וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהרו בעזרת הפריה חוץ גופית גילו שהילדים לא שלהם

זוג הורים שניסו להכנס להריון במשך שנים הצליחו בסופו של דבר להרות עם תאומות. או לפחות זה מה שחשבו. בעלי המרפאה שהונו אותם ושיקרו להם לאורך כל הדרך, גרמו להם לעוגמת נפש קשה

הפריה חוץ גופית/שאטרסטוק

בווידיאו: מומחה מסביר איך מתרחשת תקלה של החלפת ביציות

אם לא מספיק שתהליך כניסה להריון במרפאת פוריות הוא קשה במיוחד, תארו לכם את ההרגשה של זוג אסיאתי מניו יורק שגילה שזוג התאומים שילדה האישה לא קשור מבחינה גנטית אל ההורים, ואפילו לא אחד לשני.

על פי תביעה שהוגשה בניו יורק על ידי זוג נשוי - המכונים AP ו-YZ כדי "למזער את המבוכה וההשפלה שכבר נגרמה להם" - הם פנו למרפאת פוריות בלוס אנג'לס בשנה שעברה לאחר שנים של ניסיון להרות ללא הצלחה. כאשר בספטמבר האחרון נאמר לבני הזוג, מפלאשינג, ניו יורק, כי הם מצפים לתאומות, הם היו "נלהבים", כך על פי התביעה.

עוד בנושא:
מדהים: הסבתא הזו ילדה את הנכדה של עצמה בניתוח קיסרי
אופסי: זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות
למה נשים מאמינות שטיפולי פוריות יעבדו, גם כשדעת הרופאים הפוכה?

ההורים היו מזועזעים

התביעה ציינה כי הבלבול וחוסר הוודאות החלו כבר בבדיקות שנערכו לאישה כשעוד הייתה בהריון. אז אמרו לה הרופאים כי היא נושאת ברחמה שני בנים. על פי התביעה, בעלי מרפאת הפוריות אמרו בפגישה עם בני הזוג, כי התוצאות של בדיקת האולטרסאונד אינן מדויקות, והבטיחו לזוג כי מדובר בבנות. אחרי שהשתיים נולדו, בחודש מרץ האחרון, ההורים היו מזועזעים. הסיבה - לא רק שלא נולדו להם בנות כפי שנאמר להן אלא שני בנים, אף אחד מהם לא היה נראה ממוצא אסייאתי.

עוד באותו נושא

הפריה חוץ גופית: כל מה שצריך לדעת

לכתבה המלאה
הפריה חוץ גופית. ShutterStock
התאומים לא היו קשורים גנטיים זה לזה. הפריה חוץ גופית/ShutterStock

התביעה ציינה כי נציגים מטעמה הגיעו לבית החולים לפגוש את בני הזוג שנתנו את הסכמתם לבדיקות DNA, עבורם ועבור התינוקות. הבדיקה אישרה כאמור כי אין קשר גנטי בין ההורים ובין התינוקות, אבל היא גם מצאה שאין קשר בין הילדים עצמם. הבדיקות הראו כי תינוק א' שייך לזוג הורים אחר שטופל במרפאה, ותינוק ב' היה שייך גם הוא לזוג הורים אחר. זו הסיבה שההורים נאלצו לוותר על המשמורת על התינוקות, ובכך איבדו את שני הבנים.

"פגיעות רגשיות שלא יחלימו"

על פי התביעה, בני הזוג אינם יודעים מה קרה לשני העוברים שלהם, שלדעתם "מעולם לא הופשרו ו/או אבדו או נהרסו על ידי הנאשמים". עורכי דין מטעם הזוג הגישו תלונה ודרשו משפט שיכלול 16 סעיפים - ביניהם רשלנות רפואית, התנהגות בלתי הולמת ונטולת אחריות, הונאה והסתרה במרמה.

התביעה כתבה כי "התובעים סבלו מפגיעות רגשיות משמעותיות וקבועות שלא יחלימו ... בנוסף, התובעת עברה פגיעות פיזיות ורגשיות שהיא עדיין מטופלת בגינן ותמשיך להיות גם בעתיד". התביעה טוענת כי הוצאות עלות הטיפול שעברו בני הזוג היו מעל 100,000 דולר, והן כוללות שכר רופאים בדיקות, תרופות, נסיעות ושירותי מומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully