וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קובע - אחרי שבוע 40 הסיכון ללידה שקטה עולה

יש נשים שלא מוכנות לשמוע על זירוז גם אם הן בשבוע 40, ומעדיפות שהלידה תחל באופן טבעי. המחקר הנוכחי מעמיד כמה שאלות חשובות שכדאי שאימהות לעתיד יהיו מודעות אליהן

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
תקופה ארוכה שמלווה בלא מעט החלטות. אישה בהריון/ShutterStock

אחרי שבוע 40 להריון, הסיכון ללידה שקטה עולה - כך על פי אנליזה מחקרית שכללה 15 מיליון הריונות ושנערכה על ידי אוניברסיטת קווין מרי בלונדון.

תוצאות המחקר שפורסמו בכתב העת PLOS Medicine, כללו עליה קטנה אבל משמעותית בסיכון ללידה שקטה, שהחלה משבוע 40 ואילך. החוקרים מבהירים ומדגישים כי אין לנשים שנמצאות בשבוע 41 בהריון מה להיבהל - שכן מדובר על אחוזים מינוריים ששווי ערך ללידה אחת מתוך 1,499 לידות, בהשוואה לאלו שיולדות בשבוע 40.

"הסיכון היחסי ללידה שקטה שמתווסף ככל שהאם הולכת ומתרחקת מתאריך הלידה המשוער שלה קיים, אך הוא קטן", אמרו החוקרים. "נשים שמעדיפות שלא לחוות התערבויות רפואיות כגון זירוז, כדאי שיכירו את הסיכון, אם הו מעדיפות לחכות ולתת ללידה להתחיל באופן טבעי. נשים אחרות עשויות להעדיף לקיים דיון עם הרופא שלהן כבר בשבוע 40. בגדול, החשיבות היא שנשים יעשו בחירה מושכלת".

עוד בנושא:
מחקר: שעות שינה ארוכות בהריון מגדילות הסיכון ללידה שקטה
כל מה שצריך לדעת על זירוז לידה
רגע האמת: התזמון המדויק שבו את צריכה להגיע לחדר לידה

אחוז מהלידות בישראל הוא לידה שקטה

לידה שקטה מתרחשת לרוב החל מהשבוע ה-22 כשהעובר מת ברחם, או כשנאלצים להפילו בשל מום ואין אפשרות להוציאו על ידי טיפול תרופתי, הליכי שאיבה או גרידה. כאחוז אחד מהלידות בישראל הן לידות שקטות. הריון ממושך הוא גורם סיכון ידוע ללידה שקטה, ומוצע לנשים זירוז באופן אוטומטי משבוע 41. המלצה זו מתבססת על ראיות לסיכון מוגבר ללידה שקטה מעל שבוע זה. עם זאת, אחת מכל שלוש נשים שחווה לידה שקטה איבדה ככל הנראה את התינוק שלה לפני תקופה זו.

אישה מליטה את פניה בידיה בעצב במיטת בית חולים. ShutterStock
אירוע טראומטי. אישה בחדר לידה מליטה את פניה/ShutterStock

החוקרים ניתחו כעת נתונים מ-13 מחקרים נפרדים באנגליה, ארה"ב, דנמרק ונורבגיה, שכללו 15,124,027 הריונות, 17,830 לידות שקטות ו -2,348 מקרי מוות של ילודים. על אף נתוני הסיכון ללידה שקטה, לידה לפני 41 שבועות לא העלתה את הסיכון למוות בילודים (המוגדר כמוות במהלך 28 ימי החיים הראשונים) והסיכון היה ללא שינוי בין שבוע 38 ל-41. הסיכון עלה ב -87 אחוזים עבור לידה בשבוע 42 בהשוואה ל-41.

"זהו המחקר הגדול ביותר מסוגו, והוא מספק הערכות מדויקות לגבי הסיכונים האפשריים ללידה שקטה, וכעת אנו מבינים עד כמה הסיכונים מתעוררים עם כל שבוע של הריון, עלינו לשלב את המידע הזה בכל דיונים סביב תוכניות הלידה של נשים בהריון שנמצאות בטווח הזה", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully