וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תוותרו על מנת הבשר היומית תורידו את הסיכון למות ב-20%

עוד ועוד מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים ללא ספק כי אכילה מוגזמת של בשר אדום ומעובד מעלה את הסיכון למחלות כרוניות שונות ואף למוות. מחקר של אוניברסיטת הרווארד מוסיף עוד גפרור למדורה ושם מספרים מאחורי הצהרות הבריאות

ארגון הבריאות מכריז על בשר מעובד כמסרטן ומסוכן לבריאות/סיפור בדקה, מערכת וואלה!

החלפה של מנת הבשר האדום היומית בדגים או באגוזים יכולה לצמצם את הסיכון למוות מוקדם ב-20 אחוזים, כך על פי מחקר חדש מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית שפורסם בכתב העת המדעי British Medical Journal.

המחקר שארך שמונה שנים בדק את הרגלי האכילה של כ-81 אלף בני אדם ברחבי ארה"ב. הנחקרים התבקשו לדווח כמה הם אוכלים בשר אדום מעובד, עוף, ביצים, דגנים מלאים, אגוזים, קטניות ועוד. התוצאות הראו כי החלפה של הבשר האדום במנת דג הורידה את הסיכון למוות מוקדם ב-17 אחוזים במהלך שמונה השנים של המחקר. מי שהגדיל את צריכת האגוזים על חשבון הבשר האדום הרוויח ירידה של 19 אחוזים בסיכון למוות מוקדם.

עוד בנושא:
אוכלים הרבה בשר? מסתבר שזה יכול לפגוע גם בכבד שלכם
זו העונה: האם אכילת בשר על האש מסוכנת לכם?
הוכחה נוספת: בשר אדום מגביר את הסיכון ל-9 מחלות מסכנות חיים

המחקר מצא גם כי אלה שהגדילו את צריכת הבשר האדום והמעובד אפילו בחצי מנה (רצועת בייקון/פרוסת רוסטביף) ליום היו בסיכון גבוה ב-10 אחוזים למוות בתקופה שלאחר מכן. מחקרים קודמים הראו כי בשר אדום ומעובד קשור לסיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, מחלות לב וסרטן המעי. "הקשר עם תמותה נצפתה עם צריכה מוגברת של בשר מעובד ובשר אדום לא מעובד, אך היה חזק יותר עבור בשר מעובד", סיכמו החוקרים.

זוג ידיים אוחזות בהמבורגר. ShutterStock
לאט לאט עם הבשר המעובד. המבורגר/ShutterStock

ירידה של סך צריכת הבשר האדומה ועלייה בו זמנית בצריכת אגוזים, דגים, עופות ללא עור, מוצרי חלב, ביצים, דגנים מלאים או ירקות מעל שמונה שנים נמצאה קשורה בסיכון נמוך יותר למוות בשמונה השנים שלאחר מכן. "ממצאים אלה מצביעים על כך ששינוי במקור חלבון או אכילת מזון בריא המבוסס על צמחים כגון ירקות או דגנים מלאים יכולים לשפר את אורך החיים".

ד"ר ג'יווטה מיטרו, מנהלת המחקר של הקרן למחקר הסרטן העולמי, אמרה: "מחקר חדש זה מחזק את הראיות שיש לנו שאכילת בשר אדום או בשר מעובד מעלה את הסיכון לסרטן. אנו יודעים כי הבחירות שאנשים עושים הם פעמים רבות תוצאה של סביבות שהם חיים, ולכן אנו קוראים לממשלה לנקוט צעד ולסבסד מזון בריא יותר כמו פירות וירקות". לדבריה, ההמלצה היא לאכול לא יותר משלוש מנות של בשר אדום בשבוע, שכן זה מספק איזון בין היתרונות של בשר אדום כמקור של חומרים מזינים חיוניים ובין החסרונות. "עם זאת, אנו ממליצים לאנשים שלא לאכול בשר מעובד, או לאכול ממנו מעט".

עוד באותו נושא

הסיבה המפתיעה שבגללה אנשים ממשיכים לאכול בשר

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully