פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      אכילת תפריט עשיר בירקות, פירות ודגנים מלאים יכולה למנוע דיכאון

      למזון שאנחנו אוכלים יש השפעה ניכרת על הבריאות הגופנית שלנו, אבל גם על בריאות המוח ואפילו על מצב הרוח שלנו. חוקרים מארה"ב מצאו כי תזונה צמחונית ברובה יכולה אפילו לסייע במניעת דיכאון

      אכילת תפריט עשיר בירקות, פירות ודגנים מלאים יכולה למנוע דיכאון

      בווידיאו: האם יכול להיות שתרופה חדשה תעצור דיכאון תוך יממה?

      אכילה של תזונה עשירה בדגנים מלאים, ירקות ופירות נמצאה כמועילה מאוד לבריאות שלנו, הן מבחינת משקל והן מבחינת מניעת מחלות כרוניות. כעת, חוקרים גילו כי היא טובה גם לנפש שלכם וליתר דיוק - היא יכולה אפילו לעזור במניעת דיכאון.

      חוקרים מאוניברסיטת ראש בשיקגו עקבו אחרי כאלף נחקרים במשך שש שנים ומצאו כי אנשים שנמנעו מבשר אדום, שומנים רוויים וסוכר ואכלו יותר ירקות, דגנים מלאים ופירות היו בעלי סיכוי נמוך יותר לחוות דיכאון ב-11 אחוזים בהשוואה לאחרים בסוף המחקר. ממצאי המחקר הוצגו באסיפה השנתית של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה בלוס אנג'לס.

      עוד בנושא:
      סובלים מדיכאון קל? המאכלים האלו מחמירים את המצב
      אחת ולתמיד: כדורים נוגדי דיכאון עובדים
      תזונה צמחית היא הפתרון למחלות לב?

      סלט בולגרי ראי מסעדה ויקב כפר ראמה (מערכת וואלה! NEWS , דרור עינב)
      תוסיפו יותר ירקות לתפריט. סלט (צילום: מערכת וואלה)

      "דיכאון שכיח יותר אצל אנשים מבוגרים - במיוחד כאלה שחווים בעיות זיכרון או סובלים מבעיות לבביות, לחץ דם וכולסטרול גבוהים", הסבירה עורכת המחקר ד"ר לורל צ'ריאן, חברה באקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה ומרצה באוניברסיטת ראש. "עריכת שינויים בחיים, כמו שינוי תזונתי היא דרך עדיפה לפעמים על נטילת תרופות ורצינו לבדוק אם אכן תזונה יכולה להיות יעילה בהפחתת הסיכון לסבול מדיכאון".

      בשנה שעברה פרסם ארגון הבריאות העולמי נתונים המצביעים על עלייה של 18 אחוזים במספר האנשים השרויים בדיכאון בעשור האחרון. על פי המספרים שהוצגו בדו"ח כ-332 מיליון בני אדם סבלו מדיכאון בתקופה שנבדקה. על פי כותבי הדו"ח, אחת הסיבות העיקריות לעליה במספרים היא התבגרות האוכלוסייה, והעובדה שקיימת עליה בסיכון ללקות בדיכאון בגילאים מאוחרים.

      נסו להמנע מהתזונה המערבית

      במהלך תקופת המחקר, המשתתפים מילאו שאלונים שבדקו את הרגלי התזונה במקביל למבחנים שנועדו לבדוק את מצבם הנפשי והאם הם סובלים מתסמיני דיכאון. הם מצאו כי אנשים שניזונו מתזונה דלה בשומן ועתירה בירקות ופירות היו בעלי סיכויים נמוכים יותר ללקות בתסמיני דיכאון בהשוואה לאלה שניזונו מדיאטה מערבית שידועה ככזו המכילה יותר שומנים, סוכר ושומן רווי.

      "אנחנו צריכים לערוך יותר מחקרים בנושא כדי לאשר את הממצאים של המחקר הנוכחי ולנסות לקבוע אם שמירה על תזונה כמו זו המוצעת בדיאטת DASH עשויה למנוע דיכאון בשלבים מאוחרים בחיים ויכולה לעזור על שמירת המוח".