וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכסוש: 5 טעויות היגיינה שכולכם עושים

29.8.2018 / 12:31

אתם נועלים נעליים בלי גרביים, אתם מצחצחים רק את השיניים (יש עוד דברים שצריך לצחצח. הידעתם?) ואחר כך אתם עוד מעזים לקרוא לעצמכם "היגייניים"?! עברו על הרשימה ותקנו דרכיכם

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידאו: אילו חיידקים תמצאו במברשת השיניים שלכם? אתם לא רוצים לדעת

היגיינה גרועה יכולה לא רק להגדיל את הסיכויים שלכם לחלות, אלא גם להשפיע על החיים החברתיים והמקצועיים שלכם. אפילו אם אתם מקפידים על היגיינה אישית ומרגישים שאתם די בשליטה על התחום הזה בחייכם, יכול להיות שגם אתם נופלים בטעויות הנפוצות האלה:

עוד בנושא:
מה באמת מכילים מוצרי ההיגיינה הנשית?
הטעות הנפוצה והחמורה שאתם עושים בשירותים מסכנת את בריאותכם
בין הסדינים: לא תאמינו כמה מזוהמים המצעים שלכם

1. נועלים נעליים בלי גרביים

סניקרס בלי גרביים. ShutterStock
מבחוץ זה נראה פרש, אבל מבפנים זה סחוניה. סניקרס בלי גרביים/ShutterStock

נכון, הסניקרס שלכם באמת נראות הרבה (הרבה!) יותר טוב בלי גרב שמציץ מתוכם, אבל קחו בחשבון שכפות הרגליים שלכם יפרישו בממוצע כ-250 מיליליטר של זיעה. זה די הרבה זיעה שזורמת ישירות לתוך הנעליים שלכם, בלי ששום גרב יספוג אותה. חוץ מזה שזה יצחין לכם את הרגל ואת הנעל, זה גם יגביר את הסיכוי להיווצרות של יבלות ופטריות. הפיתרון? גרביים בלתי נראים - כאלה שלא רואים מבחוץ אבל נותנים עבודה בתוך הנעל לספיגת הזיעה. כמו כן, נסו להניח תיונים יבשים בתוך הנעליים לאחר שאתם חולצים אותן, הם יספגו שאריות לחות שנותרו בהן.

עוד באותו נושא

כמה נשים היו צריכות למות כדי שרופאים יבינו שהם חייבים לשטוף ידיים?

לכתבה המלאה

2. לא מנקות את מברשות האיפור

אישה מורחת מסקרה. ShutterStock
חברות טובות חולקות הכל. גם דלקות עיניים. מסקרה/ShutterStock

לעולם אל תמעיטו בערכם של הלכלוך, החיידקים ותאי העור המתים שמצטברים בין השערות של מברשות האיפור. חוץ מזה שזה גורם לאיפור שלכן להראות פחות טוב, זה גם מגדיל את הסיכון לבעיות עור כמו אקנה, זיהומים, כתמי עור וכדומה. וההשלכות מחמירות אם אתן נוהגות לחלוק את המברשות שלכן עם חברות - זו מחווה חברית יפה, אך כזאת שמוטב להמנע ממנה אם אתן לא חובבות חיידקי סטפילוקוקוס, דלקות עיניים ועוד תופינים.

שימוש במקלוני אוזניים

ניקוי אוזניים. ShutterStock
הניחו לשעווה, היא אמורה להיות שם. מקלון אוזניים/ShutterStock

אתם לא אמורים להכניס מקלוני אוזניים (או כל דבר אחר בעל אותם מימדים) לתוך האוזניים שלכם. המקלונים הללו עלולים לגרום נזק לתעלת האוזן או לעור התוף ומגדילים את הסיכון לאובדן שמיעה זמני ואף קבוע. מודאגים משעוות אוזניים? אל תהיו. מעט שעווה נחוצה לאוזן כדי לשמור על לחות ולמנוע ממזהמים להיכנס לחלקיה הפנימיים.

אתם מצחצחים רק את השיניים

צחצוח שיניים. ShutterStock
לא לשכוח גם את הלשון. אישה מצחצחת שיניים/ShutterStock

אם שגרת היגיינת הפה שלכם כוללת צחצוח שיניים בלבד, בהחלט הגיע הזמן לעדכן אותה. רוב החיידקים שגורמים לעששת ומחלות חניכיים מסתתרים באזורים הקשים להגעה שבין השיניים. הדרך היחידה להגיע אליהם ולהסיר פלאק מבין השיניים היא להשתמש בחוט דנטלי. ועוד דבר: אל תשכחו לצחצח גם את הלשון. חיידקים שחיים על הלשון שלכם תורמים להיווצרות ריח רע מהפה כאשר הם מייצרים תרכובות דמויות גופרית.

אתם לא מחליפים מצעים ומגבות בתדירות מספיק גבוהה

מגבות רחצה תלויות בחדר אמבטיה. ShutterStock
3 שימושים והיידה, לכביסה! מגבות רחצה/ShutterStock

כמעט כל חלק בגופכם החשוף בא במגע עם המצעים ועם מגבת הרחצה שלכם, אז כדאי לכם לשקול להגביר קצת את תדירות ההחלפה של הפריטים הללו. מגבת רחצה טובה לשלושה שימושים בממוצע לפני שהיא דורשת ניקיון בעצמה. לגבי מצעים, הנוסחה קצת יותר מורכבת והיא תלויה במספר האנשים וחיות המחמד שחולקים איתכם את המיטה. מומחים ממליצים להחליף מצעים בממוצע פעם בשבוע. תודו שאתם עושים את זה לעתים הרבה יותר רחוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully