וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הפוריה בעולם: ילדה 44 ילדים לפני גיל 36 ומגדלת אותם לבד

מרים נבטנזי מאוגנדה נישאה בגיל 12 ובגיל 23 כבר היו לה 25 ילדים. הסיבה: מצב רפואי נדיר שגרם לה ללדת 3 רביעיות, 4 שלישיות ו-6 זוגות תאומים, כולם מאותו אב, שבינתיים נטש אותה ואותם

מרים נבטנזי האישה הפוריה ביותר בעולם ילדה 44 ילדים לפני גיל 40. רויטרס
מצטופפים בארבעה צריפים דלים. מרים נבטנזי וכמה מילדיה מחוץ לביתם באוגנדה/רויטרס

מרים נבטנזי מאוגנדה היא ככל הנראה האישה הפוריה ביותר בעולם, בגיל 23 כבר היו לה 25 ילדים ועד גיל 36 נבחרת הצאצאים שלה כבר מנתה 44 ילדים. נבטנזי, היום בת 39 הרתה את כל הילדים מאותו אב, אך למרות זאת היא מגדלת אותם לבדה, מאז שהוא עזב את המשפחה לפני כשלוש שנים.

נבטנזי חותנה בגיל צעיר מאוד, כשהיתה רק בת 12. בעלה לעומת זאת, היה אז בן 40. התאומים הראשונים נולדו שנה בלבד לאחר החתונה, כשמרים היתה בת 13. היא ועשרות ילדיה חיים בתנאים קשים ביותר, הם מצטופפים בארבעה צריפים שבנויים מלבני בטון ומחופים בגגות פח, וסביבם מטעי קפה.

עוד בנושא:
מקרה נדיר: נאלצה להודות שבגדה בבעלה - ושאחד מהתאומים הוא מגבר אחר
תאומים, אבל משני אבות שונים
הנוסעת השמינית: תינוקת נולדה כשאחותה התאומה חיה בתוכה

הסיבה להספק הילודה המדהים והבלתי נתפס הזה הוא שלנבטנזי מצב רפואי נדיר שגורם לה להרות מספר רב של עוברים בכל הריון: היא ילדה 3 רביעיות, 4 שלישיות ו-6 זוגות תאומים. לאחר שנולדו לה התאומים הבכורים, היא נבדקה אצל רופא שאמר לה שיש לה שחלות גדולות מהרגיל וכי שימוש באמצעי מניעה כמו גלולות למניעת הריון עלול לגרום לה לבעיות בריאותיות. לכן, היא שמעה בעצתו ולא נעזרה באמצעי מניעה, והילדים פשוט המשיכו להיוולד בזה אחר זה.

מרים נבטנזי האישה הפוריה ביותר בעולם ילדה 44 ילדים לפני גיל 40. רויטרס
מצב רפואי נדיר שגורם לה להרות הריונות מרובי עוברים בכל פעם. מרים נבטנזי/רויטרס

שיעור הילודה באפריקה הוא גבוה וממוצע הילדים למשפחה באוגנדה עומד על 5.6 - אחד השיעורים הגבוהים ביבשת, על פי נתוני הבנק העולמי. אבל גם יחסית למצב באוגנדה משפחתה של נבטנזי היא משפחה חריגה בגודלה.

כשהיתה בת 23 וכבר היו לה 25 ילדים היא חזרה אל הרופא שלה נואשת והתחננה לעזרה, אך הוא חזר על עצתו הקודמת וטען שהיתרה השחלתית שלה גבוהה מדי לאמצעי מניעה וכי עדיף לה להמשיך וללדת ילדים. בהריון האחרון שלה, לפני שנתיים וחצי, היא סבלה מסיבוכים - היא ילדה את זוג התאומים האחרון שלה (השישי במספר) אך אחד מהם מת במהלך הלידה.

עוד באותו נושא

מדהים: אישה מטקסס ילדה שישיה בפחות מעשר דקות

לכתבה המלאה
מרים נבטנזי האישה הפוריה ביותר בעולם ילדה 44 ילדים לפני גיל 40. רויטרס
מתגאה בתמונות סיום הלימודים של ילדיה. קיר הצילומים בביתה של נבטנזי באוגנדה/רויטרס

מיד לאחר מכן פקדה אותה צרה נוספת, כשבעלה, שגם כך היה נעדר באופן תדיר לפרקי זמן ארוכים, החליט לנטוש סופית את המשפחה. היום, שמו של האב נחשב לקללה במשפחה ומרים מקללת אותו בכל פעם ששמו מוזכר. "גדלתי בדמעות והגבר שלי גרם לי להרבה סבל. את כל חיי אני מעבירה בטיפול בילדי ובעבודה בניסיון להרוויח קצת כסף", היא אמרה.

מרים אינה בוחלת בשום עבודה והיא עובדת בין השאר כספרית, מכינה ומוכרת ג'ין ביתי ותרופות טבעיות וגם אוספת גרוטאות מתכת ומוכרת אותן. כמעט כל הכסף שהיא מצליחה להרוויח הולך על רכישת מזון, בגדים ומימון לימודיהם של ילדיה - מטרה שחשובה לה במיוחד משום שהיא מקווה שכך תהיה להם התחלה טובה לחיים. על אחד הקירות בצריף שבו היא מתגוררת היא תלתה בגאווה את תמונות סיום הלימודים של ילדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully