וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קפאין באמת יעיל לשיפור הביצועים הגופניים?

חוקרים ניגשו לחקור את אחת ההנחות המעניינות בקשר להשפעה שיש למשקה הפופולרי בעולם על שיפור הפעילות הגופנית. הממצאים שלהם הוכיחו כי קפאין אכן משפר את ההישגים הספורטיבים, אבל בכמה?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: עובדות על קפה שלא הכרתם

שימו רגע בצד אותנו האנשים הקטנים שחייבים את הקפה שלנו בבוקר כדי להתעורר, יש ספורטאים מקצועיים שנשבעים שהם לא מתחילים אימון בלי המשקה הפופולרי. ולא, הם לא צריכים אותו כדי להתאושש, אלא דווקא כדי לשפר את הביצועים הגופניים שלהם. אבל האם זה באמת מוכח שקפאין תורם לשיפור הביצועים?

עוד בנושא:
קופי טו גו: למה קפה שולח אותנו לשירותים?
באיזו טמפרטורה הכי בריא לשתות את הקפה שלכם?
אפילו לא חייבים לשתות אותו: ריח של קפה גורם למוח להתעורר

מטא אנליזה מקיפה שכוללת 300 מחקרים ביקשה לבדוק את השאלה הזו, והתשובה שנמצאה היא - כן, קפאין אכן משפר את היכולות הפיזיות. בכמה? ב-2 עד 16 אחוזים. תלוי כמה אתם מתאמנים.

החוקרים ניתחו 21 מטא אנליזות שכללו מחקרים על יותר מ-4,800 אנשים ופרסמו את ממצאיהם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט. המאמר קובע כי צריכת הקפאין מביאה לשיפור בביצועים הספורטיביים. אתלטיים מקצועיים יכולים לראות שיפור של עד 16 אחוזים, אבל הביצועים הממוצעים של אנשים שעושים פעילות גופנית יגדלו ב-2 עד 6 אחוזים.

אישה שותה קפה אחרי אימון גופני. ShutterStock
כמה קפה אתם בדיוק צריכים?. אישה שותה קפה לפני אימון/ShutterStock

קפאין נחשב ככזה שמשפר את הסיבולת ואת הביצועים בגלל האופן שבו הוא נקשר לרצפטורים מסוימים במוח. קולטנים שבדרך כלל נקשרים לאדנוסין, (סוג של תרכובת סוכר ובסיס אורגני בתא החי) ומאותתים לגופנו שאנו עייפים, למעשה נחסמים על ידי הקפאין ובכך מקטינים את תחושת העייפות, מה שמעודד את הגוף להפעיל יותר מאמץ.

כדי ליישם את הממצאים הללו לעיסוקים הספורטיביים שלכם, החוקרים מציינים כי המינון הממוצע להשגת התוצאות הללו יהיה בערך 210 עד 420 מיליגרם של קפאין לאדם במשקל של כ-70 ק"ג, או שתי כוסות קפה, שיצרכו בין 45 ל -90 דקות לפני אימון. אנשים שאינם רגילים לשתות קפאין צריכים להתחיל במינון נמוך יותר וכמובן, אם קפאין עושה לכם כאב בטן או כאב ראש, ותרו עליו כיוון שהנזק שלו יגבר על התועלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully