וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו באיזה משקל נולדה התינוקת הקטנה בעולם

בשבוע ה-23 להריון, אמה של התינוקת הובהלה לבית החולים כשהיא סובלת מרעלת הריון. הרופאים הודיעו לה כי אין ברירה אלא ליילד את התינוקת, אף שמדובר בסכנה ממשית לחייה. התינוקת הקטנה נולדה במשקל בלתי נתפס והצליחה לשרוד למרות הכל

בית החולים בסן דייגו הודיע אתמול (רביעי) כי בדצמבר האחרון נולדה אצלם תינוקת שנחשבת לתינוקת הקטנה ביותר שנולדה אי פעם בעולם, ומשקלה 245 גרם.

התינוקת נולדה בשבוע 23+3 כשהיא סובלת מפגות קיצונית. הרופאים אמרו להוריה שיש להם כשעה להיפרד מבתם. "אבל השעה נהפכה לשעתיים, שהפכו ליום, שהפך לשבוע", אמרה האם בסרטון שפורסם על ידי בית החולים Sharp Mary Birch לנשים ולתינוקות. אחרי שחלפו חמישה חודשים התינוקת שוחררה בריאה לביתה כשהיא שוקלת 2 קילוגרמים. ההורים שהתירו לבית החולים לפרסם את המקרה קראו לביתם בשם שהאחיות בחרו לה: סייבי saybie.

ד"ר אדוארד בל, מרצה לרפואת ילדים באוניברסיטת איווה, אמר לסוכנות הידיעות AP שלסייבי היה משקל הלידה הנמוך ביותר שנודע לרפואה. הוא הוסיף כי: "אנחנו לא יכולים לשלול שיש אפילו תינוקות שנולדו במשקל נמוך יותר שלא דווחו". מבית החולים דווח כי הילדה שקלה באופן רשמי 7 גרם פחות מהתינוק הקטן ביותר, שנולד בגרמניה ב -2015.

עוד בנושא:
מחקר חדש: פגות מתפתחות מהר יותר בהשוואה לפגים
דרמה בלב ים: תינוק שנולד 4 חודשים לפני הזמן שרד כנגד כל הסיכויים
לוחמים קטנים: על מאבק הפגים בישראל ומשפחותיהם

הפגה הקטנה בעולם נולדה במשקל 245 גרם בארה"ב. Sharp Mary Birch Hospital for Women & Newborns, צילום מסך
סייבי הקטנה/צילום מסך, Sharp Mary Birch Hospital for Women & Newborns

בסרטון שהפיק בית החולים תיארה האם את הלידה כיום המפחיד ביותר בחייה. לדבריה, היא נלקחה לבית החולים לאחר שלא הרגישה טוב, נאמר לה שהיא סובלת מרעלת הריון וכי צריך ליילד את התינוקת מהר. "כל הזמן אמרתי להם שהיא לא תשרוד, היא היתה בבטן רק 23 שבועות", אמרה האם.

אבל היא עשתה זאת. הילדה הזעירה עלתה במשקל באיטיות ביחידה לטיפול נמרץ. ליד מיטתה נתלה שלט ורוד בו היה כתוב "קטנה אבל חזקה". שלטים אחרים על מיטתה עקבו אחר משקלה והריעו לה כשעלתה במשקל. "בקושי יכולת לראות אותה במיטה בגלל שהיא הייתה כל כך קטנה", אמרה אחת האחיות שטיפלה בה.

למרות השמחה הגדולה והנס שקרה לתינוקת ולהוריה, בפני התינוקת עומדים אתגרים בריאותיים עצומים. לפגים שנולדים לפני שבוע 28 יש סיכון גבוה מאוד לסבול מבעיות ראייה ושמיעה, כמו גם לחוות בעיות התפתחות שונות וסיבוכים נוספים. פגים רבים שנולדים בשבועות האלה לא מצליחים לשרוד את השנה הראשונה לחייהם. אבל סייבי כאמור ניצחה את כל הסיכויים ושרדה למרות הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully