וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה זמן הורים שורפים בבוקר על ארגון הילדים

יש לכם משרה מלאה בעבודה ועוד אחת בבית? סקר שנערך ניסה לבדוק כמה שעות מתווספות להורה הממוצע כשהוא עושה את מטלות הבית הנוגעות לטיפול בילדיו. התוצאות, בוודאי ניחשתם, לא מעודדות

אבא עייף ושני ילדים. ShutterStock
מכירים את השעות הכי מוקדמות של הבוקר. אבא בכיף שלו/ShutterStock

עבור לא מעט אנשים הבוקר הוא דבר קשה מאוד להתמודדות. רוב האנשים האלה הם ככל הנראה רווקים, משום שלהורים עם ילדים אין את הפריבילגיה לאהוב או לא לאהוב את הבוקר - הם ממילא זומבים. סקר חדש בדק ומצא כמה זמן בדיוק הורים שורפים בהתארגנויות הבוקר עם הילדים ובאיסוף שלהם ממוסדות החינוך, והתשובה איך לומר, לא משובבת נפש.

עוד בנושא:
על מה הורים מתווכחים עם הילדים שלהם וכמה זמן הוויכוח אורך
את לא מדמיינת: אימהות עובדות לחוצות ב-40% יותר מנשים ללא ילדים
מחקר גדול גילה: להיות הורים זה פשוט מדכא

המחקר, שנערך על ידי חברת דגני הבוקר קלוג'ס, בוצע על כ-2,000 הורים עובדים ניסה לבדוק כמה מטלות בוקר ואחר הצהריים יש להורים לפני שהם יוצאים אל עמלם. אז מה המטלות האלה כוללות? עזרה בצחצוח שיניים, סירוק שיער, הכנת ארוחת בוקר, ארוחת עשר וצהריים לעיתים, הסעה של הילדים לבית הספר וחזרה, הסעות לחוגים, עזרה בהכנת שיעורי בית, כביסות לבגדים, החלפת מצעים, ניקיון, סידור הצעצועים שלהם, ארגון פליידייטים וכו'. סך הכל, הסקר הראה שהורים מבצעים כ-43 מטלות מדי יום. למעשה חלק מההורים הודו שהם מרגישים שבשעה 11 בבוקר, הם כבר בסוף היום כשלמעשה הוא רק התחיל.

ומתי הם קמים כדי להספיק את כל זה? הממוצע בסקר הראה כי הורים לילדים בבתי ספר קמים בשש בבוקר כדי להספיק הכל, ושליש מההורים הודו כי הם קמים בחמש וחצי בבוקר כדי להספיק הכל לפני שהם הולכים בעצמם לעבודה. ההורה הממוצע מוסיף לעמל השבוע כ-10 שעות וחמש עשרה דקות על ארגון ואיסוף לבית הספר של ילדיו, כשהשעות העמוסות הן 7-8 בבוקר.

ככלל, עורכי הסקר טענו כי העומס על הורים עובדים גדול היום מאי פעם, שכן רבים לא חוזרים הביתה עד שעות הערב, אך עדיין מוטלות עליהם משימות רבות. הם מציעים כי מקומות העבודה צריכים להתגמש כאשר מדובר בשעות העבודה של הורים, על מנת ולשמור על מאזן בריא בין העבודה לחיי המשפחה. אנחנו בעד.

  • עוד באותו נושא:
  • הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully