וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מאכלים שאסור לחמם במיקרוגל

זה פיתרון כל כך קל, אבל לא תמיד הוא מומלץ - באילו מקרים עדיף לכם להימנע מחימום במיקרוגל ובמה אתם מסתכנים אם בכל זאת תתעקשו על קיצור הדרך הזה? התשובות בפנים

דרך מהירה לניקוי מיקרוגל - עם חומץ/Crafty House

בווידאו: הדרך המהירה ביותר לנקות את המיקרוגל

המיקרוגל הוא אחת ההמצאות ששיפרו מאוד את חיינו בעשורים האחרונים. הקלות והמהירות שבה הוא מחמם את המזון שלנו (גם אם לא תמיד בצורה שווה) קוסמת לנו, חוסכת לנו זמן ולפעמים גם כלים. אבל לעתים הבחירה הקלה הזאת מעמידה אתכם בסכנה לחלות או להיחשף לכימיקלים מסוכנים. אלה המקרים שבהם ממש לא מומלץ לבחור בפיתרון הקל של המיקרוגל:

עוד בנושא:
צבע הכסף: האם בישול בנייר אלומיניום מסוכן לבריאות?
נמנעים מביספינול A? תכירו את התאום המרושע שלו
12 מאכלים מסרטנים שכולנו מתפתים לאכול

1. בשר

בשר קובה. ShutterStock
חלוקת חום לא שווה מעודדת צמיחת בקטריות. בשר מופשר/ShutterStock

הפשרה של נתחי בשר קפואים במיקרוגל יכולה להיות עניין מאוד מאתגר, כפי שכל מי שניסה זאת בעבר בוודאי יודע. הקצוות הדקים יותר נוטים להתחיל להתבשל בשלב כלשהו, בעוד ליבת הנתח (שגם נוטה להיות עבה יותר) נותרת קפואה. החלוקה הלא שווה של החום מעודדת צמיחת בקטריות. לדברי מומחים לבטיחות מזון, הדרך הבטוחה ביותר להפשיר בשר היא לשים אותו במקרר למשך הלילה.

2. חלב אם

חלב אם שאוב. ShutterStock
החימום הורס את החלבונים שמחזקים את מערכת החיסון של התינוק. חלב אם שאוב/ShutterStock

ניסיון להפשיר חלב אם קפוא במיקרוגל יחמם את הנוזל בצורה לא אחידה, באופן שעלול אפילו לגרום לחלקים בנוזל להגיע לטמפרטורות רותחות שיכולות לגרום לכוויות בפיו הקטן של התינוק. בנוסף, מחקרים מסויימים הראו שחימום במיקרוגל עלול גם להרוס חלק מהחלבונים החיוניים למערכת החיסון שמצויים בחלב אם והם גם חלק ממה שהופך אותו למזון איכותי כל כך עבור תינוקות. פיתרון טוב יותר הוא לחמם ספל או קערת מים במיקרוגל, עד לרתיחת המים, ולאחר מכן להניח את המיכל או השקית עם החלב השאוב בתוך המים החמים עד להפשרתו והגעתו לטמפרטורת החדר.

3. קופסאות פלסטיק

קופסאות פלסטיק מלאות באוכל. ShutterStock
איך אתם אוהבים להביא כאלה פושטיות למשרד. קופסאות פלסטיק/ShutterStock

אנחנו יודעים שזה מבאס להעביר את האוכל שהבאתם למשרד בקופסה מהבית לצלחת שאחר כך תצטרכו לשטוף, ובכל זאת - תתגברו ותתבגרו. רוב קופסאות הפלסטיק (ועל אחת כמה וכמה הפושטיות האלה שאתם אוהבים להביא למשרד) מכילות כימיקלים דמויי אסטרוגן (ביספינול A הוא המפורסם שבהם, אך ממש לא היחיד), שזולגים וחודרים למזון שלכם בזמן החימום. בניסוי שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Environmental Health Perspectives התגלה כי 95 אחוזים מתוך 450 מיכלי הפלסטיק שנבדקו שחררו כימיקלים דמויי אסטרוגן כשנחשפו לחום בחימום במיקרוגל, שטיפה במדיח כלים או הושרו במים חמים. גם מוצרים שסומנו כ-BPA free הפרישו כימיקלים מסוכנים.

4. ביצים קשות

גיף קילוף ביצה קשה. צילום מסך
זה עובד רק בסרטונים האלה בפייסבוק. לא בחיים האמיתיים/צילום מסך

אנחנו יודעים שהסרטונים הקצביים החמדמדים האלה על האקים של בישול סטודנטים מאוד מפתים, אבל אם תנסו להכין ביצים קשות במיקרו רוב הסיכויים שזה ייגמר בלכלוך קלוסאלי שתצטרכו לנקות (במקרה הטוב) או בכוויות באצבעות (במקרה הפחות טוב). אפקט החימום המהיר שנוצר במיקרוגל מייצר הצטברות גדולה מאוד של אדים חמים בתוך קליפת הביצה שאין להם לאן לברוח. ותסמכו עלינו, ביצה שהתפוצצה זה דבר שקשה מאוד לנקות.

5. כוסות קלקר

אילוסטרציה. ShutterStock
אתם עוד משתמשים בכאלה בכלל? למה?! כוסות קלקר/ShutterStock

הן כבר די נכחדו משימוש וטוב שכך, אבל אם אתם עדיין משתמשים בכוסות או מגשיות קלקר מסיבה לא מובנת כלשהי, אל תחממו אותן במיקרוגל. חימום גורם לקלקר לפלוט כימיקלים רעילים לתוך המזון.

6. דעו מה המשמעות האמיתית של תווית "בטוח לשימוש במיקרוגל"

כוס תה במיקרוגל. ShutterStock
לכלי לא יקרה כלום, גם לא למיקרו. האוכל שלכם זה כבר סיפור אחר/ShutterStock

רכשתם כלי שהיצרן טרח לסמן אותו במפורש כבטוח לשימוש במיקרוגל? נהדר. האם אתם מבינים בדיוק מה זה אומר? כנראה שלא. המשמעות של התווית "בטוח לשימוש במיקרוגל" היא שניתן לחמם את הכלי במיקרוגל מבלי שהוא עצמו יינזק או יגרום לנזק למיקרוגל. זה *לא* אומר שום דבר לגבי הבטיחות של המזון או המשקאות שתחממו בתוכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully