וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 פוליטיקאים שלא ידעתם שהם צמחונים

פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית מביעים עמדות לגבי סוגיות הנוגעות לבעלי חיים כמו הפסקת המשלוחים החיים, אבל מי מהם מיישם את הדאגה לבעלי חיים לא רק בחיים הפוליטיים אלא גם בצלחת?

באדיבות ערוץ הכנסת

בסרטון: הנשיא ראובן ריבלין מסביר מדוע בחר בצמחונות

במדינה שעסוקה רוב הזמן בנושאים ביטחוניים ושמהערכת הפוליטית שלה לא יודעת מנוח, מפתיע לגלות שבנושא זכויות בעלי חיים יש איזה בדל של הסכמה. מפלגות רבות - מימין ומשמאל - מפרסמות התייחסות לזכויות בעלי-חיים במצע והמועמדים השונים מרבים להתבטא בסוגיה. בכנס פוליטי שערכו ארגוני בעלי החיים במרץ האחרון, מועמדים מכל הקשת הפוליטית אף התחייבו שיפעלו להפסקת המשלוחים החיים של עגלים וטלאים, ותמכו באיחוד סמכויות היישום והאכיפה של חוק צער בעלי חיים תחת המשרד להגנת הסביבה.

לקראת הבחירות המתקרבות (שוב) בדקנו אילו פוליטיקאים תרגמו את הדאגה לרווחת בעלי חיים גם לחיי היומיום והוציאו את הבשר מהצלחת.

חבר הכנסת דוד ביטן וחברת הכנסת תמר זנדברג עם חברי כנסת נוספים בארוחה טבעונית במזנון הכנסת לרגל יום זכויות בעלי החיים, 7 בפברואר 2017. רויטל טופיול, מערכת וואלה! NEWS
ארוחה טבעונית במזנון הכנסת לרגל יום זכויות בעלי החיים, אי אז ב-2017/מערכת וואלה! NEWS, רויטל טופיול

רובי ריבלין
האזרח מספר 1 הפסיק לאכול בשר בהשפעת כלבו סטפן, ולאחר שביקר בבית מטבחיים והביט בעיניה של פרה לפני השחיטה. לאחר תחקיר אנימלס במשחטת זוגלובק, נזכר הנשיא באותו ביקור וכתב: "מראות התחקיר על חברת זוגלובק החזירו אותי 40 שנים אחורה, כאשר נקלעתי עם כלבי סטפן לבית מטבחיים ירושלמי, וראיתי שם במו עיניי את עיניהן העצובות של הבהמות המובלות לשחיטה. מאז אני צמחוני. אין אדם שמסוגל להבליג מול העינוי וההתאכזרות לתרנגולות כפי שנראו בתחקיר על זוגלובק".

מיקי חיימוביץ', כחול לבן
אשת התקשורת לשעבר היא טבעונית ופעילה ותיקה למען בעלי חיים, ואף ייסדה בישראל את מיטלס מאנדיי. לפני כניסתה לכנסת ביקשה להחליף את מושב העור במושב סינטטי, ודיברה על בעלי החיים ועל אורח חיים הטבעוני גם בנאום הבכורה שלה: "הגעתי לנושא הזה דרך האהבה לבעלי-חיים. זאת אחת המתנות הגדולות שנתן לי אבי. וכשהבנתי שאין בעצם הבדל בין כלב לפרה, כשלמדתי כמה סובלות חיות המשק בגללנו, עברתי לצמחונות, ואחרי זה לטבעונות".

אלי אבידר, ישראל ביתנו
טבעוני זה 5 שנים, בעקבות בתו. מתגאה בכך שכמנכ"ל הבורסה ליהלומים התעקש שהמסעדות בבורסה יציגו אפשרויות טבעוניות, והתייחס לנושא גם בנאום הבכורה שלו בכנסת: "הטבעונות היא הפתרון לחוסר הביטחון התזונתי במדינת ישראל".

ח"כ מיקי חיימוביץ מבקשת להחליף את ריפוד כסאות העור במליאה ביום העיון לחברי הכנסת החדשים. נועם מוסקוביץ ויצחק הררי, אתר רשמי
מיקי חיימוביץ בדיון על הוצאת כסא העור/אתר רשמי, נועם מוסקוביץ ויצחק הררי

תמר זנדברג, המחנה הדמוקרטי (מרצ)
טבעונית בוגרת אתגר 22. זנדברג הגדילה את היצע המנות הטבעוניות במזנוני הכנסת ויזמה חגיגה טבעונית שנתית במזנון ביום זכויות בעלי החיים בשיתוף עם אנימלס. באירוע האחרון שנערך בשנה שעברה אמרה זנדברג: "אפשר לאכול אוכל טעים, זול, בריא, מזין וצבעוני, שכל כולו נטול סבל והתעללות לגמרי". גם מוסי רז, חבר מפלגתה של זנדברג, הוא טבעוני גאה.

שרן השכל, ליכוד
אחות וטרינרית בהכשרתה, טבעונית בוגרת אתגר 22 של אנימלס, פעלה בשדולת בעלי החיים בכנסת ואף נישאה בחתונה טבעונית. לפני כמה חודשים השכל שיתפה במתכון למרק חרירה של אמא, וכתבה: "כשהודעתי לראשונה בארוחת שישי שאני צמחונית (ובהמשך גם טבעונית) ולא אוכלת יותר חריימה, אמא שלי, פביאן, הרימה גבה חשדנית ועצבנית. אמא הצליחה במהירות לתרגם את הטעם המרוקאי ואת היד המדוייקת למנות טבעוניות, כי אין סיכוי שהבת שלה תצא רעבה מארוחת שישי".

איציק שמולי, העבודה-גשר
צמחוני זה 5 שנים, פעל בשדולת בעלי החיים בכנסת.

יעל כהן פארן, המחנה הדמוקרטי (התנועה הירוקה)
טבעונית, פעלה בשדולת בעלי החיים בכנסת ה-20. מחברת בין הנושא הסביבתי לבחירה לעבור מצמחונות לטבעונות: "ראיית החי כחי ורחמים עליו וחמלה, מעבר לזה חייבים לשים את זה על השולחן, כל תעשיית הבשר, ובעיקר הבקר, היא כל כך מזיקה לכדור הארץ, היא תורמת תרומה אדירה גם בגזי החממה וגם בנזק הכולל שלה לכדור הארץ".

ציפי לבני
צמחונית מילדות. מספרת על הצעידה ברחוב הבשר בשוק הכרמל: "מראה תרנגולות כרותות ראש וחלקי פרות תלויים על אנקולים, הפכו אותי לצמחונית. מגיל 13 ועד היום - אני בבשר לא נוגעת".

וואלה טוק ציפי לבני 29.6.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מגיל 13 ועד היום - אני בבשר לא נוגעת". ציפי לבני/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

שולי מועלם, הימין המאוחד
מי שעד לאחרונה כיהנה כחברת כנסת מטעם הבית היהודי, סיפרה על הצמחונות שלה בהזדמנויות שונות, כמו בארוחה הטבעונית ביום זכויות בעלי-חיים בכנסת ובראיון אישי על יום השבת שלה.

הרב גלעד קריב, המחנה הדמוקרטי
מנכ"ל התנועה הרפורמית מספר שכבר בילדות גילה חמלה כלפי בעלי החיים: "בגיל 12 הפסקתי לאכול בשר, ולפני שלוש שנים הפכתי לטבעוני". גם יאיא פינק מהמחנה הדמוקרטי צמחוני מגיל 7, ובראיון אמר: "התעללות בבעלי חיים מכאיבה לי. קשה לי המחשבה שהורגים אותם כדי שבני אדם יאכלו אותם."

ואם חשבתם שמדובר בתופעה חדשה, תופתעו לשמוע שישראל גורי נאם על הנושא בלהט בכנסת כבר ב-1962: "כל המתיר דמו של בעלי חיים שלא כדי להתגונן בפני חיה טורפת, אלא כדי ליהנות מבשרם של בעלי חיים שאינם פוגעים לרעה במישהו, וכל אשמתם היא רק שאלה שהכוח בידם רוצים לספק תאוותם לאכילת בשר - מניין יהיה לו הכוח המוסרי להתקומם כנגד רצח אדם כשהוא מתיר דמם של בעלי-חיים אחרים?".

רוצים להתנסות בטבעונות אבל לא בטוחים איך? הירשמו לפרויקט אתגר 22+ שמציע להתנסות ב-22 ימי טבעונות ללא תשלום בליווי תזונאיות קליניות, בשלנים ומדריכים מנוסים. להרשמה חינם: etgar22.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully