וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 תופעות לוואי שיכולות להופיע אם אוכלים יותר מדי עגבניות

הן מופיעות כמעט בכל סלט שתאכלו ומהוות מרכיב חשוב וטעים בקלאסיקות שמנמנות כמו פיצה ופסטה. ולמרות שעגבניות יעילות במניעת מחלות כרוניות, יש מקרים שאכילה מרובה שלהן דווקא יכולה לפגוע בכם

חמש עובדות על עגבניות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות על עגבניות

הפרי האדום (כן, עגבניה היא פרי) נחשב אולי לאחד הפופולריים ביותר וחוץ מבסלט שלכם, תמצאו אותו ברוטב לפיצה, פסטה ואפילו כמשקה. אבל האם יש סיכוי שליפיפייה הזו יש גם צדדים פחות טובים?

עוד בנושא:
היתרון המפתיע של עגבניה אחת ביום
מחקר: עגבניות עשויות לעזור במניעת סרטן קיבה
6 מזונות בריאים במיוחד שאתם לא אוכלים כמו שצריך

נתחיל מהחלק הטוב. עגבניות הן מקור עיקרי של נוגד החמצון ליקופן, שאחראי על צבעה העז והיפה ומחקרים עדכניים הכתירו אותו כחומצה שיכולה להפחית מחלות לב וכלי דם וסרטן ערמונית. העגבניה גם מכילה חומצה כלורוגנית ובטא קרוטן, נוגד חמצון חזק מאוד, שמהווה אבן הבניין של ויטמין A החשוב לנו לראיית לילה, מצוין לעור בריא ומחזק את המערכת החיסונית שלנו. בנוסף, עגבניות מלאות גם בוויטמינים כמו ויטמין C, אשלגן, חומצה פולית וויטמין K.

אז מה יכול להיות רע בה? האמת היא שלא הרבה, וכל עוד אתם אוכלים כמות סבירה של הפרי, רוב הסיכויים שלא תתקלו בבעיה, אבל על כל מקרה הנה חמש תופעות שיכולות להתרחש אצל מי שאוכל יותר מדי עגבניות:

סלט עגבניות אילוסטרציה. ShutterStock
פרי מתעתע. סלט עגבניות/ShutterStock

צרבת ורפלוקס
עגבניות עשירות בשתי חומצות מרכזיות: חומצה ציטרית וחומצה מאלית - שהן למעשה מה שנותן להן את טעמן החמצמץ. כאשר כמות גדולה של החומצות האלה, שמצויות גם בפירות הדר, מצטברות בבטן, הסיכוי לצרבת או ריפלוקס עולה בצורה משמעותית. אנשים הסובלים משתי התופעות האלה באופן שכיח, מומלץ שיקפידו שלא לאכול יותר מדי עגבניות.

לייקופנודרמיה
בטח כבר שמעתם שצריכה של מזונות עשירים בביתא-קרוטן במינון גבוה יכולה להעניק לעור גוון כתמתם. תופעה זו שמתרחשת בעיקר בגלל אכילה מרובה של גזר והיא קרויה קָרוטנודרמיה. לא מדובר באיזושהי מחלה או מצב בריאותי מסוכן, אך תופעה דומה יכולה להתרחש בצריכה של עגבניות, בשל תכולת הליקופן הגבוהה בהן. היא מכונה לייקופנודרמיה וצובעת את העור בצבע אדמדם.

נפיחות בבטן
אם הבטן שלכם מרגישה נפוחה לעיתים קרובות אחרי האוכל, יש סיכוי שהאשמה בכך היא העגבניה. קליפת העגבניה והזרעים בתוכה אינם קלים לעיכול, לכן הם עלולים לגרום לתנועות מעי שגורמים לנפיחות. אם אתם סובלים מתסמונת מעי רגיז - מומלץ שתמנעו מאכילת עגבניות.

שלשולים
מי שסובל לרגישות לעגבניות, או יותר נכון אי סבילות לפרי, יכולים לסבול מתופעות לוואי של שלשולים. בנוסף, עגבניות חשופות יותר לזיהומי סלמונלה, כך שמאוד כדאי לשטוף אותן היטב לפני שאתם מכניסים אותן לסלט.

תגובות אלרגיות
עגבניה שייכת למשפחת הסולנים, הכוללת בתוכה גם תפוחי אדמה וחצילים. משפחה זו נקראת ככה על שם האלקלואיד שנקרא סולנין שעלול לגרום לתגובה של מערכת החיסון כנגד הגוף. זו הסיבה שאנשים שסובלים ממצבים דלקתיים כרוניים בגוף, מומלץ וימעיטו באכילה של משפחה זו.

מי שאלרגי לעגבניה, ויש כאלה כאמור, עלול לסבול מסימפטומים כגון התעטשות, נפיחות של הלשון, הפה והפנים ואפילו גירוי בגרון וקוצר נשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • עגבניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully