וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שעות שינה ארוכות בהריון מגדילות הסיכון ללידה שקטה

אם את מתבאסת שאת מתעוררת יותר מדי פעמים במהלך הלילה בחודשים האחרונים של ההריון אולי תתנחמי בתוצאות המחקר הבא. החוקרים מצאו קשר בין שינה ארוכה ורציפה של האם ההרה לבין לידות שקטות ומקווים שיוכלו לסייע להימנע ממצב כואב זה

אישה בהריון ישנה במיטה. ShutterStock
היקיצות בלילות דווקא מגינות עליך. אישה הרה ישנה/ShutterStock

מחקר חדש מנסה לשפוך אור על הסיבות לאחד המצבים הכאובים ביותר שנשים יכולות לחוות. חוקרים באוניברסיטת מישיגן סבורים ששינה שנמשכת יותר מתשע שעות בלילה במהלך ההריון עשויה להיות קשורה ללידה שקטה.

החוקרים בחנו 153 נשים שחוו לידות שקטות מאוחרות (לאחר 28 שבועות של ההריון) ו-480 נשים שהיו לקראת סוף השליש האחרון להריונן או שילדו זמן קצר לפני. הממצאים מצאו קשר מפתיע בין שינה ממושכת וללא הפרעה לבין לידות שקטות שלא היו תלויות בגורמי סיכון אחרים.

עוד בנושא:
מה אפשר לומר לאישה שאיבדה היריון?
דיכאון לאחר לידה נפוץ יותר בקרב אימהות לבנים
תסמינים לאחר לידה שאסור לך להתעלם מהם

"נשים בהריון מדווחות לעתים קרובות על קימה באמצע הלילה", אומרת החוקרת הראשית ד"ר לואיז או'בריאן, מהמחלקה למיילדות וגינקולוגיה, "למרות שהתעוררות מספר פעמים במהלך הלילה עשויה לעורר חשש בקרב נשים, נראה שמדובר דווקא במנגנון הגנה". לחץ הדם יורד מאוד במהלך השינה, אבל כשהאם מקיצה, מתחילות עליות קצרות בלחץ הדם. לחץ דם נמוך נקשר בעבר לבעיות גדילה בעובר, לידות מוקדמות ולידה שקטות.

אישה מליטה את פניה בידיה בעצב במיטת בית חולים. ShutterStock
לידה שקטה מתרחשת באחת מתוך 160 לידות. אישה מליטה את פניה/ShutterStock

לידה שקטה (לידת עובר מת בין השבוע ה-20 לשבוע ה-40) מתרחשת ב-1 מתוך 160 לידות. עישון, גיל האם, סוכרת, השמנת יתר ושימוש בסמים הם חלק מגורמי הסיכון. הרגלי השינה, לעומת זאת, טרם נבדקו בהקשר זה. בעוד שכבר יש ראיות לכך שהפרעות שינה קליניות קשורות לסיבוכים בהריון, אובריאן מזהירה נשים בהריון "שלא יעירו את עצמן במהלך הלילה בגלל התוצאות", שכן מעט מחקרים בחנו את הקצה השני של הספקטרום.

עוד באותו נושא

המצב הזה נדיר, אבל הוא מסכן מאוד את חייהן של יולדות

לכתבה המלאה
מפסיקה לעשן. ShutterStock
אחד הגורמים שעלולים לגרום ללידה שקטה. אישה מעשנת/ShutterStock

המחקר החדש מצטרף למחקרים אחרים שמצאו קשרים נוספים בין אופי השינה של האם לבריאות העובר. כמו למשל מחקר שהצביע על הקשר שבין שינה של האם על גבה וסיכון מוגבר ללידה שקטה. במחקר הנוכחי נשאלו הנשים על תנוחת השינה שלהן, אך היא לא נמצאה רלוונטית.

לדברי אובריאן, מחקרים נוספים צריכים להעמיק את העיסוק בקשר בין השינה של האם לבין לידות שקטות, עם דגש מיוחד על האופן שבו מערכת העצבים האוטונומית - מערכת הבקרה המסדירה את תפקוד הגוף - והמערכת ההורמונלית - פועלות במהלך השינה בשלבים המאוחרים של ההריון. "הממצאים שלנו מצטרפים למחקר המעיד על כך ששנתה של האם ממלא תפקיד בהתפתחות העובר", מסבירה המומחית, "מדובר בגורם סיכון פוטנציאלי. הבנה של המנגנון תעזור לנו לייעץ ולסייע לנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully