וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לגברים יש סיבה לדאוג מכמות הזרע שלהם?

18.8.2019 / 13:11

רופאים ממליצים לגברים למדוד את כמות הזרע שהם פולטים כי היא עשויה להעיד על בעיות בריאותיות שחשוב לטפל בהן - אך מהי בכלל כמות זרע נורמלית ומה עלינו לעשות במידה והכמות נמוכה מדי?

האישה ששותה זרע מדי יום/tracykissdotcom

בסרטון - האישה ששותה זרע בכל בוקר: "אני מרגישה טוב יותר והעור שלי חלק מתמיד"

גברים, בואו נודה באמת: כולנו מדדנו, בדקנו, השווינו ופרגנו בכמה סנטימטרים לחבר שלנו שם למטה. כעת מתברר שלא רק נשים טוענות שהגודל לא קובע: גם מומחים למערכת הרבייה הזכרית טוענים שזה לא הגודל שאמור להעסיק אותנו כל כך - אלא הכמות. ד"ר דניאל וויליאמס, עמית פרופסור במחלקה לאורולוגיה ומנהל רפואת מערכת הרבייה הזכרית ומיקרוכירורגיה באוניברסיטת ויסקונסין, טוען שכמות הזרע הנפלטת בשפיכה מעידה על מצבו הבריאותי של הגבר.

לפי הנתונים של המכון הלאומי לבריאות, נפח או כמות הזרע הרצויה נעה בין 1.5 מ"ל ל-5 מ"ל. אם אתם נמצאים בטווח הזה - מצבכם תקין. אם לא, אל תלחצו עדיין. תחילה, עשויים לקרות מצבים חריגים בהם כמות הזרע הנמדדת קטנה מ-1.5 מ"ל (פחות משליש כפית). הדבר מעיד על בעיה רק אם מדובר בנתון קבוע. בנוסף, חשוב לשים לב לגורמים "סביבתיים" שעשויים להשפיע על כמות הזרע כמו גיל, מצב בריאותי ותדירות השפיכה שלכם. כלומר, אם רק לפני שעה הגעת לפורקן מיני, סביר להניח שלבצע בדיקה כזו כרגע זה לא רעיון כל כך טוב.

אישה פותחת מכנסיים של גבר. ShutterStock
הגודל בהחלט לא קובע כאן/ShutterStock

אולם, אם ביצעתם בדיקה תקינה ונמצא שהנכם מייצרים פחות מ-1.5 מ"ל זרע, יש לכם כנראה סיבה לדאגה. ד"ר וויליאמס מחדד: "כמות פחותה מזו - או כל שינוי בולט לעין - עלול לעורר חשד שלגבר יש בעיה בריאותית המובילה לכך".

  • עוד באותו נושא:
  • זרע
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully