וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים קלוריות בקשית: כך שייקים גורמים לכם להשמין

סליחה שאנחנו מפריעים לכם להזדווג עם הנינג'ה החדש שלכם ולהתעליין על כל מי שהלך על הדיל של קפה ומאפה בבוקר, אבל השייק ה"בריא" שלכם מלא בסוכר וקלוריות

סיפור בדקה: שייק ירוק/מערכת וואלה

בסרטון: שייקים של קייל ותרד כמעט גרמו לאישה הזאת להתעוור

העובדה שהשייק שלכם מכיל פירות וירקות, ואולי אפילו עלים (!) לא אומרת שהוא דיאטטי. וזו עובדה שרבים מתקשים להפנים. גם "שייק ירוק" יכול להיות עתיר קלוריות, ולמרות שזה בריא, אם לא תשימו לב זה יכול לגרום לכם להשמין. בין אם אתם מכינים אותו בבית בנינג'ה החדיש שלכם ובין אם אתם קונים אותו בחוץ באיזו מיציה מפונפנת, יכול מאוד להיות שהשייק שלכם מכיל קלוריות, סוכר ושומן מיותרים.

האם שייק הוא ארוחת בוקר בריאה בכלל?
התשובה היא כן, שייקים בהחלט יכולים להיות ארוחת בוקר בריאה - כל עוד הם עשויים משילוב מאוזן של חלבון, פחמימה ושומנים בריאים, לצד ויטמינים ומינרלים. שלא כמו מיצים, שייקים לא מסלקים בתהליך ההכנה שלהם את הסיבים התזונתיים של הפירות והירקות, כך שהם יותר משביעים. אבל אל תתפתו לתדמית הבריאה שכל השייקים נוטים לחסות תחתיה, שייק שמכיל הרבה פירות וסירופים למיניהם מכיל למעשה הרבה מאוד סוכר, ותחושת הנמרצות הבריאה שתחוו לאחר שתייתו היא לא יותר מהיי של סוכרים, שסופו לצנוח בחדות ולהותיר אתכם רעבים מאוד.

עוד בנושא:
5 משקאות בריאים שכדאי לכם להתחיל לשתות
האם מיצי הפירות והירקות באמת כל כך בריאים?
5 מאכלים "דיאטטיים" שהורסים לכם את הדיאטה

כדי להפוך שייק למשביע יותר, תזונאים ממליצים לשלב בו לפחות 20-30 גרם של חלבון, לצורך כך ניתן להשתמש באבקות חלבון, אך יש לשים לב שאלה אינן מכילות סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

אישה שותה שייק. ShutterStock
אין כמו להוציא 36 שקלים על בקבוק מיץ מפונפן - זה נקרא בריאות! אישה שותה שייק/ShutterStock

עוד עניין שיש לתת עליו את הדעת הוא הבסיס הנוזלי של השייק - מיצי פירות (תפוזים, למשל) הם עתירי סוכר ולא מכילים חלבון או שומן בריא כלל. עדיף לבסס את השייק על יוגורט 2% שומן, חלב דל שומן או על תחליף חלב ללא תוספת סוכר (חלב שקדים, קוקוס או קשיו). לתחליפים לא תהיה תכולת חלבון גבוהה כמו בחלב פרה, אך הם יספקו לפחות כמות מסויימת של שומן בריא שתורם לשובע. עוד מקור לשומנים בריאים יכול לבוא מתוספת של ממרחי אגוזים (חמאת בוטנים, שקדיה, טחינה וכו') או של זרעים כמו זרעי צ'יה ופשתן.

כדי להמתיק את השייק השתמשו בפירות שאינם עתירי סוכר, אך יוסיפו מתיקות (פירות יער למשל). שימו לב לכמויות, ואל תפריזו, משום שאחרת השייק יגרום לרמת הסוכר בדם שלכם לזנק בחדות, ואנחנו מנסים להמנע מזה.

הנה הטעויות שגורמות לשייק שלכם להיות משמין:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully