וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה מסרטן? בואו לראות מה למדע יש להגיד על זה

2.4.2018 / 10:11

פסיקה אחת בקליפורניה בסוף השבוע האחרון הותירה רבים מבולבלים והמומים. האם מדובר בהחלטה חשובה שסותרת את הוראות ארגון הבריאות או דעתו של שופט אחד? זה מה שהמחקרים מראים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בווידיאו: 5 דברים על קפה שלא ידעתם

בזמן שכולנו הסבנו סביב שולחן ליל הסדר, בארה"ב התחוללה סערה, ולא מהסוג הטרופי. שופט בית המשפט העליון נתן פסיקת ביניים בתביעה שהוגשה על ידי ארגון ללא מטרות רווח נגד חברות הקפה. על פי הפסיקה, חברות הקפה, בכללן סטארבקס, חייבות לשים אזהרה על המוצרים שלהם, דהיינו כוסות הקפה, שמדובר במוצר שעלול לגרום לסרטן. השופט הבהיר כי הפסיקה שלו מגיעה בעקבות העובדה שהנתבעים לא הצליחו להוכיח שאקרילאמיד (acrylamide) - תרכובת כימית המתפתחת במזונות עמילניים כאשר הם מבושלים בטמפרטורות גבוהות - לא מעלה את הסיכון לחלות בסרטן.

רק לפני שנתיים הודיע ארגון הבריאות העולמי כי אין קשר מובהק בין שתיית קפה למחלת הסרטן והפחית את אזהרתו בנושא. ואולם, הוא הוסיף כי משקאות "חמים מאוד" ככל הנראה מסרטנים. הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן דירגה בעבר את הקפה כ"מסרטן אפשרי", אך שינתה את עמדתה בנושא. "אין מסקנה חותכת לכך שיש לו השפעה מסרטנת", נמסר. במקביל, היא הבהירה כי עדויות מדעיות אחרות מצביעות על כך ששתיית משקאות חמים - בחום של 65 מעלות ומעלה - כולל מים, קפה, תה ומשקאות אחרים - גורמת לסרטן הוושט.

אז מה המדע יכול לומר לנו בוודאות על המשקה הכי פופולרי בעולם? הנה חלק מהתשובות.

עוד בנושא:
פייק ניוז: אנחנו לא באמת יודעים מה בריא ומה לא
מומחים חושפים: זה היחס המדויק להכנת כוס קפה מושלמת לצריכה יומית

  • עוד באותו נושא:
  • קפה
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully