פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זה הסוד שלה? זה מה שג'ניפר לופז עושה לפני אימון כושר

      האם הסוד לשרירי הבטן המושלמים של ג'יי לו והגזרה מעוררת הקנאה שלה טמון במה שהיא אוכלת (או ליתר דיוק: לא אוכלת) לפני אימון? כל העובדות על אימוני כושר בצום והאם הם באמת יעילים

      ג'ניפר לופז (GettyImages)
      בואי נהיה הזוג הזה. לופז ורודריגז (צילום: GettyImages)

      ג'ניפר לופז וארוסה, שחקן הבייסבול אלכס רודריגז מנהלים זוגיות חטובה ונוצצת. בין השאר הם נוהגים להתאמן יחד, תחת פיקוחו של מאמן אישי כמובן. תמונות שפרסמה לופז לאחרונה במדיה החברתית וגם תמונות פפראצי וצילומים מקצועיים שלה למגזיני אופנה, חשפו גזרה לוהטת מאי פעם, רגע לפני גיל 50 (יום הולדתה של לופז חל באוגוסט) והפכו את גזרתה הלוהטת לנערצת מתמיד. רבים ובעיקר רבות, היו מתות לדעת מה הסוד שלה (חוץ מגנים טובים, עבודה קשה והרבה כסף) להראות טוב כל כך? יכול להיות שעלינו על משהו.

      בסרטון שהעלה רודריגז לחשבון האינסטגרם שלו, נראים הוא ולופז צועדים ברחובות ניו יורק ורודריגז מסביר לעוקבים כי הם הולכים ליישם עכשיו עצה שקיבלו ממאמן הכושר האישי שלהם, לעשות אימון אירובי על בטן ריקה. בסרטון הוא הוא מכנה את הטכניקה הזאת Fasted Cardio, כלומר אימון להעלאת הדופק לאחר צום, ומסביר שאת ארוחת הבוקר שלהם הם יאכלו רק אחרי האימון.

      עוד בנושא:
      7 תרגילי הכושר היחידים שאתם צריכים כדי לעצב את הגוף
      5 טעויות באימונים גופניים שגורמות לכם להיראות מבוגרים יותר
      הדיאטה של ביונסה קיבלה לאחרונה גיבוי מדעי מכובד מאוד

      האמת היא שצום לפני אימון הוא לא ממש טיפ חדש. לאורך השנים זרח ודעך יותר מפעם אחת כוכבה של הטכניקה הזאת, שממליצה להשלים אימון אירובי לפני שמכניסים משהו לפה, במטרה לשרוף כך יותר קלוריות שמקורן בשומן. תיאורטית, יש לרעיון הזה בסיס: כשלגוף אין מלאי של פחמימות טריות כמקור אנרגיה זמין, הוא פונה למקור האנרגיה הנגיש הבא ברשימה - מאגרי השומן.

      אולם, בפועל האפקטיביות של השיטה הזאת אינה ברורה כמו הריבועים שמסותתים על בטנה של ג'יי לו. מחקר אחד מצא שאימון אירובי במצב של צום יכול לשרוף עד 20 אחוזים יותר שומן. אולם, מחקר אחר - עדכני יותר, דיווח על הבדל זניח באובדן אחוזי השומן ביישום עקבי של השיטה. כלומר, באימון בודד אתם עשויים לשרוף יותר שומן ככה, אך בטווח הארוך זו ככל הנראה לא שיטה יעילה לירידה באחוזי שומן.

      אם בכל זאת בא לכם להתנסות בטכניקה הזאת, חשוב לדעת מה הדרך הנכונה לעשות את זה: הפעילות צריכה להיות בעצימות נמוכה-מתונה ולהמשך בין 30-60 דקות, לא יותר.

      למעשה, ככל שהפעילות תהיה קלה יותר, כך תשרפו יותר שומן. הסיבה היא שבעצימות גבוהה לגוף אין די זמן לפרק את מאגרי השומן, הוא זקוק לאנרגיה זמינה במהירות וכשהוא לא מספיק לשרוף שומן הוא פונה לשריפת חלבונים - שלהם אתם זקוקים לצורך בניית שריר. אז שימו לב לזה.