וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מה הורים מתווכחים עם הילדים שלהם וכמה זמן הוויכוח אורך?

29.7.2018 / 7:28

אם חשבתם שרק אצלכם בבית מתנהלים דיונים/ויכוחים על כמות הממתקים שהילד מכניס לפה או על הבלאגן שהוא משאיר בחדר, אתם לא לבד. סקר חדש חושף מה הנושאים הנפיצים וכמה זמן זה לוקח לכם מהחיים

אמא כועסת על ילדה בחנות. ShutterStock
מריבות על בסיס יומי. אמא וילדה מתווכחות/ShutterStock

אם חשבתם שאתם לבד או שונים מהורים אחרים, יש לנו חדשות מעודדות עבורכם, סקר חדש שנערך באנגליה מצא כי כמות הוויכוחים של הורים עם ילדיהם עומדת על 2,184 מדי שנה, ומחציתם נוגעים להרגלי האכילה והשתייה שלהם.

הסקר שכלל כ-2,000 הורים לילדים בגילאי שנתיים עד 12 מצא כי רבים מהם מתווכחים עם ילדיהם על בסיס יומי בנושאים כמו מה הם יעשו בשעות הפנאי שלהם, או מה יאכלו וישתו. כתוצאה מכך בכל יום ממוצע הורים מוצאים את עצמם בוויכוח עם ילדיהם שש פעמים, מה שאומר 42 ויכוחים בשבוע ו-182 ויכוחים בכל חודש. ויכוח ממוצע עומד על כשמונה דקות.

עוד בנושא:
10 כללים שיעזרו לכם להיות הורים טובים יותר
אסור לריב ליד הילדים? קלישאות ההורות שכדאי שתשכחו
אל תפחדו לדבר עם הילדים על כסף

על מה הם מתווכחים?

מסתבר שהוויכוח העיקרי של הורים עם ילדיהם נוגע לצלחת שלהם ולמה שהם אוכלים (ממתקים) - או לא אוכלים ( מזון בריא למשל). ויכוחים פופולריים נוספים שנכנסו לעשיריה הפותחת נגעו לבלגן שילדים משאירים אחריהם במקלחת ולעובדה שהם מסרבים פעמים רבות לצחצח שיניים.

ילד אוכל מהצלחת. ShutterStock
תזונה היא אחד הנושאים הכי נפיצים. ילד אוכל/ShutterStock

ואיך זה נגמר לרוב? ובכן, על פי הסקר הנוכחי, הילדים יוצאים במרבית המקרים עם ידם על העליונה ובשש פעמים מתוך עשר הורים ימצאו את עצמם מתפשרים עם הילדים רק כדי להשיג קצת שקט. "הורים מאמינים שלהתפשר עם הילדים שלהם זו הדרך הכי טובה לשמור שכולם יהיו שמחים, כשהאתגר האמתי שלהם הוא לפשר, אבל גם לשמור את ידם על העליונה", אמרו החוקרים.

על פי הסקר 9 הורים מתוך עשרה נותנים לילד שלהם פרס או תגמול אם הוא עושה מה שהם מבקשים. 22 אחוזים יתנו לילדים שלהם זמן נוסף בטלפון או בטאבלט, 26 אחוזים ישתמשו בטבלת התנהגות ויתנו להם סימון חיובי ו-23 אחוזים יעניקו להם דמי כיס. כמחצית מהם משתמשים בזמן צפייה במסכים כאיום על ילדיהם אם לא יעשו כפי שנאמר להם.

  • עוד באותו נושא:
  • הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully