וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות הנפוצה והחמורה שאתם עושים בשירותים מסכנת את בריאותכם

16.7.2018 / 0:04

כולנו עושים את הטעות הזאת וחושפים את עצמנו לחיידקים מזיקים 5-6 פעמים ביום. גם אם סף הגועל שלכם נמוך, כדאי לכם לקרוא את זה

BeePee/ניקול - גיתם BBDO

כולנו יודעים כמה זה חשוב לשמור על ניקיון השירותים שלנו, בעיקר כשמדובר במושב האסלה. כולנו גם יודעים כמה זה חשוב לשטוף את הידיים שלנו אחרי כל ביקור שם (פליז תגידו לנו שאתם מקפידים על זה) - אבל מתברר שיש עוד פעולה פשוטה שאנחנו צריכים ואפילו חייבים לעשות בכל פעם שאנחנו מתפנים ורובנו - אם לא כולנו - לא מקפידים עליה.

מומחים מסבירים שכדי להימנע מחשיפה לחיידקים מזיקים, יש להוריד את מכסה האסלה - לפני שאתם מורידים את המים. בכל פעם שאנחנו מורידים את המים, חיידקים מתפזרים אל חלל החדר ויכולים לנחות בכל מקום - כולל על מברשת השיניים שלכם. כן, יתכן שאתם שוטפים את השיניים שלכם עם חיידקים שהיו עכשיו בתוך אסלה.

גבר יושב על אסלה בשירותים. ShutterStock
לא לשכוח להוריד את המכסה לפני שמורידים את המים/ShutterStock

עוד בנושא:

מצטערים, אבל עוד לא סיימנו להגעיל אתכם. צ'ארלס פ.גרבה, פרופסור למיקרוביולוגיה באוניברסיטת אריזונה, חיזק את הדברים בשיחה עם "דיילי מירור": "בכל הורדת מים, אתם מקבלים ריסוס אווירי ספוג חיידקים מהאסלה". האדם הממוצע צפוי להוריד את המים בין 5-6 פעמים ביום, כלומר עד כ-2,000 "הורדות" מדי בשנה. ובעוד רבים נוטים לחשוב שחיידקים נשטפים בכל הורדת מים - זה לא באמת המקרה. חיידקים רבים שורדים את הורדת המים וחיים להם בתוך האסלה שלנו.

מחקר של בית החולים הלימודי לידס מצא שחיידקים יכולים להתעופף עד 25 סנטימטרים לאוויר בכל הורדת מים. אם מדובר בחיידק כמו נורו-וירוס (שנקרא גם חיידק הקאות החורף), הוא עלול לגרום לזיהומים המלווים בהקאות, כאבי בטן ושלשולים. לכן, בנוסף לסגירת מכסה האסלה, שווה גם להרחיק ככל האפשר את מברשת השיניים (ומוצרי טואלטיקה אחרים) מהשירותים - וכמובן להשתמש במוצרי ניקיון מומלצים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully