פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הפירות והירקות הכי משביעים שיש

      אין דיאטה שלא מתבססת במידה רבה על פירות וירקות, אבל הבעיה היא שאם תאכלו סלט לצהריים רוב הסיכויים שתהיו רעבים שוב אחרי שעה. החוכמה היא לדעת אילו ירקות ופירות לאכול כדי להשאר שבעים, ובשביל זה אנחנו כאן

      אילוסטרציה ירקות צלויים סלט אנטיפסטי (ShutterStock)
      אם אתם רוצים לרדת במשקל, חשוב מאוד שתבחרו את הירקות שלכם נכון. ירקות צלויים (אילוסטרציה: shutterstock)

      פירות וירקות הם נדבכים חשובים בכל דיאטה, אבל הם עלולים להיות משענת קנה רצוץ בהיבט של תחושת שובע וסיפוק לאורך זמן. אם תאכלו רק סלט לצהריים ותמצאו את עצמכם רעבים שוב זמן קצר לאחר מכן, יש יותר סיכוי שתחרגו מהתפריט שלכם. לכן יש חשיבות גדולה לבחירת הירקות והפירות הנכונים, במיוחד אם אתם מעוניינים לדבוק בדיאטה שלכם ולרדת במשקל.

      אז איך יודעים אילו פירות וירקות משביעים יותר ואילו פחות? הסוד הוא בסיבים, כמובן. סיבים תזונתיים מאטים את קצב התרוקנות הקיבה וגורמים למזון להישאר למשך זמן רב יותר בתוכה, תוך שהם עוברים תהליכי פירוק ומתעכלים. כמות הסיבים היומית המומלצת לצריכה עומדת על 25-30 גרם, אולם על פי ההערכות, רוב האנשים צורכים בערך חצי מזה.

      עוד בנושא:
      האם צריך לקלף פירות וירקות? לרופא שלנו יש תשובה
      אכילת תפריט עשיר בירקות, פירות ודגנים מלאים יכולה למנוע דיכאון
      עלה ירוק: איזה ירק עלי הוא הכי בריא

      לפניכם רשימה של 12 פירות וירקות שיעזרו לכם להגיע למכסת הסיבים היומית ויעזרו לכם להרגיש שבעים ומלאים לזמן רב יותר, מבלי לסכן את הדיאטה שלכם: