וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מוצרים היגייניים פופולריים שעלולים לסכן את הבריאות

הם אמורים לשמור עליכם נקיים יותר, אבל בפועל מדובר במוצרים שלא רק שאין לכם בהם צורך, אלא כאלה שעלולים להעמיד את הבריאות שלכם בסיכון ממשי. אז מה יכול להיות מסוכן בטלק ובמגני תחתון לנשים? הנה התשובות

ג'ונסון אנד ג'ונסון הפסידה בתביעה ייצוגית ותשלם פיצויים בעקבות מותה של אישה מסרטן לאחר שהשתמשה במשך שנים בטלק של החברה/סיפור בדקה, וואלה! NEWS

בווידיאו: חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" משלמת פיצויי ענק לאישה שחלתה בסרטן

מקלחת כל יום זה קונצנזוס, אבל מה לגבי שימוש בחומרי היגיינה אחרים? היגיינה אומנם משתנה בין אדם לאדם, אבל ישנם כמה מוצרים מאוד שכיחים שמרביתנו משתמשים בהם על בסיס קבוע, או שלפחות ניסינו בעבר. ולמרות שהשם מוצרי היגיינה נשמע מאוד לא מאיים ואפילו מסמל ניקיון ובריאות, יש כמה מוצרים שאתם משתמשים בהם שעלולים לסכן לכם את הבריאות. הנה השכיחים ביותר:

עוד בנושא:
מה באמת מכילים מוצרי ההיגיינה הנשית?
מגעילה או רגילה: עד כמה הרגלי ההיגיינה שלך מוזרים?
מה קורה לגוף כשלא מתקלחים כמה ימים?

טלק

יש סיכוי ששמעתם על תביעות הענק נגד חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון", שאחת מהן הסתיימה בשנת 2016 עם הוראה של בית משפט לפצות את בני משפחתה של אישה מארה"ב ב-72 מיליון דולר בעקבות מותה מסרטן השחלות ולאחר שהשתמשה בטלק של החברה במשך 35 שנים. תביעה אחרת בשנת 2017 הסתיימה בפיצויים של 110 מיליון דולר.

טלק הוא מינרל טבעי שנמצא באבקות לתינוק, אבל גם במוצרי קוסמטיקה וטיפוח אישי אחרים הודות ליכולתו לספוח לחות ולמנוע פריחות בעור. במשך שנים רבות, הורים רבים השתמשו בו בעת החתלת תינוקות, עד שרופאים החלו להמליץ שלא להשתמש בו, ועדיין מבוגרים רבים משתמשים בו סביב איברי המין או פי הטבעת כדי למנוע זיעה או פריחה.

האגודה האמריקאית לחקר הסרטן פרסמה באתר האינטרנט שלה אזהרה לפיה טלק בצורתו הטבעית עלול להכיל אסבסט, חומר מסרטן ידוע. גם ה-FDA אינו מאשר מוצרים מבוססי טלק שעשויים להכיל אסבסט.

עוד באותו נושא

איכסוש: 5 טעויות היגיינה שכולכם עושים

לכתבה המלאה

מקלות אוזניים

רק לאחרונה פורסמו הנחיות חדשות בכתב העת Otolaryngology -- Head and Neck Surgery שמבקשות להבהיר כי ניקוי אוזניים מאסיבי יכול לגרום לגירוי לתעלת האוזן, ויכול אף להגביר את הצטברות השעווה באוזן. הבעיה היא שאנשים רבים מרגישים כי השעווה באוזניים מעידה על לכלוך ולכן הם נוהגים לנסות ולהוציאה בתדירות גבוהה.

ניקוי אוזניים. ShutterStock
מיותר, מיותר, מיותר. מקלות אוזניים/ShutterStock

שעוות האוזן (או בשמה המדעי cerumen) היא חומר שומני ודביק שעשוי משילוב של הפרשה של בלוטות השעווה (שממוקמות בחלק החיצוני של תעלת האוזן) ושל תאי עור שנושרים מהחלק הפנימי של האוזן. השעווה מסייעת לאוזן לשמור על סביבה לחה, למנוע זיהומים ולמנוע מאבק ולכלוך מלהגיע לעומק האוזן. ולכן, ישמוש במקלות אוזניים הוא לא רק מיותר, אלא אפילו מסוכן.

שטיפה אינטימית

תכשירים לשטיפה וגינלית אינטימית כבר הוכרזו כלא בריאים על ידי גופים רשמיים כמו משרד הבריאות האמריקאי, ומומחים בתחום הבריאות מזהירים שהם עלולים להוביל למגוון בעיות - מזיהומים ועד לפגיעה בפוריות. למרות האזהרות האלה, אחת מכל ארבע נשים בגילאי 15-44 עדיין משתמשות בתכשירים האלה.

מקלחת. ShutterStock
במקלחת תתקלחו, אל תעשו שטויות. מקלחת/ShutterStock

חשוב להבהיר כי לא מדובר בשטיפת של הנרתיק במים, אלא בשימוש במוצרי שטיפה או בתערובות ארוזות המכילות מים מעורבבים עם מרכיבים כמו חומץ, סודה לשתייה או יוד. בחלק מהתרכובות האלה נעשה שימוש של השפרצה לנרתיק - מה שמשבש את האיזון של אוכלוסיית החיידקים בנרתיק, פוגע בחיידקים הטובים ובחומציות הטבעית.

מחקר שנערך בשנת 2016 על ידי המכון הלאומי למדעי בריאות סביבתית מצא כי נשים שמשתמשות בשטיפה וגינלית מכפילות את הסיכון שלהן לחלות בסרטן השחלות. מחקרים קודמים הוכיחו את הקשר בין שטיפות וגינליות ובין פטריות בנרתיק, דלקות באגן והיריונות מחוץ לרחם, כמו גם מצבים רפואיים חמורים יותר כמו סרטן צוואר הרחם, ירידה בפוריות, HIV ומחלות מין נוספות.

תחבושות הגיוניות

יש נשים שנדמה שתחתונית היא התשובה לכל התפילות שלהן, בין אם בימי מחזור ובין אם ביומיום - היא מונעת כתמים, קלה מאוד לשימוש ונדמה כאילו היא שומרות על סביבה ריחנית ונעימה יותר באיזור איבר המין. לרוע המזל, מי ששמה מגני תחתון מדי יום, ככל הנראה מסבה לעצמה יותר נזק מתועלת.

מוצרי היגיינה נשית בחנות פארם בגרמניה. ShutterStock
תחתוניות או לא להיות. מוצרי היגיינה בסופר/ShutterStock

קודם כל, מומחים מזהירים כי מגני התחתון יכולים לגרות את העור הרגיש של הפות - החלק החיצוני של איבר המין הנשי. זה נכון במיוחד אם מדובר במגני תחתון ריחניים שיכולים לא רק ליצור סביבה לחה, אלא מגרים - ממש כמו בושם - את העור העדין אם הם יושבים שם כל יום, כל היום. מגני התחתון יכולים לגרום אדמומיות, גירוד, ואפילו כאבים לאחד האזורים הפגיעים ביותר שלכן. אבל זה יכול להיות אפילו יותר גרוע מזה ועלול להגיע לזיהומים שונים בנרתיק.

מומחים ממליצים להשתמש במגני התחתון רק בזמן מחזור ולהחליפם כמה שיותר - על מנת שלא ליצור סביבה לחה באחד האזורים העדינים והרגישים ביותר. זה לא אומר שאתן צריכות לזרוק את התחתוניות שלכן לפח, זה רק אומר שבימים שהם לא המחזור החודשי, או הביוץ - בהם יש יותר הפרשות, אתן יכולות להימנע מתחתוניות. אם אתן מתעקשות להמשיך ולהשתמש בהן מדי יום, מומלץ לרכוש תחתוניות מכותנה אורגנית ולהחליפן בתדירות גבוהה במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully