וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את לא מדמיינת: אימהות עובדות לחוצות ב-40% יותר מנשים ללא ילדים

זה לא סוד שאימהות עובדות עסוקות, מאוד עוסקות. חוקרים מסבירים למה את תמיד מרגישה שאת עובדת על אדי הדלק האחרונים שלך ומה כדאי לך לענות לבוס שמציע לך לעבוד מהבית כדי להפחית את הלחץ (רמז: בשום פנים ואופן לא)

אישה לחוצה כוססת ציפורניים. ShutterStock
אנחנו יודעים שאת רצה ממקום למקום ואת מותשת, מעכשיו יש לך הוכחות. עובדת לחוצה/ShutterStock

גררת את עצמך מהמיטה כדי להחליף חיתול, להעיר את הגדול, להכין כריכים לארוחת עשר, השארת הודעה למנקה, הוצאת מהמקפיא את ארוחת הצהריים וסיימת להתלבש רק כשהגעת למעלית. כל זה קרה עוד לפני שהגעת לעבודה והתחלת את המצגת המסכמת לישיבת מנהלים. זה לא סוד שאימהות עובדות עסוקות מאוד, אבל עכשיו מחקר חדש מוכיח שהן סובלות יותר מלחץ לא בריא לעומת אחרים.

מחקר שנערך באוניברסיטת מנצ'סטר ואוניברסיטת אסקס בבריטניה, מגלה שנשים שעובדות במשרה מלאה ומגדלות שני ילדים או יותר, לחוצות ב-40 אחוזים יותר מנשים עובדות ללא ילדים. גם אימהות לילד אחד נתונות בעומס מסוכן ב-18 אחוזים יותר אם הן משלבות את ההורות עם קריירה.

עוד בנושא:
מחקר גילה כמה שנים בדיוק ילדים מורידים לכם מהחיים
רוצות להשאר צעירות ויפות? תסתפקו בשני ילדים
כך העבודה ומטלות הבית פוגעות בבריאות ובזוגיות שלך

אמא לחוצה שותה קפה חם. ShutterStock
מספיק עם השקר הזה! אם שעובדת מהבית/ShutterStock

החוקרים ניתחו נתונים אודות למעלה מ-6,000 נשים עובדות שהשתתפו בפרויקט מיפוי משקי הבית הבריטים שכללו מדדים כמו לחץ דם, כולסטרול גבוה והורמונים שמופרשים בעת לחץ כדי למדוד את רמת המתח הכרוני של המשתתפות.

"נשים שעובדות במשרה מלאה מצויות תחת השפעה שלילית של העומסים בחייהן המקצועיים והאישיים", אומר פרופ' טראני צ'נדולה, מהמחלקה לסוציולוגיה רפואית באוניברסיטת מנצ'סטר ואחד ממחברי המחקר, "אם העבודה מלחיצה במיוחד, או שתנאי העבודה אינם גמישים, עובדות מצויות בסיכון לפתח בעיות פיזיות ובעיות נפשיות". הוא גם ציין שרמות גבוהות של לחץ כרוני עלולות להוביל ליתר לחץ דם, למחלות לב ולסיכון מוגבר לתמותה מוקדמת.

מלבד הגילוי על כך שאימהות עובדות חוות יותר לחץ (הדי מובן מאליו, אם נודה על האמת), צ'נדולה וצוותו חשפו נתון מעניין אחר: עבודה מהבית בשעות עבודה גמישות לא מורידה את רמות הלחץ. הדבר היחיד שהפחית את רמת הסטרס והחרדה היה יום עבודה קצר יותר. "כשאת עובדת מהבית, את לא באמת מצמצמת את שעות העבודה שלך, את יכולה דווקא לעבוד יותר", נימק צ'נדולה.

עוד באותו נושא

לא פלא שאף אחד לא סובל את השחקנית אן האת'וויי

לכתבה המלאה
לחץ דם. ShutterStock
רמות גבוהות של מתח עלולות לגרום ללחץ דם גבוה ומחלות לב. אישה עוברת בדיקת לחץ דם/ShutterStock

לסיום הוסיף החוקר פרט מעניין לא פחות על אוכלוסייית המחקר שלו. הם התמקדו רק בנשים מפני שלא מצאו גברים שהיו המטפלים העיקריים במטלות הבית ועובדים במשרה מלאה שהם אבות לשני ילדים ומעלה. "השילוב הזה כל כך נדיר אצל גברים", סיכם המומחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully