וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים, כך הכרס פוגעת בסיכוי שלכם להביא ילדים לעולם

הפגיעה הנמשכת באיכות וכמות הזרע מובילה לירידה בפוריות של גברים ברחבי העולם. אם בעבר עול הבדיקות נפל על האישה בקרב זוגות שניסו להכנס להריון ולא הצליחו, כעת כבר ידוע שגברים אחראים על מחצית מבעיות הפוריות. הכרס היא רק סיבה אחת

מחקר ישראלי מצא ירידה באיכות הזרע של גברים ברחבי העולם/דוברות האוניברסיטה העברית בירושלים

בערך 15 אחוזים מהזוגות הנשואים חווים בעיה בכניסה להריון. ברוב המקרים, וללא כל הצדקה, הנשים הן אלה שמופנית אליהן האצבע, כאשר בפועל גברים אחראים ל-50 אחוזים מבעיות הפוריות. הסיבות לכך הן סביבתיות ופיזיולוגיות, אבל סיבה אחת משמעותית היא השמנה בקרב גברים, שרק הולכת ומתגברת בעשור האחרון.

חוקרים ממרפאת בריאות הגבר אוניברסיטת Tartu באסטוניה ערכו מחקר בנושא, כשהם מסתמכים על מחקרים גדולים שנעשו, ומצאו כי קיימת ירידה חדה מאוד בשנים האחרונות באיכות הזרע של גברים. "הסיבות האפשריות לירידה בפרמטרים של הפריון יכולות להיות השינוי המהיר באורח החיים, הכולל שינוי בהרגלי הפעילות הגופנית והרגלי האכילה יחד עם גורמים אחרים. אורח חיים מערבי תורם לעלייה במשקל, וזו בעיה שמשפיעה בין היתר גם על גברים", הסבירו החוקרים. בנוסף, לטענתם יש הסכמה בקהילה המדעית כי למשקל גבוה יש מתאם שלילי עם רמות הטסטוסטרון.

עוד בנושא:
גברים, שימו לב: 9 דברים שפוגעים לכם בפוריות
לדבר הזה בהריון יש השפעה על הפוריות של הגבר
זה הגיל שבו השעון הביולוגי של גברים מתחיל לזייף

ליגה לשחקנים בעלי משקל עודף במקסיקו. רויטרס
הכרס משפיעה על הפוריות/רויטרס

"במעבדות אנדרולוגיה, הבוחנות את פוריות הגבר, אנו רואים לעיתים קרובות קשר בין משקל לפריון. הגורם בקרב גברים הגורם העיקרי הוא הצטברות השומן באזור המותניים, אך השמנה כללית היא סיכון בריאותי גדול. כמו כן, השמנת יתר שנובעת משינוי באיזון ההורמונלי עלולה גם להביא לבעיות זקפה, שמן הסתם פוגעות גם בפוריות". הפריון הגברי נמדד בעיקר על סמך ניתוח איכות וכמות הזרע, אך אחת השיטות לקביעת פוטנציאל הפריון היא מדידת נפח האשכים.

בעיית פוריות מוגדרת כאשר לא מושג הריון לאחר שנה של קיום יחסי מין לא מוגנים ללא שימוש באמצעי מניעה. מחקרים מראים כי לאחר פרק זמן זה, 85 אחוזים מהזוגות מצליחים להרות, וכעבור שנתיים 90 אחוזים מצליחים. בגילאים צעירים (זוגות בריאים בני פחות מ-30) כשליש מהזוגות מצליחים להרות בתוך שלושה חודשים.

עוד באותו נושא

פוריות הגבר: מתי מתחילים לחשוד שיש בעיה?

לכתבה המלאה

להקפיד על תזונה וספורט

במחקר הנוכחי החוקרים בחנו את בריאותם של גברים פוריים וזוגות שלא מצליחים להרות. התוצאות הראו כי לגברים עם בעיות פוריות הייתה שכיחות גבוהה ומשמעותית של השמנת יתר ותסמונת מטבולית. ולמרות זאת, שתי הקבוצות הושפעו מהשמנת יתר בטנית, כאשר גברים עם אשכים קטנים יותר, הושפעו יותר מהעלייה במשקל הגוף ומהשמנה בטנית.

החוקרים ממליצים לגברים להקפיד ולעשות פעילות גופנית, במקביל להוספת פירות וירקות נוספים לתזונה היומית, כמו גם דגנים מלאים. בנוסף, לדבריהם, גברים צריכים גם להימנע מעישון וצריכת אלכוהול מופרזת ולשמור גם על בריאות הנפש ורמות הלחץ בשליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully