהלה כאשר בתה בת ה -22 חודשים "החלה לגדל שיער על פניה" מוקדם יותר השנה. האמא יצרה קשר מיד עם רופאת ילדים והסבירה שנתנה לבתה סירופ שנאמר לה שהוא אומפרזול, בעקבות כאבי בטן של הילדה. הרופאה הורתה לה להפסיק את מתן התרופה, אך "להחזיק את הבקבוק במקרר", כך שניתן יהיה לאסוף אותו ולקחת אותו למעבדה. מאוחר יותר נמצא שהוא מכיל מינוקסידיל.

מתן המינוקסידיל יצר הופעה של היפרטרכוזיס (Hypertrichosis), המכונה גם "תסמונת איש הזאב". מדובר על מצב נדיר הגורם לצמיחת שיער בלתי מבוקרת על גבי אזורים נרחבים מאוד של הגוף וצמיחה בלתי נשלטת של שיער פנים ארוך ועבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully