וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו טמפרטורה הכי בריא לשתות את הקפה שלכם?

6.11.2018 / 6:38

מה עדיף, קפה חם או קפה קר? מחקר חדש מצא שחוץ מכמות הסוכר ואיכות הפולים גם לחום של המשקה המעורר יש יתרונות בריאותיים, ואפשרות אחת בריאה יותר מהשנייה

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות שלא ידעתם על קפה

חובבי קפה רותח נהנים יותר. למרות שאתם חושבים שלא משנה איך תבחרו לצרוך את ליטרת הקפאין היומית שלכם, מחקר חדש מצביע על כך שקפה שעבר חימום מכיל רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון לעומת האייס קפה שתלגמו בימי הקיץ החמים.

במחקר שערכו שתי חוקרות מאוניברסיטת תומס ג'פרסון בפילדלפיה הושוו רמת החומציות ופעילות נוגדי החמצון של קפה חם וקפה קר. נוגדי חמצון נחשבים לאחד היתרונות הבריאותיים המשמעותיים של שתיית קפה, שכוללים גם סיכון נמוך יותר לחלות במחלות לב, סוכרת, דיכאון ומוות מוקדם.

עוד בנושא:
הטוב, הרע והלא נורא: איך קפה משפיע על הבריאות שלכם?
קפה מסרטן? בואו לראות מה למדע יש להגיד על זה
עזבו את הקפה: יש דרך הרבה יותר בריאה להישאר ערניים

אישה שותה קפה. ShutterStock
כל המרבה, הרי זה משובח. אישה שותה קפה/ShutterStock

שתי הכימאיות מצאו שקפה מבושל היטב מכיל יותר יתרונות בריאותיים בשל העובדה שהוא בעל רמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון לעומת הקפה הקר. מים בטמפרטורת החדר מונעים ממכם לקבל את היתרונות הטובים שבזריקת האנרגיה של הבוקר. בנוסף, גילה הצוות שרמות החומציות של שני המשקאות כמעט זהות (pH של 4.85 ו-5.13) ובכך הפריכו את הטענה הנפוצה לפיה חליטת קפה קר חומצית פחות ומורידה את בעיות העיכול ותחושת הצרבת שלאחר שתייתה. למעשה, השתיים לא מצאו יתרון בולט של קפה קר על פני החם, אלא להיפך.

בריא ללב וגם לעור

לא מדובר במחקר הראשון שמבליט את יתרונותיו של הנוזל השחור. צריכה מוגזמת יכולה לגרום לעצבנות קלה, אבל על פי כמה ארגוני בריאות - כולל איגוד הלב האמריקני - אין גבול מוחלט לצריכת קפה ורצוי ליהנות מהיתרונות שלו על בריאות הלב.

מחקר אחר שנערך לאחרונה באוניברסיטת בראון בפרובידנס מצא למשל שנשים ששתו מדי יום ארבע מנות או יותר של קפה סבלו פחות מדלקת שגורמת לאדמומיות קשה בעור הפנים, תחושת גרד בלתי פוסק ולפעמים אקנה, לעומת אלה ששתו קפה פחות מפעם בחודש.

קפה קר אילוסטרציה. ShutterStock
שתו אותו רותח, זה כדאי! קפה קר/ShutterStock

"בקפה יש הרבה נוגדי חמצון, אם אתם שותים ממנו במתינות, מחקרים מראים שהוא יכול להיות טוב בשבילכם", הסבירה ד"ר פולר, "מצאנו שבקפה החם יש הרבה יותר מנוגדי החמצון".

גם אם אתם מעדיפים את הגרסא הקרה, אתם נהנים מיתרונות לא מבוטלים אם תקפידו לשתות אותו עם פחות שומן, חלב או סוכר. החוקרות פולר וראו סיכמו שיש צורך במחקר נוסף כדי להבין את כל ההבדלים האפשריים בהשפעות הבריאותיות של הקפה בהתחשב בטמפרטורה ובזמן צריכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully