פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 משקאות שיכולים להפחית את לחץ הדם

      יתר לחץ דם הוא תופעה בריאותית די נפוצה, שמגדילה את הסיכון למצבים בריאותיים חמורים. החדשות הטובות הן ששינוי תזונה יעיל מאוד בוויסות לחץ הדם, ואתם יכולים לסמן על זה וי בעזרת כוס משקה אחת ליום

      אישה מודדת לחץ דם (ShutterStock)
      שינויים בתזונה משפיעים ביעילות על לחץ הדם. אישה מודדת לחץ דם (אילוסטרציה: ShutterStock)

      לחץ דם גבוה הוא בעיה בריאותית נפוצה למדי. כאשר הוא אינו מטופל ומווסת, הוא עלול להוביל למצבים רפואיים חמורים יותר כמו התקף לב ושבץ. לכן, חשוב מאוד להיות מודעים לבעיית יתר לחץ דם, אם יש כזאת, ולטפל בה ברצינות. והיתרון הוא שמדובר במצב רפואי שאפשר בהחלט להשתלט עליו ולשפר אותו בשלל דרכים. ברוב המקרים, די בשינויים הנכונים באורח החיים כדי להחזיר את לחץ הדם לרמות תקינות ולהפחית את הסיכון לסיבוכים החמורים שהוא טומן בחובו.

      תזונה היא אחד הכלים היעילים להשפעה על לחץ הדם, ובאופן ספציפי יותר - אספנו כאן כמה משקאות, ששתייתם יכולה להשפיע לטובה על לחץ דם גבוה, למתן אותו ולווסת אותו.

      עוד בנושא:
      פלטת פירות: כל היתרונות הבריאותיים של פירות הקיץ
      8 מאכלים שמורידים את לחץ הדם באופן טבעי
      במקום תרופות? מסתבר שסקס יכול להוריד את לחץ הדם

      1. תה ירוק

      תה ירוק (ShutterStock)
      דורש התחייבות לטווח ארוך. תה ירוק (אילוסטרציה: ShutterStock)

      מחקר משנת 2004 שסקר 25 ניסויים קליניים שבוצעו בבני אדם, מצא ששתיית תה ירוק לאורך זמן (במשך 12 שבועות לפחות) מסייעת לווסת את לחץ הדם ולשמור עליו ברמות תקינות.

      2. מיץ רימונים

      צריכה יומיומית של מיץ רימונים נמצאה כבעלת יכולת להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בגוף ובעקיפין, היא משפרת בכך גם את לחץ הדם. הסיבה היא שפחות LDL משמעותו עורקים נקיים יותר (ללא טרשת) וזרימת דם משופרת ללב. מיץ הרימון מכיל גם נוגדי חמצון עוצמתיים בשם פוליפנולים שמסייעים לנקות את הצטברות המשקעים המזיקים בדפנות העורקים.

      3. מיץ סלק

      מיץ סלק (ShutterStock)
      עשיר בניטרטים. מיץ סלק (אילוסטרציה: shutterstock)

      מחקר שנערך בלונדון וכלל 64 משתתפים שסבלו מיתר לחץ דם, גילה ששתיית כוס מיץ סלק אחת מדי יום סייעה להפחית את רמות לחץ הדם לטווח הנורמה. הסיבה לדברי החוקרים, היא תכולת הניטרט הגבוהה במיץ הסלק, חומר אופייני לירקות עליים ירוקים אחרים כמו קייל וכרוב. כדי להפיק את המירב מההשפעה החיובית של הסלק על לחץ הדם, ממליצים החוקרים לא לבשל אותו, אלא לסחוט אותו כשהוא טרי לחלוטין (במסחטת מיצים מתאימה) או לאדות אותו קלות.

      4. קומבוצ'ה

      קומבוצ'ה הוא מזון מותסס, ופירוש הדבר שהוא פרוביוטי ומיטיב עם בריאות מערכת העיכול. באנליזה שסקרה 9 מחקרים שונים, נמצא שאכילת מזונות פרוביוטיים עשויה להשפיע השפעה מתונה גם על לחץ דם גבוה. כדי להעצים את ההשפעה החיובית על לחץ הדם, מצאו החוקרים שיש להתמיד באכילת המאכלים הפרוביוטיים במשך 8 שבועות לפחות ולהקפיד על צריכת מזונות שמכילים לפחות 100 מיליארד יחידות בקטריאליות מדי יום.

      5. יין אדום

      יין (ShutterStock)
      מסייע לנקות את כלי הדם ולשפר את זרימת הדם בהם. יין אדום (אילוסטרציה: shutterstock)

      שתיית יין אדום תורמת להעלאת רמות ה-HDL, המכונה גם "הכולסטרול הטוב", שמסייע בפינוי משקעים מזיקים המצטברים סביב חלקם הפנימי של כלי הדם. ככל שכלי הדם נקיים יותר, מעבר הדם בהם קל וטוב יותר, וכך למעשה נוצרת תרומה לבריאות הלב ויעילות אספקת הדם לחלקי הגוף השונים. יין אדום מכיל גם חומר בשל רסוורטול שהוא נוגד חמצון עוצמתי שמפחית את הדלקתיות בגוף, נלחם בסרטן וגם מונע ממשקעים שומניים להצמד לדפנות כלי הדם.

      6. מיץ תפוזים

      מיץ תפוזים בדרך כלל מוזכר בהקשר של תכולת הוויטמין C הגבוהה שלו, ובצדק. אבל זה לא כל מה שיש לו להציע. מיץ תפוזים עשיר גם באשלגן, מינרל חשוב לבריאות השרירים. אחד השרירים החשובים והחזקים ביותר בגוף שלנו הוא הלב, והאשלגן שבמיץ התפוזים מסייע לו להתכווץ ולהזרים דם ביעילות גדולה יותר. תכונה נוספת של אשלגן היא שהוא סותר את ההשפעות של צריכת יתר של נתרן. נתרן גורם להתכווצות כלי דם, ואילו אשלגן גורם להם להתרחב ומאפשר מעבר טוב יותר של דם בהם.